سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که نیروهای این گروه طبق توافق، نیروهای خارجی درحال عقب‌نشینی از افغانستان را هدف قرار نمی‌دهند.
کد خبر: ۱۳۲۶۸۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان مدعی شد که جنگ فعلی در افغانستان را این گروه آغاز نکرده بلکه اشغالگران و دولت افغانستان شروع کننده بودند.

او به وبگاه عربی۲۱ گفت که گفت‌و‌گوهایی که از ۱۰ ماه گذشته در دوحه (پایتحت قطر) با نمایندگان دولت افغانستان صورت گرفته به نتایج ملموسی رسیده که با توسل به آن می‌توان مشکلات افغانستان را حل کرد و پس از خروج نیروهای خارجی «دولت اسلامی» در این کشور تشکیل داد.

«محمد نعیم» با این حال افزود: «مسائل زیادی هنوز بر روی زمین مانده و توافق بر روی آن‌ها زمان‌بر است اما در نهایت یه یک نتیجه قابل ذکری خواهیم رسید و پس از آن می‌توانیم آن را به اطلاع عموم برسانیم.»

او در خصوص عملیات نظامی طالبان همزمان با گفت‌وگوها با دولت افغانستان نیز گفت: «ما جنگ را آغاز نکردیم، بلکه اشغالگران و آن‌هایی که کنارشان ایستاده‌اند جنگ را شروع کرده‌اند و ما از ابتدا پیشنهاد کردیم که پشت میز مذاکره بنشینیم، اما موضع حکومت ظالمانه بود و از این رو جز جنگ از موضع دفاع گزینه‌ای پیش رویمان باقی نماند.»

سخنگوی طالبان همچنین گفت که این گروه در معرض حملات رسانه‌ای قرار گرفته و طی سال‌های گذشته حضور و بروز رسانه‌ای نداشته و از این رو روایات ضد طالبان در رسانه‌ها افزایش یافته است و اکنون روایت رسانه‌های همسو با آمریکا غلبه دارد.

او در پاسخ به وجود جناح‌ها و افکار مختلف درون طالبان نیز مدعی شد که هیچ اختلاف نظری در طالبان وجود ندارد و تمامی فرماندهان میدانی طالبان به تصمیمات دفتر سیاسی التزام دارند.

«محمد نعیم» در این باره گفت که از جمله این تصمیمات دفتر سیاسی بر پایه توافق ۱۵ ماه گذشته با آمریکا این است که هیچ یک از نیروهای خارجی در حال عقب‌نشینی از افغانستان مورد هدف قرار نگیرند.

همزمان با آغاز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، گروه طالبان نیز در هفته‌های گذشته بر شدت حملات خود افزوده و توانسته دهها ولسوالی (شهرستان) را به کنترل خود در آورد.

طبق گفته «جو بایدن» نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر پیش رو به طور کامل افغانستان را ترک خواهند کرد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها