خدماتی که در آن مشاوران باتجربه، اشکالات موجود در سیستم را شناسایی کرده و روشهای حل آن را ارائه میدهند یا برای فروش بهتر و بیشتر و توسعه فعالیتهای صادراتی راهحلهای کارآمد پیشنهاد میکنند.
این گونه خدمات در کشور ما هنوز نوپاست اما با این حال، همزمان با توسعه شرکتهای دانشبنیان در مسیر رشد قرار دارد.
شرکت «رایمند نیکو فراز ایرانیان» با نام تجاری «رایمند سرویس» از شرکتهای دانشبنیان زیستبوم فناوری «رایمندتِک» و کارگزار عضو و مستقر در پارک علم و فناوری استان قم است که با هدف ارائه خدمات توسعه داخلی و بینالمللی کسبوکار، مشاوره، منتورینگ و برگزاری دورههای آموزشی به کسبوکارهای دانشبنیان، فناور و نوپا، کارخانجات و استارتآپها در سال 1394 تاسیس شده است.
مأموریت اصلی رایمند سرویس، ایجاد مکانی امن و مطمئن برای رشد و بلوغ ایدهها و طرحهای نوآورانه و نیز تغییر فرهنگ کسب و کار در ایران به سمت کارآفرینی و تجاریسازی با محوریت تبدیل دانش به ثروت است.
امین توکلی پور، مدیرعامل شرکت «رایمند نیکوفراز ایرانیان» درباره ایده شکلگیری این شرکت به جامجم میگوید: «بنا به نیازی که برای شرکت خودمان داشتیم تصمیم گرفتیم مدلی را طراحی کنیم که بتواند خدمات عارضهیابی ارائه بدهد و با آن مدل بتوانیم مسائل و مشکلات شرکت را شناسایی کنیم. برای توسعه این کار و ارائه آن بهعنوان خدمات به شرکتهای دیگر، مدلهای مختلف رایج در دنیا را بررسی کردیم و در این جریان توانستیم پس از دو سال، خدمات عارضهیابی و رفع عارضه و در نهایت مشاوره را برای بخشهای آن ارائه کنیم. اگر شرکت ظرفیت صادراتی داشته باشد خودمان فرآیند صادرات آن را هم به عهده میگیریم و از صادرات آن درآمد کسب میکنیم. رایمند در طول فعالیتش توانسته برای 100 شرکت عارضهیابی و رفع عارضه انجام دهد و فقط در سال گذشته 5/1میلیون دلار صادرات داشته است.»
فعالیتهای شرکتهای زیر مجموعه رایمندتک
زیستبوم فناوری رایمندتک متشکل از سه شرکت «مهرادتک»، «رایمندسرویس» و «رایمند ویسی» دارای چرخه کامل کارآفرینی است. شرکت اول، مهراد تک متمرکز بر بخش نیازسنجی، ارزشگذاری و انتقال فناوری است و تا کنون بیش از 300 پروژه موفق در همین زمینه را با موفقیت به انجام رسانده است. شرکت دوم، رایمند ویسی است که در حوزه سرمایهگذاری خطرپذیر برای طرحهای فناور و نوآور فعالیت دارد و در نهایت شرکت سوم رایمند سرویس خدمات مشاوره اجرایی کسبوکار شامل عارضهیابی، مشاوره اجرایی در حوزه رفع عارضه و مدیریت صادرات را ارائه میدهد. با توجه به این که بعد از چند سال فعالیت هرکدام از این شرکتها سفارشهای ویژه خود را داشتند با وجود این که کارشان در ارتباط با هم است اما به صورت شرکتهای جداگانه به فعالیت خود میپردازند.
ارائه خدمات تسهیلگری و سرمایهگذاری برای نوپاها
عضویت در کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، خدمات تسهیلگری و سرمایهگذاری رایمند بخش مهمی از فعالیتهای این شرکت است. رایمند، کارگزار معاونت بینالملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری(emc) میتواند خدمات این حوزه را به شرکتهای متقاضی ارائه دهد.
کارگزار صندوق ضمانت صادرات
رایمند، کارگزار صندوق ضمانت صادرات است و بر همین اساس میتواند به شرکتهایی که میخواهند فروش صادراتی انجام بدهند ولی مشتریشان را نمیشناسند یا با روال کار آشنا نیستند بیمهنامه صادر کرده و مشاوره ارائه دهد.
کارگزار پارک علم و فناوری
دارا بودن مقام کارگزاری شرکت فنی تخصصی پارک علم و فناوری هم این فرصت را فراهم کرده که رایمند برای شرکتهایی که پشتیبانی پارکها را نیاز دارند کمکرسانی کند. تمام این خدمات میتواند برای شرکتهای دانشبنیان نوپا بسیار موثر بوده و در گامهای اولیه حامی آنها باشد.
چشمانداز پیش رو
مدیرعامل شرکت «رایمند نیکوفراز ایرانیان» می گوید: «همکاران ما همگی از بین افراد متخصص و توانمند انتخاب شدهاند و در سه دفتر تهران، قم و کیش فعالیت دارند. اما هدف ما این است که در سالهای آینده دفتر خارج از کشور را هم راهاندازی کنیم و بتوانیم با اقامت خودمان حساب بانکی خارج از کشور را ثبت کرده و امور مالی بینالمللی را راحتتر و بدون دغدغه توسعه دهیم.»
مزایای رایمند در جریان عارضهیابی و رفع عارضه
عارضهیابی کسبوکارها را کارشناسان خبره رایمند که سابقه زیادی در این حوزه دارند انجام میدهند که پنج محور اصلی دارد. اولین محور، «بخش مدیران ارشد» است. ضربالمثلی بین ژاپنیها رایج است که میگوید «ماهی از سر میگندد.»
با توجه به این موضوع، نحوه کارایی مدیران ارشد و هیئت مدیره شرکتها بسیار مهم است و روی بقیه بخشهای دیگر تاثیر زیادی دارد. بخش بعدی مربوط به «فروش و بازاریابی» است که در این حوزه هم مسائل کسبوکار شناسایی و استخراج میشود.
«تأمین و تولید محصول» بخش سوم و «بررسی سیستم و ساختار» بخش چهارم است. در نهایت «بررسی منابع انسانی» محور دیگر عارضهیابی را شامل میشود. بعد از شناسایی عارضهها به شرکت اعلام میشود که کدام بخشهای کارشان دچار چالشهای بیشتری است و باید در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.
رایمند بعد از تشخیص عارضهها، راهکارهای کلانی که میتواند به شرکتها کمک کند را هم ارائه میدهد. اگر شرکت بتواند خودش عارضهها را حل کند که خدمات دیگری نیاز ندارد. اما در مواردی که شرکتها خودشان توانایی حلوفصل عارضهها را ندارند، رایمند سرویس به کمکشان میآید و راهکار ارائه میدهد.
سه دسته خدمات صادراتی (شامل قبل از انعقاد قرارداد، حین قرارداد و پس از قرارداد) ارائه می شود. خدمات قبل از قرارداد شامل ERA یا همان ارزیابی توان صادراتی شرکت و محصول و همچنین تحقیقات بازار به صورت کتابخانه ای و میدانی است.
خدمات حین قرارداد شامل مشترییابی، اعتبارسنجی، مذاکرات و مکاتبات با مشتریان است. خدمات پس از قرارداد نیز شامل گمرک و ترخیص، بیمه، حمل و نقل و انتقال ارز است.
لازم به ذکر است که رایمند تمامی فعالیت های صادراتی را از 0 تا 100 انجام می دهد و طبق قرارداد، درصد مشخصی از مبلغ فروش را از شرکت ها دریافت می کند. تنها هزینه دریافتی از شرکتها هزینه رفتوآمد و اقامت تیم کارشناس در کشورهای دیگر است.
راههای ارتباطی با رایمند
وبسایت: raymandservice.com
ایمیل: info@raymandservice.com
اینستاگرام:raymandservice
لینکدین:raymandtechnology
تلفن تماس: ۹۱۰۷۰۰۸۶ - ۰۲۱ و ۸۸۶۷۰۲۰۹ - ۰۲۱ و ۳۳۵۵۱۲۹۳- ۰۲۵ و ۸۸۷۹۷۲۱۶ - ۰۲۱
آدرس: دفتر تهران: ونک، خیابان ونک، پاساژ ونک، طبقه اول، واحد ۱۰۳.
دفتر قم: پردیسان، بلوار دانشگاه، ابتدای بلوار مولوی، پارک علم و فناوری استان قم، بلوک مروارید۲، واحد ۲۲
مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد