بازی‌ های ویدئویی در مقام پیكسار
رچت و كلنك جدید، استاندارد تازه‌ای را برای بازی‌ های كنسولی ترسیم می‌كند

بازی‌ های ویدئویی در مقام پیكسار

ژانر ترسناک آیا نسخه جدید Silent Hill در راه است؟

آینده امیدوارکننده

وقتی حسن قهرمان، تیزر بازی مرموز Abandoned را روی اینترنت منتشر کرد، همه‌جا صحبت از شباهت‌های غیرقابل انکار آن به مجموعه بازی‌های «سایلنت هیل» شد.
کد خبر: ۱۳۲۵۹۳۵

 
با این که قهرمان به عنوان کارگردان ناشناس و جوان تیم، هرگونه ارتباط این پروژه به نسخه جدید مجموعه ترسناک سایلنت هیل را تکذیب کرده اما هواداران معتقدند این بازی همان سایلنت هیل جدید است که شایعه شده بود هیدئوکوجیما آن را کارگردانی می‌کند.
 
اینترنت همچنان مشغول پیدا کردن ارتباطات مرموز Abandoned با سایلنت هیل، هیدئو کوجیما و Blue Box Games است و این گزارش، داستان همین ارتباط مرموز را بازگو می‌کند.
 
از تیم سایلنت تا هیدئو کوجیما
وقتی بحث ترس وسط باشد، سایلنت هیل یکی‌از قدیمی‌ترین مجموعه‌های شرقی در این سبک است. قسمت اول این مجموعه بازی، اوایل سال۱۹۹۹ عرضه شد و به مرور تا قسمت چهارم هرکدام از نسخه‌های این مجموعه توانستند نوع جدیدی از ترس روان‌شناختی را منتقل کنند. کیچیرو تویاما، خالق اصلی این مجموعه و یکی از اعضای کلیدی استودیوی تیم سایلنت در ابتدای شکل‌گیری بود که پس از اتمام قسمت اول سایلنت هیل، استودیو را ترک کرد.
 
تیم سایلنت موفق شد با ساخت چهار نسخه سایلنت هیل به یکی از بااستعدادترین استودیو‌های شرقی تبدیل شود؛ اتفاقی که چند سالی بیشتر دوام نداشت و در سال ۲۰۰۵، این استودیو با شرکت ناشر سایلنت هیل یعنی کونامی ادغام شد. سایلنت هیل پس از نسخه چهارم، به سایه چیزی که بود تبدیل شد. مدیران کونامی تصمیم گرفتند بازار غرب را هدف قرار دهند و به همین دلیل، وظیفه ساخت نسخه‌های جدید به استودیو‌های غربی‌مختلفی سپرده‌شد.
 
نسخه‌هایی مثل Origins، Homecoming و Downpour نتیجه همین تصمیم اشتباه بودند. پس از سال ۲۰۱۲، هیچ نسخه جدیدی از سایلنت هیل منتشر نشد تا این‌که سال ۲۰۱۴، یکی دیگر از مهره‌های مهم کونامی یعنی هیدئو کوجیما، بازنگری جدیدی از این مجموعه به نام Silent Hills را معرفی کرد.
 
سایلنت هیلز پروژه مشترک کوجیما، گیرمو دل تورو (کارگردان هزارتوی پن) و نورمن ریداس (بازیگر سریال مرده متحرک) بود. در نهایت و به‌دلیل اختلافاتی که بین کوجیما و کونامی شکل گرفت، این بازی لغو شد و تنها یادگار آن، دموی قابل بازی P.T. بود. یک دموی گیم‌پلی جاه‌طلبانه که باعث جهت‌دهی به ژانر ترسناک شد و بلندپروازی‌های کوجیما برای بازی اصلی را نشان می‌داد. حالا فرض کنید یک استودیوی مستقل، بازی جدیدی به اسم Abandoned را معرفی کرده که حس و حالی شبیه سایلنت هیل دارد. سایلنت هیلی که کوجیما هفت سال پیش روی آن مشغول کار بود و حالا ماه‌هاست شایعه‌ای مبنی بر همکاری دوباره کونامی با این کارگردان افسانه‌ای به گوش می‌رسد.

معمای دروغین؟

همه چیز از پیامی شروع شد که تیم سازنده بازی Abandoned همراه بازی منتشر کرد که نوشته بود: «حرف اول S، حرف آخر L». این پیام که در حال حاضر پاک شده در کنار تصویر بنر استودیوی Blue Box
که به صورت واضح تعدادی تپه (Hill) در آن دیده می‌شود، امید هواداران را برای نسخه جدید سایلنت هیل بالا برده است. این اولین باری نیست که هیدئوکوجیما از هویت‌های مستعار و اسم‌های جعلی برای پروژه‌هایش استفاده می‌کند، اما اگر تمام این ادعا‌ها بی‌اساس باشند چه؟

در صورتی که رمزگشایی‌های هواداران از کوچک‌ترین جزئیات بازی Abandoned به جایی نرسد که بتواند ارتباط این بازی، هیدئو کوجیما و سایلنت هیل را مشخص کند، اوضاع برای یک استودیوی تازه تأسیس که اولین پروژه‌اش را در چنین حالتی رونمایی کرده، اصلا خوب پیش نمی‌رود. در ادامه، حسن قهرمان به عنوان کارگردان بازی شخصا دو بار جلوی دوربین آمد و علاوه بر تکذیب تمام این ارتباطات، اعلام کرد تریلر اول بازی قرار است در مرداد منتشر شود. هر چند این پایان ماجرا برای هواداران سایلنت هیل نبود.

احیای یک ژانر قدیمی

با این که آخرین همکاری کوجیما و کونامی به سرانجام درستی نرسید، اما دموی P.T. تأثیر خودش را روی ژانر ترسناک گذاشت. بازی‌های موفقی مثل Soma، Visage و حتی Resident Evil ۷ و Village، بسیاری از المان‌های اصلی خود را از این دموی قابل بازی گرفته بودند. در ادامه تئوری‌های توطئه، اعلام همکاری استودیوی Bloober Team و کونامی، موج جدیدی از حواشی را برای سایلنت هیلی که هنوز ماهیت خارجی ندارد، رقم زد. استودیوی بلوبر به‌عنوان سازنده عناوین ترسناکی مثل Layers of Fear و The Medium، یکی از بااستعدادترین‌های این ژانر است.

اما ورای بحث سایلنت هیل، اخباری به‌گوش می‌رسد که نسخه جدید مجموعه بازی‌های ترسناک Dead Space، قرار است یک بازنگری از این مجموعه باشد.

پس از تعطیلی استودیوی خالق این مجموعه یعنی Visceral Games در سال ۲۰۱۷، کسی فکرش را نمی‌کرد که درخواست برای بازی‌های تک‌نفره ترسناک آن‌قدری بالا باشد که الکترونیک آرتز بخواهد بازی جدیدی از این مجموعه را بسازد.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد نسخه جدید سایلنت هیل یا دد اسپیس در دسترس نیست، اما تنها چیزی که می‌دانیم این است که ژانر ترسناک، روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارد و آینده آن روشن‌تر از همیشه است.
 
ضمیمه کلیک روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها