آماده باش برای مقابله با موج پنجم

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: 11 نفر طی 24 ساعت در مشهد به دلیل کرونا فوت کردند

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فوت 11 نفر در مشهد به دلیل کرونا طی 24 ساعت منتهی به روز شنبه خبر داد و از سوی دیگر دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد نیز از آماده باش مراکز درمانی مناطق زیرپوشش این دانشگاه برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا گفت.
کد خبر: ۱۳۲۵۸۷۳

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در 24 ساعت منتهی به روز شنبه در استان 12 فوتی داشته ایم که 11 نفر مربوط به شهر مشهد بوده اند. همچنین 40 درصد از تست های سرپایی و بستری مربوط به این شهر است.

وی افزود: دلیل بالا بودن میزان فوتی و بستری در مشهد این است که بیمارستان های مشهد، مراکز ارجاع بیماران بدحال در استان است و همچنین تعدادی از بیماران از دیگر شهرها و استان ها به مشهد آمدند و در مشهد بستری می شوند.

وی تصریح کرد: در استان طی 24 ساعت منتهی به روز شنبه ۲۷۴ بستری قطعی، ۸۵۵ بستری موجود، ۲۰۲ بستری آی‌ سی ‌یو و ۱۲ فوتی داشته ایم.

فرهمند افزود: در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تعداد بیماران بستری در این مدت،  229 نفر بستری قطعی، 683 نفر بستری موجود و 173 نفر بستری در آی‌ سی ‌یو داشته ایم.

وی گفت: می‌توان اعلام کرد که زائران و مسافران به نسبت مجاوران کمتر پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: پذیرش بیمار در مراکز علوم پزشکی نسبت به هفته مشابه در ماه قبل تقریباً دو برابر شده و شهرستان‌ های مشهد، طرقبه شاندیز و قوچان وضعیت قرمز دارند. شاید بتوان گفت که وارد موج پنجم شده ایم البته اعلام این موضوع نیاز به تحقیقات بیشتر و از نظر شیوع بیماری، استان وضعیت قابل قبولی دارد.

وی همچنین درباره دلیل باز بودن استخرها، سینماها و سالن های بهداشتی با وجود وضعیت قرمز مشهد به ارائه پاسخی کوتاه بسنده کرد و گفت: برای اعلام کلیه محدودیت ‌ها ، منتظر اعلام ستاد ملی کرونا هستیم.

فرهمند یادآور شد: در محموله جدید، سهمیه  واکسن ‌دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل  دو واکسن سینوفارم و واکسن برکت است که این محموله به زودی وارد مشهد می شود.

وی درباره آمار واکسیناسیون انجام شده نیز اظهار کرد: در دوز اول ۲۱۵ هزار نفر و در دوز دوم ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسینه شدند.همچنین دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از آماده باش مراکز درمانی مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا خبر داد.

دکتر انجیدنی گفت: اختصاص تخت های ویژه برای بیماران مبتلا به کرونا و افزایش تعداد مراکز اورژانس از جمله تمهیداتی است که در قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا اندیشیده  شده است.

وی افزود: در استان ها و کشورهای همجوار شیوع نوع دلتای ویروس کرونا مشاهده می‌شود و افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان دهنده اوج دوباره این ویروس در جامعه است.

دکتر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نشان دهنده این است که ویروس کرونای دلتا به سرعت در این شهر در حال چرخش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها