دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد:

چرخش دلتای هندی در استان

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سویه هندی ویروس کرونا موسوم به «دلتا» ، عامل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در حدود یک سوم از مبتلایان در مناطق زیرپوشش دانشگاه است، کرونای هندی در شهرهای مختلف استان در حال چرخش است و راهکارهای پیشگیری و درمان آن با انواع دیگر ویروس کرونا یکسان است.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۷۴
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، دکتر انجیدنی افزود: بررسی‌های آزمایشگاهی در بیماران دارای علایم مشکوک در خراسان رضوی نشان داده است که نتیجه آزمایش برخی از آنان از نظر ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی منفی بوده اما از نظر کرونای هندی مثبت شده است.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد بیماران بستری شده و سرپایی مبتلا به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی نشان دهنده ورود به موج پنجم شیوع کروناست.
وی افزود: بیش از ۶۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند که ۱۷۲ نفر آنان بدحال و در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.
دکتر انجیدنی بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و دورهمی‌ها برای پیشگیری از انواع ویروس های کرونا از جمله نوع دلتا تاکید کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها