مدیرکل کمیته امداد استان قزوین

تقدیر از کشاورز زکات دهنده درضیاءآباد

یکی از کشاورزان ضیاءآبادی همزمان با برداشت محصول گندم، زکات خود از محصول برداشت شده را به نیازمندان اهداء کرد و مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با حضور در کنار این کشاورز از حضور و مشارکت برجسته وی در امر زکات تقدیر کرد.
یکی از کشاورزان ضیاءآبادی همزمان با برداشت محصول گندم، زکات خود از محصول برداشت شده را به نیازمندان اهداء کرد و مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با حضور در کنار این کشاورز از حضور و مشارکت برجسته وی در امر زکات تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۳۲۴۳۹۹

به گزارش جام جم آنلاین قزوین ، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با حضور در محل برداشت گندم یکی از کشاورزان ضیاءآبادی ، با تقدیر از تلاش و همت وی در پرداخت زکات، بیان کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات الهی و در عین حال بسیار پر برکت است در نتیجه اگر با دقت در اطرافمان نگاهی بیندازیم، ثمره و نتیجه اجرای این فریضه الهی را می بینیم.

مهرعلی حق گویان با اشاره به ایجاد حریق در اطراف زمین کشاورزی و نسوختن محصول گندم زمین این کشاورز علیرغم شعله ور شدن حریق در اطراف گندم ها ادامه داد: بارها شنیده ایم که پرداخت زکات ثمره و برکات زیادی دارد و حتی عمل به این فریضه دفع بلا است ولی امروز با چشمان خود این شنیده ها را می بینیم.

وی اضافه کرد: امروز به چشم خود شاهدیم که چگونه اطراف زمین این کشاورز به واسطه حریق سوخته ولی زمین این کشاورز و محصولش از آتش در امان مانده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: شاید با پرداخت زکات زمین و محصولمان در امان از آتش باشد ولی زکات می دهیم و اطاعت الهی را به جای آوریم تا با شکر نعمت های خداوند سبحان، از آتش روز قیامت در امان باشیم.

حق گویان افزود: آنچه خدای متعال آفریده و برای انسان دستور فرموده، ابعاد مختلفی دارد؛ زکات نیز با همین قاعده است که تنها عبودیت و عمل فردی در آن وجود ندارد بلکه عللاوه بر زکات دهنده، جامعه و اقشار مختلف مردم از آن سود می برند.

وی خاطرنشان کرد: باید مراکز علمی کشور به خصوص دانشگاه های اقتصادی راجع به زکات تحقیق کنند و روش های اجرایی آن را بررسی کنند تا بهره لازم از این دستور الهی در جامعه برده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: موضوع پرداخت زکات هم به لحاظ فقهی و هم به لحاظ علمی و فهم عمومی باید در جامعه نشر داده شده و برای اقشار مختلف تبیین شود چراکه زکات یکی از ظرفیت های مهم اقتصاد مقاومتی است که با استفاده از آن می توان خدمات گسترده ای را به جامعه ارائه کرد.

حق گویان با اشاره به اینکه هشت مورد برای مصرف زکات بیان شده که مهم‌ترین آن رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا است، افزود: خوشبختانه درسال‌های اخیر فرهنگ پرداخت زکات در کشور رواج پیدا کرده و کمیته امداد امام خمینی (ره) به واسطه مسئولیت دبیری شورای زکات، این وجوه شرعی را براساس اولویت برای نیازمندان و محرومان همان منطقه صرف می کند.

وی تصریح کرد: احیا و ترویج فریضه زکات وظیفه همگانی است از این رو علمای دینی با توجه به جایگاه و نقش برجسته و تاثیرگذاری که در بین افراد جامعه دارند نقش بسزایی را در احیای این فریضه الهی می توانند ایفا کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: به دلیل گسترده شدن دامنه فقر در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، معنوی و سایر جنبه‌ها ، فقرزدایی از جامعه هدف تحت حمایت ، سرلوحه برنامه های کمیته امداد قرار گرفته است.

حق گویان یادآورشد: کمیته امداد در مناطق محروم متولی کارهای عمرانی نیست بلکه موظفیم نیازمندی های محرومان را برطرف کنیم بنابراین با استفاده از ظرفیت زکات جمع آوری شده، تلاش می کنیم خدمت به فقرا و محرومان را ارتقاء داده و بستر تکریم آنها را با توانمندسازی فراهم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها