با حضور معاون دادستان کل کشور مجتمع کاهش آسیب های اجتماعی در مشهد افتتاح شد

«شوق زندگی» در مشهد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرخراسان رضوی:

نرخ شیوع اعتیاد در استان 2.7 درصد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: میزان شیوع اعتیاد در استان 2.7 درصد است اما باید نگران بود که افراد سالم جامعه نیز با توجه به فرهنگ غلطی که در زمینه استعمال قلیان و سیگار وجود دارد، در معرض آسیب و خطر اعتیاد هستند.
کد خبر: ۱۳۲۴۳۸۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، محمدحسین صالحی در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد با محوریت سازمان های مردم نهاد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در مشهد، افزود: سیگار و قلیان را باید دروازه ورود به اعتیاد دانست که متاسفانه با فرهنگ سازی اشتباهی که شده، مردم اغلب برای تفریح،  تفنن و سرگرمی به آن روی می آورند و حال آن که این می تواند پیامدهای نامبارکی برای جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به وجود بیش از دوسوم معتادان متجاهر استان در مشهد، گفت: در استان حدود ۹ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که از این رقم بیش‌ از شش هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به شهر مشهد است.

صالحی بر جدیت این شورا برای جمع آوری معتادان متجاهر تاکید و اظهار کرد: تا سال ۹۸ تنها هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری شده بودند که در سال ۹۹ با مشارکت جدی و حمایت‌های استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین مشارکت شهرداری، این رقم به حدود پنج هزار نفر رسید و تلاش داریم شمار معتادان متجاهر جمع آوری شده را تا نیمه نخست سال جاری به ۹ هزار نفر برسانیم.

وی گفت: سال گذشته بیش‌ از هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شد که حدود ۴۳ تن آن در استان خراسان‌ رضوی بوده است.

صالحی ادامه داد: بر اساس قانون، فرد معتاد یک سال در مراکز ترک اعتیاد نگهداری و به ازای هر ماه ۱۰ میلیون ریال برای وی هزینه مستقیم می شود که این رقم در یک سال به ۱۲۰ میلیون ریال می رسد اما متاسفانه به‌محض این‌که از کمپ رها می‌شود، چون از سوی خانواده و جامعه پذیرفته نمی شود، ناچار دوباره به همان پاتوق مراجعه می کند و اعتیاد را از سر می گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: برای پیشگیری از این موضوع و ورود به حوزه توانمندسازی معتادان، حوزه پیشگیری و صیانت، دو حوزه‌ای است که مردم و خیران و تشکل‌های غیردولتی می‌توانند ورود کنند و در آن فعالیت داشته باشند و پس از آن که ما آن ها را پس از یک سال ترک دادیم، آن ها وارد میدان شوند و به این افراد کمک کنند تا بتوانند در جامعه زندگی سالمی را در پیش بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها