بهزیستی تلاشی در جهت "به زیستن"

پوشش مستقیم ۱۰ درصد جمعیت خراسان رضوی

با حضور معاون دادستان کل کشور مجتمع کاهش آسیب های اجتماعی در مشهد افتتاح شد

«شوق زندگی» در مشهد

مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با نام «شوق زندگی» به همت شهرداری مشهد، دادگستری خراسان رضوی و همکاری و مشارکت دستگاه‌های فعال در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، سامان دهی کودکان‌کار و آسیب دیده و در معرض آسیب، روز پنج شنبه گذشته با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور، شهردار مشهد، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، دادستان مشهد، رئیس شورا و جمعی از اعضای شورای شهر در مشهد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۲۳۰۸۹

در این مجتمع، طرح سایبان مهر، سایبان امید، سایبان عدالت، طرح کودک خلاق و سایبان مهان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال خواهد بود.

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، معاون قضایی دادستان کل کشور در این مراسم ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در احداث مرکز «شوق زندگی» گفت: امید داریم در کشور ما روزی برسد که دیگر شاهد هیچ کودک کاری نباشیم و بتوانیم این آسیب اجتماعی را ریشه کن کنیم.

سعید عمرانی اظهار کرد: همه ما در برابر کودکان کار، کودکان بدسرپرست و کارتن خواب ها و... مسئولیم؛ جا دارد در این جا از همت شهرداری مشهد بابت این اقدام تشکر کنم.

شهردار مشهد نیز در بخشی از این مراسم گفت: اگر مردم رضایت و آرامش خاطری دارند و اگر امروز شرکت مردم در انتخابات تفاوت پیدا می کند، بدون تردید مرهون حمایت هایی است که تاکنون دستگاه ها و نهادهای مختلف از فعالیت های اقتصادی داشته اند.
 محمدرضا کلایی تصریح کرد: توجه به موضوعات شهر ترمیمی، کاهش آسیب ها با ساز و کارهایی که تدوین شده و افتتاح مجتمع شوق زندگی همه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است.

وی با تشکر از اعضا و رئیس شورای شهر برای این پروژه، تاکید کرد: امید داریم استفاده از سمن ها وخدماتی که ارائه می دهند، تمرکز دوستان ما در حوزه اجتماعی سازمان اجتماعی و فرهنگی و به کارگیری  وهمکاری تمامی دستگاه ها اعم از بهزیستی، نیروی انتظامی، خیران و... بتواند نرخ برخی از آسیب ها را در شهر مشهد کاهش دهد.

رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: شورای پنجم در طول مدیریت خود پروژه های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی و... بسیاری انجام داده است، اما شوق زندگی ،گل و بهترین تمامی پروژه هاست.

صادقی اظهار کرد: در این محل یک کار مشارکتی متفاوت و ضروری شکل گرفته است، همه در این مکان جمع شدند تا بتوانند در زمینه کاهش یک آسیب اجتماعی گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر نمونه همین نسخه را در مجتمع خانواده خود پیاده کنیم، یقینا نتیجه بخش خواهد بود، همچنین اگر نمونه این اقدام را در دادسراهای خود داشته باشیم نیز شایسته است.

وی افزود: نظیر مجتمع شوق زندگی را در طول سابقه بیش از ۳۰ ساله خود در دستگاه قضایی ندیده‌ام، حتی مانند آن در نقاط دیگر کشور نیز وجود ندارد.

وی گفت: شاهد سپری شدن روزهای پایانی شورای پنجم هستیم، اما کاری که شورای شهر و شهردار مشهد با کمک دادستان در این محل انجام داده اند، بسیار بی نظیر است.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم با بیان این که اگر ما و دولت آینده دست به دست هم ندهیم، آسیب های اجتماعی به آسیب های امنیتی تبدیل خواهد شد اظهار کرد: هم اکنون با توجه به حجم آسیب های اجتماعی موجود در مشهد، مجتمع «شوق زندگی» بهشت برین است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: وجود آسیب‌ های اجتماعی و آسیب‌ دیدگانی همچون کودکان کار، معتادان متجاهر، زنان و دختران آسیب دیده یا در معرض آسیب، متکدیان و همچنین وجود معضل و آسیب بیکاری، در شان این کلان شهر نیست.

حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: مجتمع شوق زندگی ،الگویی برای همکاری عوامل مؤثر در مدیریت شهری اعم از سازمان ‌های دولتی و مردم‌ نهاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها