دستگیری عاملان انتشار کلیپ های غیر اخلاقی در شبکه اینستاگرام
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان خبرداد:

دستگیری عاملان انتشار کلیپ های غیر اخلاقی در شبکه اینستاگرام

اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در کرمان 

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک در شهرستان کرمان خبر داد. 
کد خبر: ۱۳۲۳۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: پلیس شهرستان کرمان به مدت 3روز طرح ویژه برخوردبا خودروهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک را در شهرستان کرمان در دستور کار قرار دادند و با تخلفاتی که در این زمینه رخ می دهد برخورد کردند.

وی در خصوص تردد خودروهای با پلاک مخدوش گفت:به دنبال ابلاغ محدودیت و ممنوعیت تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا برخی از رانندگان متخلف و هنجارشکن با سوء استفاده و شرایط پیش آمده از وضعیت کرونایی برای فرار از ثبت جریمه ها اقدام به دستکاری در ارقام و اعداد پلاک و مخدوش کردن آن و استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه و یا به صورت فاقد پلاک به صورت غیرمجاز تردد می کنند و از آنجایی که برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی این عمل جرم تلقی می شود متخلفان از این قانون به 6 ماه تا یک سال حبس محکوم می شوند .

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان افزود:مخدوش کردن و دستکاری پلاک جرم بوده و طرح تشدید برخورد با این پدیده به خصوص در شب ها با برنامه ریزی صورت گرفته و پس از اعمال قانون توسط تیم های گشتی یگان امداد شهرستان کرمان، وسیله نقلیه متخلف توقیف و راننده خاطی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی می شود.

وی درباره برخورد با تردد خودروهای فاقد پلاک تصریح کرد: برابر ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودورها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می شوند تا تکلیف پلاک مشخص شود.

سرهنگ روانبخش،پیرامون دستاوردهای اجرای طرح برخورد با خودورهای پلاک مخدوش و فاقد پلاک عنوان کرد: در اجرای طرح مذکور طی 72 ساعت گذشته 40 دستگاه خودرو و 25 دستگاه موتورسیکلت توقیف و رانندگان خاطی نیز بعد از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی خاطرنشان کرد:به طور قطع به یقین عمده پلاک های مخدوش شده توسط پلیس قابل شناسایی بوده و اندک افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه می کنند از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها