لیبروی سابق تیم ملی والیبال از عملکرد این در لیگ ملت های والیبال انتقاد می کند.
کد خبر: ۱۳۲۳۲۴۰
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، فرهاد ظریف لیبروی اسبق تیم‌ملی والیبال با ابراز ناخشنودی از نتایج و جایگاه ایران در لیگ ملت‌ها به جام‌جم می‌گوید: «بهتر است خود آقای آلکنو بعد از بازگشت بگویند که هدف از حضور در این رقابت‌ها چه بوده و آیا ارزش داشت که از نظر مردم هم آبروی تیم ما در والیبال جهان برود؟ در این سال‌ها تیم‌ملی ما اعتباری کسب کرده بود و به نظرم برگشت به این جایگاه و رنکینگ برای ما سخت خواهد بود. در المپیک کار سختی را پیش‌رو داریم. بعضی تیم‌ها برای تجربه‌اندوزی و با تیم دوم در این مسابقات شرکت کرده بودند، ولی در المپیک ما با تیم اصلی هر کشوری روبه‌رو خواهیم شد. همان‌طور که ایران برای المپیک در تدارک بهترین اجرایش است، باقی تیم‌ها هم تلاش می‌کنند بهترین بازی خود را ارائه دهند.»

تیم‌ملی محل آزمون و خطا نیست

ظریف درباره تغییر در ترکیب تیم افزود: «با این‌که می‌گویند در والیبال تغییر نسل روی داده اما من موافق نیستم. این‌که بازیکنی با درخشش در یک دوره از لیگ یا دو ماه بازی خوب، لباس تیم‌ملی را بپوشد، این تغییر نسل نیست. تغییر روند بلندمدتی دارد. بازیکن باید زمانی طولانی در کنار بازیکن اصلی پُست خودش و باقی اعضای تیم تمرین کند تا به شناخت، هماهنگی و در نهایت اجرای تکنیک و تاکتیک برسد و در ترکیب اصلی قرار بگیرد. مثلا علی‌اصغر مجرد در کنار موسوی قرار گرفت. مجرد باید سال‌ها کنار موسوی تمرین کند تا بتواند در آینده جایگزین او بشود، یا حتی صابر کاظمی، بردیا و میثم صالحی. میثم قبلا در تیم بوده و بازی کرده، یا صابر در اردوهای تیم بود و به‌دلیل مصدومیت غفور فیکس بازی کرد ولی اگر امیر برگردد، او در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. در پست لیبرو حضرت‌پور را داشتیم و او قبلا هم برای تیم بازی کرده است. اعلام فهرست تیم‌ملی مشخص می‌کند چقدر تغییر نسل خواهیم داشت. دوازده بازیکن ما برای المپیک مشخص است. این‌که یک بازی را ببازیم و مربی واکنش خاصی نشان ندهد و سرمربی در بازی دیگر با مربی حریف کلنجار برود و در واقع تیم فدای این هدفی که اعلام کردند بشود، نمی‌دانم مسیر درستی بوده یا نه.
به هر حال سرمربی باید پاسخ این پرسش‌ها را بدهد. ما آدم‌هایی احساسی‌ هستیم، به‌خصوص وقتی نتیجه‌ خوبی نمی‌گیریم. موقع تماشای بازی با آرژانتین، سعید معروف به نظرم خیلی ناراحت بود، من در این سال‌ها هیچ وقت سعید یا باقی دوستانم را این‌طور غمگین ندیده بودم. به نظرم بازسازی روانی تیم در این زمان باقی‌مانده تا المپیک خیلی مهم است. این‌که تیم بتواند دوباره جنگندگی‌اش را بازیابی کند، غیر از توانایی جسمی، تکنیک و تاکتیک، به وضعیت روحی بازیکنان نیز بستگی دارد.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها