جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان

سرقت مسلحانه از طلافروشان کیفی

مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان :

ضرورت مشاوره قبل از ازدواج یک اصل مهم

چند ماه بعد از ازدواج با آرش متوجه رفتارهای غیر طبیعی او شدم، گاهی بسیار خوشحال و پُر توجه بود و گاهی هم اصلاً اهمیتی به من نمی داد و حتی پرخاشگری می کرد.
کد خبر: ۱۳۲۲۲۶۷

عاقبت ازدواج نا آگاهانهبه گزارش جام جم انلاین اصفهان؛ زن جوانی که برای طرح مشکل خود به مرکز مشاوره آرامش آمده بود در اظهارات خود گفت: تنها 11 سالم بودم که پدرم فوت کرد. به علت ارثی که از زمین های پدر بزرگم به ما رسیده بود، می توانم بگویم وضع مالی خوبی داشتیم. بعد از فوت پدرم ارث و میراث بین خواهران و برادرانم تقسیم شد ولی نحوه ی تقسیم ارث مورد رضایت آن ها نبود و باعث درگیری شدید بین آن ها شد و دقیقاً از همان موقع با همدیگر و حتی با من و مادرم قطع رابطه کردند.
به همین خاطر من هم بسیار تنها و منزوی شده بودم و از آن خانواده ی 10 نفری دیگر خبری نبود تا اینکه چند سال بعد زمانی که 16 سال داشتم در راه مدرسه با آرش که 20 ساله بود آشنا شدم. او اصرار می کرد که با هم ازدواج کنیم .


من احساس می کردم که برای ازدواج آمادگی ندارم و کم سن تر از آن چه در ظاهرم بود به نظر می رسیدم از طرفی هم از آرش خوشم آمده بود چون در این مدت کوتاه آشنایی مان به من محبت و توجه زیادی می کرد به طوری که هر بار که او را می دیدم برایم شگفتانه جدیدی داشت و با کارهای عجیب و خریدن هدیه مرا غافلگیر می کرد.
مادرم که از علاقه شدید من به آرش باخبر شد مخالفتی نکرد و بالاخره ما با هم با یک مراسم ساده ازدواج کردیم. ازدواجی که سرانجام خوشی برای من نداشت چون چند ماه بود از ازدواج متوجه رفتارهای غیرطبیعی آرش شدم. گاهی بسیار خوشحال و پُر توجه بود و گاهی اصلاً اهمیتی به من نمی داد و حتی پرخاشگری هم می کرد.
در یک شبانه روز شاید اصلاً 4 ساعت هم نمی خوابید. رفتارهای آرش کاملاً با چند ماه پیش از ازدواج بسیار فاصله داشت. دیگر از این وضعیت خسته شده بودم. یک روز تصمیم گرفتم در رابطه با رفتارهایش از او توضیح بخواهم اما از صحبت کردن با او نتیجه ای عایدم نشد تا اینکه با جستجو در اینترنت و تجسس در رفتارهای قبلی اش در خانواده متوجه شدم که او دچار اختلال مرزی است.


آن موقع بود که با تحقیقات بیشتر به این نتیجه رسیدم که زندگی کردن با این افراد راه رفتن بر روی لبه ی تیغ است. چون نه اعتمادی به رفتارهای محبت آمیز و اغراق گونه ی آنان است و نه اعتمادی به رفتارهای ضد آن، حالا به اینجا آمدم تا به من کمک کنید تا راه و چاره ای جلوی من قرار دهید تا از این وضعیت نجات پیدا کنم.


نظریه کارشناس مشاوره
افروز افشاری، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص اختلال مرزی گفت: بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی در مرز روانپریشی قرار دارند و مشخصه آنها ناپایداری حالت عاطفی، خُلق و رفتار است. خشم شدید و لحظه ای، اقدامات مکرر برای خودکشی و یا تهدید به خودکشی، معشوقه های متعدد و عشق های آتشین از انواع تظاهرات بیرونی این اختلال است.
وی افزود: در زمان نامزدی افراد دارای اختلال مرزی بسیار پُرشور و حرارت با معشوقه های خود برخورد می کنند به طوری که نامزد این افراد گمان می کنند که فرد مقابل عاشق و دلداده او است در صورتی که چندی بعد از ازدواج و یا در همان دوران عقد به علت نوسانات خُلقی شدید و تغییر رفتاری عجیب این اختلال، آن کاخ عاشقانه به سرعت فرو ریخته و دیگر اثری از آن نمی ماند.


کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان با ضروری دانستن استفاده از مشاوره پیش از ازدواج برای زوج های جوان و کم سن و سال گفت: دختران جوان با استفاده از مشاوره ی پیش از ازدواج و گرفتن راهنمایی های لازم می توانند از آسیب های زیادی از جمله طلاق جلوگیری کنند.
افشاری تصریح کرد: امروزه اختلالات بالینی از ضعیف تا شدید می تواند نابودگر زندگی باشد با این حال یک مشاوره ی ساده ی پیش از ازدواج به آسانی تشخیص دهنده است و به همه دختران جوان توصیه می کنیم برای ازدواج خود که نوعی قرار داد زندگی بین دو نفر تا آخر عمر است آگاهانه و عاقلانه عمل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها