خرید دمنوش گیاهی که همان نوشیدنی گرم و خوش طعمی است که به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد، خیلی از افراد آن را جایگزین چای سیاه کرده‌اند. همان طور که می‌دانید مصرف بیش از اندازه چای سیاه برای معده ضرر دارد و به همین دلیل بهتر است میزان مصرف چای سیاه را کاهش داده و دمنوش گیاهی را جایگزین کنیم.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۷۹
 
خرید دمنوش گیاهی که همان نوشیدنی گرم و خوش طعمی است که به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد، خیلی از افراد آن را جایگزین چای سیاه کرده‌اند. همان طور که می‌دانید مصرف بیش از اندازه چای سیاه برای معده ضرر دارد و به همین دلیل بهتر است میزان مصرف چای سیاه را کاهش داده و دمنوش گیاهی را جایگزین کنیم. البته ناگفته نماند که دمنوش گیاهی با داروی گیاهی متفاوت است و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت.

دمنوش‌های گیاهی همان طور که از نامشان پیداست اجزای مختلف گیاه، میوه‌ها و ادویه ها هستند و معمولا به منظور بهبود کیفیت خواب، کاهش اضطراب و افزایش آرامش، سردرد، لاغری و .... مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

در حال حاضر خرید دمنوش‌های گیاهی به صورت دمنوش فله‌، بسته بندی کیلویی، تی کاپ و تی بگ دمنوش در بازار موجود است. واضح و بدیهی است که اگر به صورت فله ای دمنوش‌ها را تهیه کردید، باید همچون چای خشک کمی از آن را در داخل قوری ریخته و سپس به آن آبجوش اضافه کرده و اجازه می‌دهیم به خوبی دم بکشد. اما برای استفاده تی بگ ها تنها کافیست در لیوانی آب جوش ریخته و بعد دمنوش کیسه‌ای را درون لیوان قرار دهید و چند دقیقه ای اجازه دهید تا دم بکشد. دمنوش‌های کیسه‌ای راحت و سریع‌تر آماده می‌شوند.
 
 
خرید دمنوش‌های گیاهی

 
آیا می‌توان دمنوش‌های گیاهی را به صورت مداوم مصرف کرد؟

نکته بسیار مهم و قابل توجهی که لازم است در زمان مصرف و خرید دمنوش‌های گیاهی به آن توجه داشته باشید، طبع بدن و گیاه است. برخی از اوقات استفاده از دمنوش‌هایی که اصلا ضرر هم ندارند، می‌تواند عملکرد خیلی متفاوتی داشته باشد. با این حال اگر بیماری خاص و یا به ادویه یا گیاهی حساسیت دارید حتما قبل از خرید دمنوش‎های گیاهی به این نکته توجه داشته باشد.

راهنمای خرید دمنوش‌های گیاهی
  •  عطر دمنوش

در زمان خرید انواع دمنوش‌های گیاهی حتما به عطر و بوی آن توجه داشته باشید. دمنوش گیاهی خوب و با کیفیت است که بو و رنگ آن قبل و بعد از دم کشیدن، ملایم باشد. نه تند و پرنگ و نه کم رنگ و بی بو!

پس در زمان امتحان کردن عطر دمنوش باید عطر و رنگ کاملا ملایمی را ببینید. این علائم نشان دهنده کیفیت و تازگی دمنوش است. زمانی که عطر دمنوش کم است و به راحتی قابل تشخیص نیست، باید بگوییم دمنوش گیاهی کهنه شده است و زمان زیادی از آن می‌گذرد. همچنین اگر در زمان خرید دمنوش های گیاهی عطری تندتر از آن چیزی که شما تصورش را می‌کردید، داشت باید بگوییم به احتمال خیلی زیاد به آن دمنوش گیاهی عطر زده‌اند.

 
خرید دمنوش‌های گیاهی
 
  • علامت استاندارد و علامت سازمان غذا و دارو


علامت استاندارد حک شده بر روی محصولات خوراکی همچون دمنوش‌های گیاهی نشان دهنده، این است که کیفیت محصول از آن حدی که برایش تعریف شده است پایین تر نیست. یعنی محصولی که دارای این علامت است توانسته است کیفیت و سلامت خود را به تایید برساند.


علاوه بر این نشان دیگری بر روی محصولات خوراکی وجود دارد که بیان کننده تضمین سلامت و خواص غذایی آن است. در زمان خرید دمنوش‌های گیاهی حتما توجه داشته باشید که علامت سیب سازمان غذا و دارو بر روی آن وجود داشته باشد و اصلا مهم نیست دمنوش، کیسه‌ای و یا بسته بندی‌ کیلویی باشد. بنابراین یکی از روش‌هایی که می‌توانید از خرید محصولات غذایی اطمینان داشته باشید این دو علامت است.


شاید دلیل اینکه خیلی از افراد توصیه می‌کنند به سراغ خرید دمنوش فله‌ای نروید همین موضوع باشد. زیرا در این نوع محصولات هیچ گونه راهی برای تشخیص شرایط نگهداری و تولید آن وجود ندارد.


کدام بهتر است؟دمنوش کیسه‌ای یا دمنوش‌های کیلویی بسته‌بندی؟


اولین تفاوتی که این دو دمنوش با یکدیگر دارند، این است که دمنوش‌های گیاهی کیسه‌ای آسیاب شده و پودر هستند تا خیلی زود عطر و رنگی به آب جوش ببخشند. برای همین است که گفته می‌شود برای آماده شدن دمنوش‌های کیسه ای تنها دو دقیقه زمان لازم است.


اما دمنوش‌های بسته بندی کیلویی حداقل ده دقیقه زمان لازم دارد تا دمنوش دم بکشد. لازم است توجه داشته باشید که دمنوش گیاهی نباید در مجاورت هوا قرار بگیرید، زیرا این کار باعث از بین رفتن خواص و کیفیت آن خواهد شد. به همین دلیل حتی دمنوش‌های گیاهی کیسه‌ای را هم باید در پاکت‌های جداگانه نگهداری کرد. بنابراین با توجه به شرایط و میزان زمانی که دارید، می‌توانید اقدام به خرید دمنوش‌های گیاهی کنید.


نکاتی که لازم است بعد خرید دمنوش گیاهی به آن توجه داشته باشید:

  •  به هیچ عنوان دمنوش گیاهی را در معرض هوا قرار ندهید. اگر دمنوش فله ای تهیه کرده‌اید حتما آن را در یک ظرف خشک بریزید و در آن را خوب محکم کنید. این کار باعث می‌شود کیفیت دمنوش و عطر و بوی آن حفظ شود.
  •  اصلا از آبی که چندین بار جوشیده برای دم کردن دمنوش استفاده نکنید. زیرا باعث می‌شود کیفیت دمنوش کاهش پیدا کند. بهتر است از آبی جوشی استفاده کنید که تنها یک بار جوشیده و کاملا داغ است.
  • حتما به تاریخ تولید و انقضای آن توجه داشته باشید. همان طوری که گفتیم دمنوش کهنه نه رنگ بویی دارد و نه عطر خوبی.


در نهایت باید بگوییم دمنوش‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها خواص دارویی مختلفی دارد. مثلا از دمنوش گل گاو زبان به منظور کاهش اضطراب و استرس و افزایش آرامش استفاده می‌شود. یا از دمنوش آویشن به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از رشد قارچ، باکتری و ویروس در بدن استفاده می‌شود. اصلا به همین دلیل است که این روزهایی که تمام دنیا را ویروس کرونا فرا گرفته، توصیه از دمنوش گیاهی آویشن توصیه شده است.

 

خرید دمنوش‌های گیاهی

 


بنابراین برای مصرف هر کدام از دمنوش‌های گیاهی اول از همه طبع بدن و گیاه را در نظر بگیرید تا دچار مشکلی نشوید. همچنین میزان تازه بودن دمنوش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه ما به شما خرید دمنوش های گیاهی بسته بندی و یا کیسه ای است تا از نحوه نگهداری و تولید آن اطمینان داشته باشید. همچنین با دارا بودن دو علامت استاندارد و سازمان غذا و دارو می‌توانید از کیفیت آن نیز اطمینان حاصل کنید و با خیالی آسوده آن را مصرف کنید.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها