انتخابات ریاست‌ جمهوری 1400 برگزار شد و این بار هم مثل همیشه مردم ما با درایت و هوشمندی، در یک جشن ملی و سیاسی، حضور شکوهمندی داشتند.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۵۵

این حضور مردمی به خاطر آن بود که ملت نشان بدهند سرنوشتشان مهم است و نسبت به آن دغدغه دارند و می‌خواهند به بهترین شکل در این جشن ملی مشارکت فعالانه داشته باشند.

نکته دیگری که این حضور مردمی برجسته می‌کند این است که جامعه اسلامی می‌خواهد رئیس‌جمهوری آینده با رای بالا و اقتدار بیشتر به رتق و فتق امور و حل مشکلات موجود و اراده مطلوب کشور بپردازد.

طبعا این رای بالا می‌تواند شرایط را برای شکل‌گیری یک دولت قوی، کارآمد، با کفایت و متخصص فراهم کند؛ بنابراین وقتی مردم در همه شرایط حضور مقتدرانه در صحنه‌های مختلف زندگی و اجتماعی داشتند و از حریم نظم جمهوری اسلامی ایران پاسداری کردند از این پس وظیفه مسؤولان و دولتمردان و همچنین کابینه آینده این است که ان‌شاءا... بتواند برای حل مشکلات اساسی این مردم شریف، نجیب و محترم که در سخت‌ترین شرایط جاری کشور همراه دولت و نظام بودند اقدام کند و در راستای حل مشکلات با سرعت عمل بیشتر و با روحیه جهادی و انقلابی به نظم کارها و مدیریت اجرایی کشور بپردازد.

در ادوار گذشته، برخی البته وعده می‌دادند مشکلات را حل خواهند کرد و شرایط اقتصادی جامعه را بهبود می‌بخشند و مردم با امید فراوان در انتخابات شرکت کردند تا معضلات کشور حل شود اما با این وصف، حل مشکلات تا حدودی به فراموشی سپرده می‌شد.

این مساله اما باعث نشد مردم از حق تعیین سرنوشت خود برای حضور حماسی در انتخابات دست بکشند و باز هم به امید بهبود شرایط پای صندوق‌های رای حاضر شدند و به نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 رای دادند.

به عبارت دیگر، همچنان این امید و نشاط در جامعه وجود دارد و امید دارند دولت آتی بتواند تحولات و تغییرات اساسی برای کاهش مشکلات در کشور ایجاد کند. چنین نگاهی البته نشان از عمق فهم مردم در جامعه ما دارد.

آنها معتقدند ساختار مردم‌سالاری دینی، ساختار قدرتمندی برای حل مشکلات و تحقق مطالبات و خواسته‌ها و به‌دست آوردن حقوقشان است.

در چنین شرایطی، وظیفه اصلی مسؤولان و مدیران و همچنین ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران است که از این باور بحق مردم صیانت کافی صورت گیرد.

روح‌الله متفکر آزاد - عضو هیات رئیسه مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها