متخصصان شرکت «بادرنگ طب کوهستان» با تولید داروهای گیاهی به‌ویژه از عصاره بره‌ موم توانسته‌اند برای درمان عفونت معده و مداوای خار پاشنه داروهای موثری از دل طبیعت استخراج کنند

معجزه بره موم در داروهای گیاهی کرویا

متخصصان شرکت دانش‌بنیان «داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر» محصولات آرایشی‌وبهداشتی متنوعی با پایه طبیعی را با نام‌های ‌تجاری «پَرمون»، «هِربِکس» و «پرونایس» راهی بازار کرده‌اند

پرمون، پاسخی از طبیعت

این روزها عرضه محصولات آرایشی‌وبهداشتی با منشأ گیاهی در داروخانه‌ها و مراکز زیبایی، توجه بسیاری را به‌خود جلب کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۱۱۴۵

افراد زیادی هستند که برای تهیه لوازم آرایشی‌وبهداشتی مورد نیازشان، پیش‌از هر چیز سراغ این‌گونه از محصولات با پایه گیاهی می‌روند.

پرمون، پاسخی از طبیعت

برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، طبیعی و کم‌عارضه‌بودن، مهم‌ترین امتیازات لوازم آرایشی‌وبهداشتی با منشأ گیاهی هستند؛ اما این اقبال عمومی نسبت به محصولات آرایشی‌وبهداشتی گیاهی موضوع جدیدی نیست و از سال‌ها پیش وجود داشته است.

برای نمونه، شرکت دانش‌بنیان «داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر» مجموعه‌ای باسابقه و خوشنام در این حوزه است که 40 سال پیش فعالیتش را در استان لرستان آغاز کرده است و حتما تجربه مصرف شامپوهای پرمون که محصول این شرکت است را دارید.

فاطمه جهانگیر، مدیر بازرگانی و دفتر مرکزی شرکت «داروسازی بهداشتی دکتر جهانگیر» در تهران می‌گوید: «این شرکت خانوادگی در سال 61 و تحت عنوان «لابراتوار دکتر جهانگیر» به‌صورت شخصی شروع به‌کار کرد و بعدها در سال 72 با تأسیس شرکت دکتر جهانگیر، شکل رسمی به خود گرفت. این مجموعه دارای پروانه‌های دارویی در زمینه تولید نیمه‌جامدات است؛ در واقع می‌توان گفت این شرکت فعالیتی در تولید قرص، لوسیون، آمپول و... ندارد و صرفا به تولید انواع کِرِم و پُماد مشغول است. شرکت دکتر جهانگیر در سال 95 و در بخش دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، موفق به دریافت گواهی دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری شده است.ویژگی اصلی محصولات این شرکت، ماده مؤثره‌ای است که در آنها به‌کار می‌رود؛ به گفته مدیر دفتر مرکزی این شرکت، این ماده مؤثره بر پایه گیاهان دارویی و مواد اولیه طبیعی و سنتی است و در تولید آن از انواع گیاهان و عناصر دریایی استفاده می‌شود. با توجه به سابقه‌ای که مجموعه دکتر جهانگیر در این حوزه دارد، با قبول سفارش از سایر تولیدکنندگان، محصولاتی را به‌شکل برون‌سپاری شده از سوی این شرکت‌ها تولید می‌کند.

محصولات «دکتر جهانگیر» در یک نگاه

فاطمه جهانگیر درباره محصولات شرکت دکتر جهانگیر به جام‌جم می‌گوید: «طی سال‌هایی که شرکت دکتر جهانگیر مشغول به‌کار بوده است، محصولاتش را در دسته‌بندی‌های مختلفی تولید و روانه بازار کرده و برای هر گروه از تولیداتش برند جداگانه‌ای درنظر گرفته است؛ به‌همین دلیل می‌توان گفت با توجه به برندسازی صورت گرفته، ابعاد این مجموعه رشد چشمگیری داشته است.»

«پَرمون»

«پرمون» را به‌عنوان قدیمی‌ترین برند شرکت دکتر جهانگیر می‌شناسند. این مجموعه در سال 76 موفق شد پروانه تولید «شامپو سبوس برنج» که اولین شامپوی گیاهی در کشور بود را اخذ کرده و تحت برند پرمون روانه بازار کند.

در آن زمان اداره استاندارد حتی قوانینی را برای شامپوهای گیاهی تعریف نکرده بود و مسئول‌فنی شرکت دکتر جهانگیر به‌همراه نمایندگانی از اداره استاندارد، اقدام به این کار کردند؛ به این ترتیب می‌توان گفت شرکت دکتر جهانگیر نقش پُررنگی در تدوین استانداردهای این حوزه داشته است.

محصولات پرمون به‌طور عمده شامل انواع  شامپوهای گیاهی، نرم‌کننده و حالت‌دهنده موی سر و... است که در طول 35 سالی که از عمر آن می‌گذرد، محصولاتی را با بهترین کیفیت در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های گیاهان دارویی در اقلیم زرخیز زاگرس، درکنار توسعه تحقیقات کاربردی و پژوهشی و همچنین تأکید بر نوآوری در تولید، از جمله ویژگی‌های این نشان تجاری است.

اکنون محصولات پرمون تشکیل شده‌اند از انواع شامپوهای سبوس برنج، رزماری، چای سبز، روغن درخت چای، تقویتی، کتیرا، سیر، شامپو بدن، شامپو بچه، ژل کتیرا، سرُم مو، اسپری چسب مو، کرم و روغن شترمرغ و...

«هِربِکس»

افزایش روزافزون سطح تقاضای محصولات گیاهی‌وطبیعی در حوزه پوست و مو درکنار ضرورت پاسخگویی به نیازها و سلایق متنوع جامعه، سبب شد شرکت دکتر جهانگیر با رویکرد توسعه برند، اقدام به ایجاد برند جدیدی به نام «هربکس» کند.

هربکس دستاورد نوینی در حوزه محصولات بهداشتی، آرایشی و درمانی کشور در زمینه پوست و مو است که در سال 90 به بازار عرضه شده است.

در همین راستا، مجموعه دکتر جهانگیر یک سایت تحقیقاتی‌وتولیدی مختص گیاهان دارویی را در منطقه زاگرس راه‌اندازی کرده است تا علاوه‌بر کشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی، مطالعات و تحقیقات مختلفی نیز روی آنها انجام دهد؛ به این ترتیب فرآیند «تولید از مزرعه تا کارخانه»، در زمینه تولید محصولات هربکس کاملا عملیاتی شده است.

انجام مطالعات علمی بر روی خواص گیاهان کشت شده و نحوه استخراج ماده مؤثره آنها، استفاده از مواد اولیه باکیفیت درکنار کنترل کیفی مداوم و دقیق مواد اولیه از مهم‌ترین مزایای محصولات هربکس به‌شمار می‌آید؛ همچنین بهره‌گیری از تجهیزات نوین، استفاده از فناوری‌های‌روز مانند فناوری نانو، برخورداری از پیشینه درخشان تولیدی و... از جمله ظرفیت‌ها و مزیت‌هایی است که در تولید محصولات این برند به‌کار رفته است.

محصولات هربکس عبارت است از خمیردندان بره موم، لوسیون ضدریزش ارثی و تقویت‌کننده مو، کرم ترمیم‌کننده، لوسیون شست‌وشوی صورت، کرم‌های ضدآفتاب بدون‌رنگ و رنگی، کرم روشن‌کننده، شیرپاک‌کن، لوسیون و شامپو بدن، شامپو تثبیت‌کننده رنگ مو، ژل اصلاح بدون‌کف و همچنین ماسک‌های لایه‌بردار، روشن‌کننده، ضدجوش و ذغالی.

«پرونایس»

محصولات نشان تجاری «پرونایس» به‌عنوان اولین برند آرایشی‌وبهداشتی دریایی کشور، توانسته‌اند بخش عمده‌ای از سلایق خاص مصرف‌کنندگان محصولات آرایشی‌وبهداشتی را تحت پوشش قرار دهد. محصولات خاویاری پرونایس با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین خاویار دریای خزر، در مجموعه دانش‌بنیان دکتر جهانگیر فرموله و وارد بازار شده است. این محصولات علاوه‌بر داشتن خاصیت تغذیه‌کنندگی برای پوست و مو، نیاز علاقه‌مندان به محصولات لوکس را نیز برطرف می‌کنند.

محصولات این برند شامل کرم‌های ضدآفتاب خاویار، شامپو و نرم‌کننده خاویار، شامپو ضدشوره و تثبیت‌کننده رنگ موی خاویار، خمیردندان خاویار و... می‌شوند که نشان‌دهنده سطح بالا و متفاوت این محصولات است.

چشم‌انداز ادامه مسیر

عضو هیأت‌مدیره شرکت دکتر جهانگیر، در خصوص چشم‌انداز این مجموعه می‌گوید: «هدف اصلی ما که آن را به‌عنوان دریچه‌ای برای ورود به بازارهای جهانی درنظر گرفته‌ایم، حضور در بورس است. توسعه هرکدام از صنایع کشور برای ایجاد زمینه‌های صادراتی، مستلزم حمایت‌شدن آنها از سوی دولت است. ما نیز برای شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و متعاقب آن، معرفی محصولات و فروش آنها در بازارهای جهانی، نیازمند حمایتیم.» وی می‌افزاید: «هزینه شرکت در نمایشگاه‌های خارجی بسیار بالاست و این امر بدون حمایت بخش دولتی امکان‌پذیر نخواهد بود؛ برای مثال بخش بازرگانی در سفارتخانه‌های کشورهای خارجی، امکانات خوبی برای شرکت‌های کشور میزبان فراهم می‌کنند و تسهیلات قابل‌توجهی برای حضور یافتن آنها در نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری درنظر می‌گیرند. ما نیز برای جهانی‌شدن باید دیدگاه جهانی داشته باشیم.»

هلدینگ دکتر جهانگیر

مدیر دفتر مرکزی شرکت دکتر جهانگیر در رابطه با زیرمجموعه‌های این شرکت می‌گوید: «عامل دیگری که به گسترش شرکت دکتر جهانگیر کمک کرده است، شرکت‌هایی است که به‌صورت زیرمجموعه‌های این شرکت متولد شده‌اند و درکنار ما فعالیت می‌کنند. همین امر باعث شده است شرکت دکتر جهانگیر به یک هُلدینگ تبدیل شود که در حال حاضر پنج شرکت دیگر تحت عنوان زیرمجموعه‌های ما مشغول به‌کارند.»

مهان سپهر تابان: تولید محصولات بهداشتی با برند «کنلا مکس» و «وارک» 
سپهران مهان آرا: تولید انواع تیوب‌های بدون درز برای بسته‌بندی محصولات بهداشتی دارویی و آرایشی
سپهران مهان سپهر: تولید انواع تیوب‌های درزدار جهت بسته‌بندی انواع محصولات بهداشتی مانند خمیردندان و همچنین محصولات صنعتی مانند چسب (واقع در استان لرستان)
جهش ژرف آوید: تولید انواع تیوب‌های درزدار برای بسته‌بندی محصولات بهداشتی و صنعتی (واقع در استان قزوین)
سپهران مهان برچسب: چاپ انواع برچسب ساده، پشت چسب‌دار، بروشور و لیبل‌های رول

راه‌های ارتباط:
وبسایت: dr-jahangir.com
تلگرام:0۹۰۲۸۲۴۲۹۷۸
ایمیل:  herbex.parmoon@gmail.com و info@dr-jahangir.com
تلفن: 021۸۸۹۰۹۰۷۵
آدرس: تهران، خیابان استاد نجات‌الهی، خیابان شهید صارمی شرقی، شماره ۳۵، طبقه اول

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جا جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها