کارشناسان شرکت دانش‌بنیان «برگه زرینه قلم عماد» با استفاده از ترکیبات گیاهی موفق به افزایش مقاومت آثار هنری در برابر آسیب‌های محیطی شده‌اند

افزایش ماندگاری آثار هنری با کاغذ آهار مهره ایرانی

متخصصان شرکت «بادرنگ طب کوهستان» با تولید داروهای گیاهی به‌ویژه از عصاره بره‌ موم توانسته‌اند برای درمان عفونت معده و مداوای خار پاشنه داروهای موثری از دل طبیعت استخراج کنند

معجزه بره موم در داروهای گیاهی کرویا

تاریخچه استفاده از گیاهان دارویی در ایران و دیگر نقاط جهان به قدمت تاریخ زندگی انسان است و مصرف گیاهان دارویی همواره از روش‌های موثر در درمان بسیاری از امراض از گذشته تا به امروز بوده است.
کد خبر: ۱۳۲۱۳۳۷

گیاهان دارویی، گیاهانی هستند که به صورت تازه یا پس از خشکانیدن به شکل جوشانده و دم‌کردنی برای درمان برخی امراض و بیماری‌ها استفاده می‌شود.

معجزه بره موم در داروهای گیاهی کرویا

بیشتر این داروهای گیاهی در عطاری‌ها و آنهایی که شرکت‌های معتبر با داشتن مجوز از وزارت بهداشت تولید می‌کنند در داروخانه‌های گیاهی عرضه می‌شود.

شرکت «بادرنگ طب کوهستان» از جمله شرکت‌های خلاق و نوآور در عرصه تولید داروهای گیاهی فعال است که با به‌کارگیری مزیت‌های داروسازی مدرن و تلفیق آن با ظرفیت‌های درمانی داروهای گیاهی، محصولات کارا و منحصربه‌فردی برای تجویز بر اساس اصول طب ایرانی تولید و با اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت راهی بازار کرده است.

بابک عزتی رنجبر، مدیر عامل شرکت «بادرنگ طب کوهستان» درباره ماجرای شکل‌گیری این شرکت به جام‌جم می‌گوید: «شرکت ما اوایل سال 97 ثبت شد. به لحاظ این‌که تحصیلات مرتبط دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی گیاهان دارویی داشتیم و حدود 15 سال از فارغ‌التحصیلی ما می‌گذشت در این مدت در همین حوزه گیاهی به‌عنوان تولیدکننده مشغول بودیم و در کنار آن مطالعات نسبتا گسترد‌ه‌ای کردیم. به‌خصوص از طب ایرانی خیلی استفاده کردیم و مطالعات و تحقیقات متعددی انجام دادیم و توانستیم حدود 15 مقاله علمی داخلی و خارجی را منتشر کنیم و همچنین موفق به ثبت چند اختراع شدیم. حین کار تحقیق و مطالعه متوجه شدیم ظرفیت بالایی در حوزه گیاهان دارویی برای رفع مشکلات درمانی وجود دارد. لذا تصمیم گرفتیم نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها را به محصول تبدیل کنیم.»

تمرکز ویژه روی بَره‌موم

مدیر عامل شرکت «بادرنگ طب کوهستان» درخصوص رویکرد تولید محصولات در این مجموعه می‌گوید: «ایده اصلی ما این بود که وارد حوزه‌هایی شویم که شرکت‌های رقیب کمتر وارد شده‌ یا اصلا وارد نشده‌اند، نیاز جامعه آنجاست و عملا به عنوان فرصت می‌شود به آن نگاه کرد.»

عزتی رنجبر ادامه می‎دهد: «یک دسته اصلی در شرکت ما تولید فرآورده‌های مرتبط با زنبور عسل است؛ مانند ژل رویال، موم و بَره‌موم (پروپولیس propolis) که از فرآورده‌های جانبی زنبور عسل هستند. ما سبد محصولاتی از بَره‌موم را تولید کرده‌ایم. بَره‌موم را در دنیا به عنوان بمب آنتی‌بیوتیک می‌شناسند و چند محصول از این ماده تولید کردیم که همه این محصولات پروانه ساخت وزارت بهداشت را دارند.

عصاره خوراکی بَره‌موم

این محصول با فرمولاسیون خاص برای برطرف‌شدن عفونت معده یا همان «هلیکو باکتر پیلوری» تولید شده است؛ عفونتی که درصد ابتلای بسیار بالایی در کشور دارد و برای درمانش عموما از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌شود که به‌تدریج در معده مقاومتی در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها به‌وجود می‌آورد که عوارض بسیار جدی دارد.

در نتیجه عفونت معده درمان نشده باقی می‌ماند و منجر به مقاوم‌شدن میکروب در بدن می‌شود. این عفونت اگر درمان نشود، می‌تواند به سرطان معده که از شایع‌ترین انواع سرطان است، منجر شود. عزتی رنجبر می‌گوید: «تاکنون هزاران نفر در کشور از آن استفاده کرده‌اند و خوشبختانه موجب رفع مشکل در مصرف‌کنندگان آن شده است.»

این پژوهشگر حوزه گیاهان دارویی در پاسخ به این‌که عملکرد و کارایی داروهای گیاهی تولید شده در مقایسه با داروهای شیمیایی چگونه است توضیح می‌دهد: «مشابه همین عصاره بَره‌موم، آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین، آموکسی‌سیلین و جنتامایسین است. ویژگی عصاره بَره‌موم این است که مجموعه‌ای از مواد مؤثره از فلاونیدها و بیوفلاونیدها و مواد مختلف دارویی را دارد که در بَره‌موم است و وقتی وارد بدن می‌شود معمولا مقاومتی در برابر آن ایجاد نمی‌شود، باکتری در معده جهش پیدا نکرده و از طرفی مطلقا عوارض منفی ایجاد نمی‌کند. اما سرعت اثر گذاری‌اش مثل آنتی‌بیوتیک‌هاست با این‌که محصولی طبیعی است. به‌علاوه ده‌ها خاصیت دیگر هم از خود در بدن به جا میگذارد که این ویژگی محصولات طبیعی و گیاهی است که همزمان چند مزیت درمانی در بدن ایجاد می‌کنند. مثلا به علت دارابودن آنتی‌اکسیدان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید است.»

آماده جذب نمایندگی و صادرات هستیم

مدیرعامل شرکت «بادرنگ طب کوهستان» با اشاره به این‌که اکنون در بیشتر استان‌ها نماینده داریم، تصریح کرد: «اگر عزیزانی در بخش‌های محلی استان‌ها باشند و با ما تماس بگیرند ما از جذب نمایندگی استقبال می‌کنیم.»

عزتی رنجبر در خصوص فعالیت‌های این شرکت در زمینه صادرات نیز می‌گوید: «چون پماد خار پاشنه ما عملا نمونه‌ای در دنیا ندارد، برای صادرات از کشور عراق شروع کردیم و چند ماهی طول کشید تا موفق شدیم قرارداد صادراتی را با یکی از معتبرترین شرکت‌های پخش دارو در عراق منعقد کنیم. اولین محموله صادراتی ما حدود یک ماه پیش به عراق صادر شد. به کشورهای حوزه خلیج فارس هم می‌توانیم محصولات‌مان را صادر کنیم. به‌خصوص در کشورهای حوزه اوراسیا (روسیه، ارمنستان، گرجستان، بلاروس و ...) ظرفیت بالایی وجود دارد. اگر سرمایه‌گذارانی علاقه‌‎مند باشند در تولید محصول پماد خار پاشنه در جهت توسعه بازار صادراتی سرمایه گذاری کنند ما آماده‌ایم و از آن استقبال می‌کنیم.

لزوم برداشته‌شدن موانع اداری تولید محصولات فناورانه

این کارآفرین حوزه گیاهان دارویی ضمن انتقاد از شرایط ایجاد شده به واسطه تورم و تأمین مواد اولیه از فرآیند بروکراسی زمان‌بر اداری در سازمان‌های مرتبط گله‌مند است و می‌گوید: «در فرآیند تولید، اگر زمان را از دست بدهیم بازار را از دست داده‌ایم. اگر فرآیند اداری کارها تسریع و مانع تراشی‌ها برای اخذ مجوزها کمتر شود، یک تا دو سال در ادارات معطل نمی‌مانیم و زمان و انگیزه سرمایه‌مان کمتر هدر می‌رود. البته ما از این فرصت استفاده می‌کنیم و از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد گیاهان دارویی مستقر در همین معاونت و همچنین از ریاست پارک علم و فناوری استان همدان به‌واسطه کمک‌ها و تسهیلات و فضایی که در اختیارمان قرار دادند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

فروش مجاز و بدون نسخه محصولات کرویا

این کارآفرین حوزه تولید داروهای گیاهی می‌گوید: «همه محصولات این شرکت با نام تجاری «کِرویا» تولید می‌شود. کِرویا نام قدیم زیره سیاه کرمان است که در کتب طبی قدیم، با نام کِرویا از آن یاد می‌شده است. فروش بدون نسخه مجاز محصولات ما نیاز به تجویز پزشک ندارد. گر چه خیلی از پزشکان در سطح کشور هم آن را تجویز می کنند اما علاقه‌مندان می‌توانند این محصولات را از داروخانه ها تهیه کنند یا با مراجعه به سایت keroya.ir مستقیما از ما با تخفیف خرید کنند.» گفتنی است انواع بسته‌های درمانی برای پوست، کبد چرب، سینوزیت، میگرن، کیست تخمدان، پروستات، تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق وبسایت این شرکت عرضه می‌شود.

بسته درمان جوش و جای جوش

در این شرکت کرمی برای رفع یک سری عوارض پوستی مثل کیست مویی، جوش، جوشهای کیستی، جای جوش و جای زخم تولید شده که پروانه ساخت از وزارت بهداشت دارد و در داروخانهها به نام کرم «پروپولیس» موجود است. عزتی رنجبر درباره این محصول می‌گوید: «کرم پروپولیس اثرگذاری عجیبی دارد و مصرف کنندگان بسیار از آن راضی بودهاند. به‌عنوان مکمل این کرم هم یک پَن (صابون) تولید کردیم که از بَرهموم و گوگرد به‌دست آمده که از گوگرد چشمههای آب معدنی البرز (گوگرد سفید) ساخته شده است و محصول بسیار خوبی برای رفع عوارض پوستی و عفونتهای ناحیه تناسلی شده است.

کرم بهداشتی درمان خار پاشنه

یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت پمادی است که برای رفع عارضه خار پاشنه تولید شده است. به گفته عزتی رنجبر، این محصول برای نخستین بار در دنیا تولید شده و هیچ نمونه خارجی ندارد. یک فرآورده طبیعی است که به صورت موضعی روی قسمت پاشنه پا استفاده میشود و اولین دارویی است که به‌طور موضعی منجر به از بین رفتن التهاب ناحیه کف پا و ناحیه خارپاشنه می‌شود.

مدیرعامل «بادرنگ طب کوهستان» در مورد فرمولاسیون این محصول می‌گوید: «فرمولاسیون این محصول اختراع خودمان است، ثبت اختراع داخلی شده و قصد داریم در مجامع بین‌المللی آن را ثبت کنیم. در واقع شناخته‌شده‌ترین محصول ما همین پماد خار پاشنه است که در اکثر داروخانه‌ها موجود است و به‌راحتی با جست‌وجو در اینترنت پیدا می شود.»

ارتباط با شرکت «بادرنگ طب کوهستان»

وبسایت و اینستاگرام: keroya.ir
ایمیل:keroyaherb@gmail.com
تلفن های تماس:02188950150 و 09383717557 و 09183181310
آدرس: دفتر مرکزی: تهران، میدان فاطمی، جویبار، غفاری، پلاک 35
دفتر همدان: میدان جهاد، طالقانی، مجتمع طالقانی پلاک 241

صدیقه سخندان فداکار - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها