فارس: یک مسوول ارشد امنیتی عراق فاش کرد ، جلال شرفی دیپلمات ایرانی که حدود یک ماه پیش پس از اسارت در عراق آزاد شد ، توسط عناصر دستگاه اطلاعاتی جدید عراق و با دستور دستگاه اطلاعاتی آمریکا در عراق ربوده شده بود.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۸

خبرگزاری اخبارالعراق(واع) به نقل از یک منبع بلندپایه امنیتی که به هویت وی اشارهای نکرد ، جزئیات ربوده شدن جلال شرفی دیپلمات ایرانی را شرح داد.
به گزارش فارس، این منبع گفت: شش نفر از نیروهای وابسته به سازمان اطلاعاتی عراق با پوشیدن یونیفورم افراد مسلح و سوار بر چهار دستگاه خودروی غیرنظامی ، جلال شرفی را به دستور سازمان اطلاعاتی آمریکا نزدیک بازار"گیلاوی" در منطقه الصالحیه واقع در نزدیکی سفارت ایران در بغداد ربودند.
این مسوول امنیتی عراق تصریح کرد ، شرفی به اتهام ورود سلاح از جمله بمبهای ضد زره به عراق و دادن این بمبها به ارتش المهدی در شهر العماره و السماوه در جنوب عراق ، بازجویی شد.
به گفته این منبع، شرفی به یکی از مراکز دستگاه اطلاعاتی عراق در منطقه "القادسیه" در خارج از منطقه الخضراء منتقل شد و درباره اتهام ورود سلاح به عراق مورد بازجویی قرار گرفت و بر اساس اعترافات وی، نیروهای آمریکایی به عملیاتی برای دستگیری 21 تن از فرماندهان ارتش المهدی دست زدند که تنها توانستند 12تن از آنها را دستگیر کنند.
این منبع همچنین فاش کرد ، با دخالت شخصیتهای عراقی در دولت نوری مالکی از جمله "موفق الربیعی" مشاور امنیت ملی عراق و"باقرجبرصولاغ" وزیر دارایی کنونی عراق ، جلال شرفی آزاد شد.
دستگاه اطلاعاتی عراق که در پی سقوط رژیم صدام تشکیل شد ، از دولت عراق کاملا مستقل است و زیر نظر "محمد عبدالله الشهوانی" یکی از افسران ارتش عراق اداره میشود.
جلالی پس از انتقال به تهران ، به علت شکنجه شدید به دست عوامل آمریکایی ، در بیمارستان بستری شد. نماینده صلیب سرخ نیز شکنجه شدید جلالی را تایید کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها