متخصص بیماری‌ هایی عفونی و گرمسیری مطرح کرد

تأثیر بالای دگزامتازون در بهبود کرونا

«هیدروکسی کلروکین» یکی از داروهایی است که در دوران همه گیری کرونا بارها نامش مطرح شد. این داور مخصوص درمان بیماری مالاریاست اما...
کد خبر: ۱۳۲۰۱۶۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، یکی از عوامل جنجالی شدن داروی «هیدروکسی کلروکین» دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا بود که مدام توصیه می کرد به منظور جلوگیری از خطرات کرونایی حتما این دارو استفاده شود! اما محققان بسیاری از سراسر جهان این صحبت ترامپ را صد در صد غیرعلمی قلمداد کردند و هیچ تاثیری از این دارو در زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا و حتی ابتلا به آن قائل نبودند.

اما اکنون نتایج یک تحقیقات جدید در رابطه با این داروی بحث برانگیز نشان می دهد این دارو به میزان 200 درصد در کاهش مرگ ناشی از بیماری کرونا تاثیرگذار است.

تحقیقات جدید درباره این دارو در مرکز پزشکی بارناباس نیوجرسی آمریکا انجام شده است. آخرین نتایج درباره این دارو این است که روی بهبود کرونا تاثیرگذاری مثبت دارد.

نتایج تحقیقاتی که  بر روی 255 بیمار انجام شد افزایش دوز این دارو به همراه زینک نرخ زنده ماندن را بالا می برد.

البته محققان این تحقیق تاکید کردند که داروی هیدروکسی کلروکین فقط بر روی بیماران بدحال موثر است. این دارو به بیماران بدحالی داده شده بود که در بخش مراقبت های ویژه و زیر دستگاه ونتیلاتور بودند. اکنون حامیان ترامپ با توجه به نتایج این آزمایش دوباره به حمایت از این نظریه پرداخته اند. ترامپ بارها از هیدروکسی کلروکین به عنوان داروی پیشگیرانه نام برده بود. پزشکان به ترامپ هشدار داده بودند که خودسرانه این دارو را مصرف نکند اما او گوش نداد. البته ترامپ به کرونا هم مبتلا شد. او نخستین بار در ماه مارس 2020 از موثر بودن داروی هیدروکسی کلروکین گفته بود.

پیش از این مطالعات دیگری نشان داده بود که این دارو می تواند برای پیشگیری و حتی درمان کرونا موثر باشد.

محققان مرکز پزشکی نیوجرسی اثرگذاری این داروی بحث برانگیز را 200 درصد ارزیابی کرده اند که نرخ بسیار بالایی است و ممکن مخالفان زیادی داشته باشد.

نتایج این تحقیق در وب سایت medRxiv منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها