روایت نکونام از یک بازی مشکوک

در ناهارمان چیزی ریخته بودند!

 یکی از تلخ‌ترین شب‌های تاریخ فوتبال ایران، شبی است که تیم ملی در منامه سه گل از بحرین خورد و فرصت صعود به جام‌جهانی 2002 را از دست داد.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۸۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، بعد از شکست مقابل بحرین تا دلتان بخواهد شایعه درباره تیم‌ملی درست شد. این‌که بعضی بازیکنان با بلاژویچ به مشکل خوردند. این‌که بازیکنان روز بازی به جای غذایی سبک، کشک بادمجان نوش جان کردند یا آن‌که بحرینی‌ها در غذای ایران چیزهایی ریخته بودند.

نمی‌توانستیم بدویم: جواد نکونام که در آن دوره یکی از جوان‌های خوب تیم‌ملی بود و اتفاقا در ترکیب ثابت ایران قرار داشت، می‌گوید: «مرحوم پورحیدری اولین‌بار من را به تیم‌ملی دعوت کرد ولی بعد دوره بلاژویچ هم دعوت شدم. یادم هست که فقط 20 سال داشتم و بلاژ هم می‌گفت تو جوان اول تیم‌ من هستی. آن موقع تجربه زیادی نداشتم. مدت کوتاهی بود که برای تیم‌ملی بازی می‌کردم. تیم خیلی خوبی داشتیم و باید بحرین را می‌بردیم ولی نمی‌دانم چرا در آن مسابقه اصلا شرایط خوبی نداشتیم. کلا بازی بد پیش رفت. نمی‌توانستیم در زمین بدویم.»  ولی آیا ماجرا به ناهار قبل از بازی برمی‌گردد؟ «فکر کنم محتمل‌ترین چیز همین باشد. به نظرم همه چیز مربوط می‌شد به ناهاری که قبل از بازی خوردیم.»

 چیزی در غذا ریخته بودند:  ماجرای کشک بادمجان خیلی بزرگ شد. بعضی‌ها از تیم‌ملی ایراد گرفتند که مگر روز بازی، بازیکنان باید کشک بادمجان بخورند؟ جواد نکونام اینطور جواب می‌دهد: «من کشک بادمجان یادم نمی‌آید. یادم هست که در زمین نمی‌توانستم بدوم. مگر می‌شد؟ گرمای هوا دلیل آن نبود. به هر حال من جای گرم زیاد بازی کرده بودم ولی بحث بازی بحرین فرق داشت. بعد از ناهار ما استراحت کوچکی داشتیم. بعد که بیدار شدم احساس کردم زیاد سر حال و روی فرم نیستم.»

 مگر می‌شود؟  آیا بازیکنان ناهار را سنگین خوردند؟ «مگر می‌شود همه بازیکنان حال یکسانی داشته باشند؟ اکثر بچه‌ها زمان بازی بی‌حال بودند. یعنی همه ما ناگهان بی‌حال شدیم و حس بازی نداشتیم. قطعا یک اتفاق مشترک برایمان افتاده بود که دوباره تاکید می‌کنم از نظر من به دلیل ناهار بود.»

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها