339 اثر از سراسر کشور ‍در هنرواره خوشنویسی «ایرانِ دل» دریافت شد

ناصر صادقی دبیر هنری هنرواره خوشنویسی «ایرانِ دل»: از بین 339 اثر 182 اثر در بخش نستعلیق و 157 اثر در بخش شکسته نسعلیق است که بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران می‌باشد.
ناصر صادقی دبیر هنری هنرواره خوشنویسی «ایرانِ دل»: از بین 339 اثر 182 اثر در بخش نستعلیق و 157 اثر در بخش شکسته نسعلیق است که بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران می‌باشد.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۵۸

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل، ناصر صادقی دبیر هنری هنرواره خوشنویسی «ایرانِ دل» با اعلام این خبر گفت: با توجه به کمیت، محتوای فنی و دیدگاه هنری آثار رسیده به دبیرخانه و لحاظ نمودن موارد مورد نظر برگزار‌کننده از جمله استفاده بهینه از اصالت خوشنویسی به عنوان رویکرد اصلی هنرواره، همچنین توجه به ابعاد ابداعی و نوآورانه در ترکیب‌بندی نوشتار و تأکید دبیرخانه به ارائه زیبایی‌شناسانه و امروزی از متن شعر قید شده در فراخوان، مرحله اول بازبینی و داوری آثار انجام و مراحل بعدی داوری نیز توسط اساتید استانی و کشوری انجام خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: از بین 339 اثر 182 اثر در بخش نستعلیق و 157 اثر در بخش شکسته نسعلیق است که بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران می‌باشد.

دبیر هنری هنرواره خوشنویسی «ایرانِ دل» افزود: خوشنویسی هنری مانا است به این معنا که از حدود چند ‌هزار سال پیش به امروز توانسته جذبه خود و هوادارانش را حفظ کند و در تلاطم‌های امروزی و دنیای تکنولوژی ماندگار بماند. زیرا هنر خوشنویسی علاوه بر سنتی‌بودن، امروزی نیز است.

ناصر صادقی در پایان گفت: این هنرواره با اینکه نخستین دوره برگزاری را سپری می‌کند اما شاهد همراهی خوشنویسان از سراسر کشور بودیم و این اتحاد، همبستگی، شور و شوق ملی را در بین هنرمندان نشان می‌دهد.

گفتنی است هنرواره خوشنویسی «ایرانِ دل» به همت حوزه هنری استان اردبیل و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، صدا و سیمای مرکز اردبیل، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاونت فرهنگی و هنری سپاه حضرت عباس(ع) استان، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و انجمن خوشنویسان استان اردبیل برگزار می شود و اختتامیه آن بعد از اتمام مراحل داوری و با توجه به شرایط کرونایی آن زمان، در تیر ماه 1400 به صورت فیزیکی و یا مجازی در حوزه هنری استان اردبیل برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها