هنرمندان اردبیلی در برنامه «سوادآموزی از دریچه هنر» 30 اثر خلاقانه تولید کردند.
هنرمندان اردبیلی در برنامه «سوادآموزی از دریچه هنر» 30 اثر خلاقانه تولید کردند.
کد خبر: ۱۳۲۰۷۴۴
به گزارش جام جم انلاین اردبیل، مراسم اختتامیه «سوادآموزی از دریچه هنر» و گرامیداشت نخستین سالگرد ارتحال عالم ربانی، حجت‌الاسلام حسین پناهی، مدیر کل فقید و چهره خدوم نهضت سوادآموزی استان، با حضور اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه، محمد سیمزاری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، زعفر احدزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان، فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پروانه رضاقلیزاده نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل و تعدادی از دیگر مدیران و هنرمندان اردبیلی برگزار شد.

امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: حجت‌الاسلام پناهی چهره‌ای مردمی است که از اول انقلاب در توسعه و تعالی استان همواره تلاش کرده و هم اکنون مردم اردبیل از آن بزرگوار با نیکی یاد می‌کنند.

وی افزود: با تصمیم و مشارکت خانواده مرحوم پناهی، مقرر شد مراسم اولین سالگرد ارتحال آن عالم ربانی با حضور هنرمندان برگزار شود.

رجبی تصریح کرد: این یادواره با حضور و مشارکت ۳۰ هنرمند تراز اول استان و تولید ۳۰ اثر نفیس با موضوع «سوادآموزی از دریچه هنر» در رشته‌های خوشنویسی، تصویرسازی، کاریکاتور و طراحی گرافیک برگزار شد.

در ادامه این مراسم، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل بیان داشت: حجت‌الاسلام پناهی همواره بر حفظ آبروی مردم تاکید داشتند و آنچه که یاد و خاطره آن بزرگوار را ماندگار کرده، مهربانی و تلاشی است که با خلوص نیت در راه اعتلای جامعه صرف نمودند.

محمد سیمزاری گفت: بنیادی به نام بنیاد حجت‌الاسلام پناهی ایجاد خواهد شد تا بتواند راه آن مرحوم را برای افزایش آگاهی جامعه و کاستن از جهل انسان، ادامه یابد.

وی در برنامه «سوادآموزی از دریچه هنر» اظهار کرد: قرار است در سفر هفته آینده وزیر آموزش و پرورش به استان اردبیل نمایشگاهی از آثار هنرمندان شرکت‌کننده در این ورک‌شاپ به نمایش درآمده و از شخصیت وارسته مرحوم حجت‌الاسلام حسین پناهی تجلیل و تکریم شود.

سیمزاری تصریح کرد: ما در دوران کرونا چهره‌های فرهنگی، هنری ارزشمندی را از دست دادیم و حسرت برگزاری آیین‌ها و مراسم بزرگداشت و مجالس گرامیداشت این چهره‌های شاخص به دلمان ماند که امیدواریم در سال‌های آینده با برگزاری مراسم بزرگداشت ادای دینی را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل پیشگامی حوزه هنری را در تجلیل و تکریم از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر ارزشمند توصیف کرد و گفت: بنده اولین بار فعالیت آموزشی خود را در قالب آموزشیار نهضت سوادآموزی در این مجموعه و با مدیریت حجت‌الاسلام پناهی شروع کردم و خاطرات بسیاری را با این چهره فاخر و ماندگار دارم.

محمد سیمزاری به الگوی رفتاری چنین شخصیت‌هایی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری چنین آیین هنری که سوادآموزی را از دریچه هنر مورد ارزیابی قرار می‌دهد در حقیقت ارزش گذاشتن به هنر و علم است که هدف غایی در کمال انسان محسوب می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اضافه کرد: یکی از راهبردهای جامعه اسلامی تلاش در فهم بیشتر و کاستن از جهل است که چهره‌هایی همچون مرحوم پناهی در این زمینه پیشقدم بوده و تلاش مؤثری را انجام داده است.

گفتنی است در پایان مراسم کارگاه تولید اثر هنرهای تجسمی «سوادآموزی از دریچه هنر» با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی از آثار منتخب این یادواره تجلیل شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها