پیرمرد 70 ساله برای قتل زوج میانسال، قاتل اجیر کرده بود

اختلاف مالی خونین

مرد 60ساله به‌دلیل اختلاف مالی برای قتل زوج سالخورده قاتل اجیر كرد. این زوج وقتی از هندوستان به تفت برگشتند، قربانی این جنایت شدند. کارآگاهان در کمتر از سه روز قاتل را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۳۱۸۶۷۴

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، روز هفتم خرداد امسال مردی به پلیس110 شهرستان تفت استان یزد زنگ زد و اطلاع داد والدین سالخورده‌اش به‌نام بهرام و بی‌بی‌زهرا به قتل رسیده‌اند.

اختلاف مالی خونین

مأموران اداره جرایم جنایی شهرستان تفت برای بررسی ماجرا به محله سرده تفت اعزام‌شده و اجساد زوج حدود 70ساله كه با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بودند را در خانه یافتند.

ساعاتی از مرگ آنها گذشته بود و وسایل خانه مقتولان به‌هم‌ریخته بود. در ادامه اجساد آنها به پزشكی قانونی منتقل شد.

یكی از فرزندان زوج کشته‌شده در جریان تحقیقات پلیسی گفت: خانواده‌ام باكسی اختلاف نداشتند. آنها خانه‌ای هم در هندوستان داشتند. مدتی از سال را در آن كشور اقامت و زندگی می‌كردند، مدتی هم به ایران آمده و در خانه‌شان در شهرستان تفت می‌ماندند. پدر و مادرم چندی قبل به تفت برگشته بودند. والدینم افراد خیرخواهی بودند و باکسی دشمنی نداشتند و مرگ آنها ما را شوكه كرده است.

سرانجام مأموران سرنخ‌هایی یافتند كه نشان می‌داد مرد کشته‌شده فردی پولدار بوده و در كارهای ملكی و تجاری فعالیت داشته و این اواخر هم با مردی 60ساله اهل یزد معامله ملكی انجام داده اما از مدتی قبل میان آنها اختلاف‌هایی به وجود آمده بود. مأموران به اولین فردی كه مظنون شدند همین مرد 60ساله بود.

او 48ساعت بعد بازداشت شد و در تحقیقات اظهارات ضدونقیضی را مطرح كرد و مدعی شد با مرد کشته‌ شده فقط اختلاف مالی داشته و نمی‌داند چه كسی او و همسرش را به قتل رسانده است.

همچنین تحقیقات محلی نشان داد این مرد همراه مرد جوانی در شب جنایت حوالی خانه مقتولان دیده‌ شده است.

متهم 60ساله دوباره بازجویی شد و این بار اعتراف كردو گفت: مردی 23ساله را كه اهل یكی از شهرهای شرق كشور است برای این قتل اجیر كرده است. بنابراین قاتل جوان تحت تعقیب قرار گرفت و روز بعد بازداشت شد.

متهم به قتل در جریان تحقیقات پلیسی گفت: در یك باغ، كارگری می‌کردم كه همان‌جا با این مرد میانسال آشنا شدم. بعد از مدتی او سراغم آمد و گفت با مردی 70ساله اهل تفت اختلاف مالی دارد و نمی‌تواند آن را حل كند. پیشنهاد كرد اگر آن مرد را بكشم، پول زیادی به من می‌دهد كه وسوسه شدم و چون وضع زندگی و مالی‌ام خوب نبود با او توافق كردم و چند میلیون تومان پیش‌قسط گرفتم. قرار شد بعد از قتل پیرمرد بقیه پولم را بگیرم. او برای این‌كه مطمئن شود من نقشه قتل را اجرا می‌كنم و سرش كلاه نمی‌گذارم شب جنایت تا نزدیكی خانه مقتولان آمد.

وی افزود: من از روی دیوار وارد خانه پیرمرد شدم. آنها خواب بودندكه پایم به وسایل خانه خورد و سروصدا بلند شد. مرد صاحبخانه بیدار شد كه با وی درگیر شدم و با ضربه‌ های چاقو او را زدم كه فوت شد. همسرش متوجه شد كه او را نیز كشتم. بعد از قتل دیگر از طراح جنایت خبری نشد و بقیه پول را نداد.

سردار عباسعلی بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد دراین‌باره به جام‌جم گفت: مأموران شهرستان تفت در كمتر از 48ساعت توانستند طراح جنایت و قاتل زوج سالخورده را بازداشت كنند.متهمان بعد از اتمام تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، روانه زندان خواهند شد.

معصومه ملکی - حوادث / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها