درحمایت از فلسطین به راه افتاد

کارزار بزرگ اینترنتی علیه عادی سازان روابط با اسرائیل

کاربران فضای مجازی در کشورهای عربی در حمایت از مردم بی دفاع غزه دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی، کارزاری را علیه عادی سازان روابط با اسرائیل براه انداخته اند که به باور بسیاری کارشناسان می تواند ادامه جنگ از خیابان های رام الله و بیت المقدس و غزه به درون شبکه های مجازی تلقی شود.
کد خبر: ۱۳۱۶۷۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این کاربران با توییت های انتقادی علیه کشورهایی که روابط خود را با تل آویو عادی کرده اند، آنها را شریک جنایات اسرائیل علیه مردم غزه و فلسطین می خوانند و سکوت دیگر کشورهای عربی را نیز همانند عادی سازی روابط تعبیر کرده و آنها را مورد تمسخر قرار می دهند.

به نظر می رسد هدف از راه اندازی این کارزار، یکی پیام به دولت هایی است که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده اند و دیگری به ملت های این کشورهاست تا برای همبستگی با ملت فلسطین به دولت های سازشکار خود فشار وارد کنند؛ البته در برخی مواقع از زبان طنز هم استفاده شده است و پیام های تند و گزنده اش را به سمت مخاطبان عرب در منطقه پرتاب می کند. 

به عنوان مثال، کاربری به نام «وسن الشیخلی» با اشاره به تاریخ کشورهایی چون بحرین و امارات و مقایسه آن ها با قدمت فلسطین با تمسخر این دو کشور در عادی سازی رابطه با اسرائیل نوشت: بحرین با عمری ۴۱ ساله و امارات که تاریخ آن به ۴۸ سال می رسد با عادی سازی روابط با اسرائیل در مقابل فلسطینی قرار گرفتند که قدیمی ترین درخت زیتون آن عمری ۲۰۰ ساله دارد.

وی با خطاب دادن فلسطینی ها افزود: امارات کشوری که هویت آن از ۱۹۷۱ آغاز می شود در حالی که شرکت کفش ناپولی در شهر الخلیل در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده است پس بدانید که وسایل شما هم از تاریخ این کشورها قدیمی تر است.

کاربر« @AmeenSheryan» از اساتید دانشگاه یمن نیز با کنایه به کشورهای عادی کننده روابط گفت: توافقنامه کمپ دیوید ، توافق نامه اسلو، طرح صلح عربی ارائه شده توسط ملک عبدالله بن عبدالعزیز در کنفرانس بیروت، عادی سازی روابط بسیاری از کشورها در مناطق مختلف عربی ... اسرائیل برای صلح  و جلوگیری از آسیب رساندن به مردم فلسطین  دیگر چه می خواهد؟!

کاربری با نام «@HaidarAMansour» با هشتک فلسطین آزاد گفت: روز نکبت روزی است  که ثابت کرد، اراده مقاومت پیروز است بنابراین ملتهای عربی اگر صادقانه با عادی سازی روابط رژیم های خود مخالف هستند باید سران دولتهای خود را مجبور به لغو موافقت نامه های شرم آور کنند.

کاربر دیگری به نام رجاء« @Rajaa۱۱۱۷» با هشتک پیروزی قدس نزدیک است با انتشار عکس زیر نوشت: عادی سازی شرافتمندان این چنین است...
   
کارزار بزرگ اینترنتی علیه عادی سازان روابط با اسرائیل
                                                                         
کاربر« @Boycott۴Pa» نیز با هشتک "عادی سازی خیانت و غزه زیر بمباران" نوشت: امروز بسیاری از شهرها و پایتخت های عربی در حالی سکوت کرده اند که شهرهای سراسر جهان شاهد تظاهرات گسترده ای در محکومیت تجاوزات و جنایات اشغالگری صهیونیست هاست. آیا همبستگی با فلسطین به جرمی تبدیل شده است که مستحق پیگرد قانونی در زمان عادی سازی رژیم ها با اسرائیل است؟

کاربری با نام «مبارک الجزائری» با هشتک "فلسطین قضیه شرافت" با هشدار به کشورهای عادی ساز روابط نوشت: آژیرهای خطر برای شما به صدا درآمده است بدانید که ما با فلسطین و در کنار ملت و آرمان آن باقی خواهیم ماند و نتیجه رابطه شما با اسرائیل را خواهیم دید.

کاربری با نام «طیف السیابی» هم در شبکه های اجتماعی در قبال حملات وحشیانه صهیونیست ها به غزه نوشته است:از روزی که انتفاضه آغاز شد، معنای غرور و عزت را فهمیدم. من آموختم که هرکس امروز یک وجب از وطن را رها کند، روزی کل کشور را رها خواهد کرد و این همه عادی سازی و به هر نام چیزی جز خیانت نیست. مردم فلسطین عزت خود را رها و با آن معامله نمی کنند. آنها زندگی و مرگ با عزت را انتخاب کرده اند و به مشیت الهی اعتقاد راسخ دارند. من در این مدت درباره فلسطین بیشتر از آنچه در تمام عمرم یاد گرفتم، آموختم.

«محمد معوض» سردبیر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی نیز با انتشار تصویری از بمباران دفتر این شبکه در غزه نوشت: الجزیره دفاترش در غزه را در پی حملات هوایی اسرائیل از دست داد اما عزم انتقال خبر چند برابر شده خبرنگار به دفتر نیاز ندارد، شجاعت، قلم و دوربینش کفایت می‌کند...
           
کارزار بزرگ اینترنتی علیه عادی سازان روابط با اسرائیل
                                                            
کاربری با نام «نور الیقین» هم با تقدیر از ملت مغرب در حمایت از فلسطین گفت: هزاران نفر از برادران مراکشی ما با وجود عادی سازی روابط کشورشان با رژیم غاصب صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند، درود بر شما باد.

کاربر دیگری به نام «ابتسام السائق» فعال حقوقی و اجتماعی گفت: ما هر کجا برویم آرمان فلسطین را با خود حمل می کنیم زیرا این اولین مسئله ما است و هیچ عادی سازی با موجودیت اشغالگر نماینده ما نیست# عادی سازی_ خیانت

«علی العکش» از کاربران فضای مجازی نیز در واکنش به جنایات صهیونیست ها و در کنایه به عادی سازان روابط گفت: هر آنچه در خدمت اشغالگران صهیونیست و موجودیت غاصب آن در سرزمین های فلسطین از جمله به رسمیت شناختن، عادی سازی یا حمایت سیاسی و اقتصادی باشد نه تنها راه برون رفت از دین مبین اسلام است بلکه مشارکت در جنایاتی است که علیه برادران فلسطینی ما و علیه مسجد مبارک الاقصی مرتکب می شوند.

«محمد حسین» نیز در توییتی با انتشار عکس بیت المقدس نوشت: در جهان عرب تنها  فلسطین مدافع عزت باقی مانده عربی است، مردم قدس و به ویژه مردم غزه باقی خواهند ماند. خداوند به مردان قسام و همه مردم فلسطین برکت دهد.
                 
کارزار بزرگ اینترنتی علیه عادی سازان روابط با اسرائیل
                                                                      
کاربری هم با نام مستعاری «عین علی القرآن الکریم» نوشت: عادی سازی روابط رژیم های مرتجع عربی با موجودیت دشمن اسرائیلی مهر تاییدی است برآنچه ما از روز اول گفتیم که این کشورها در خدمت اهداف آمریکا و اسرائیل هستند و برخی این واقعیت را رد کردند در حالی که امروز حقیقت آشکار شد؟ !!
کاربر فلسطینی « @yoya۱۷۶» با انتشار کاریکاتوری از سکوت کشورهای عربی عادی ساز نوشت: این است حال و روز کشورهای سازشکار با رژیم صهیونیستی.
           
کارزار بزرگ اینترنتی علیه عادی سازان روابط با اسرائیل
                                                                    
این تنها بخشی از توییت های کاربران در فضای مجازی بود. علاوه بر این بسیاری دیگر از کاربران با انتشار ویدئوهایی از تظاهرات مردم در سراسر جهان و نیز عکسهایی از بیت المقدس، غزه و پرچم فلسطین همدردی خود را با مردم مظلوم غزه و فلسطین ابراز داشتند و برخی کشورهای عربی را که در مقابل جنایات این روزهای صهیونیست ها راه سکوت را در پیش گرفته اند به شدت مورد انتقاد قرار داده و عواقب آن را سخت برشمرده اند.
در کنار کاربران شبکه های مجازی، روزنامه نگاران سرشناس و شخصیت های مطرح نیز در همین فضا فعال بوده اند، از جمله عبدالباری عطوان کارشناس و روزنامه نگار مطرح جهان عرب در توییتی نوشت: با رسیدن موشک های مقاومت به همه شهرهای اسرائیل، هدف همه واسطه ها از عرب سازشکار تا آمریکایی ها نجات اسرائیل با کمترین خسارت است اما باید بدانید که مقاومت پیروز است و غیر از این چیزی نیست.

احمد الطیب شیخ الازهر نیز با انتشار توییتی در مذمت کشورهای سازشکار نوشت: تداوم تروریسم صهیونیستی در هدف قرار دادن فلسطینیان بی گناه ، تخریب جاده ها ، ساختمان ها ، خانه ها و ساختمان های هلال احمر ، آوارگی اجباری خانواده ها و هدف قرار دادن مقرهای رسانه ای ، نقطه سیاهی را به سابقه خون آشام این موجود غاصب اضافه کرد و شرم باد بر کسانی که با سکوت خود با آن  همدستی می کنند.
روزنامه القدس العربی نیز در توییتی نوشت: هرکس به طور مستقیم یا غیرمستقیم با اسرائیل توافق کند، دشمن ما است عادی سازی خیانت تلقی می شود، هر کشوری چه امارات چه مصر و یا کشورهای دیگر در برقراری روابط با اسرائیل به آرمان فلسطین و مسجد الاقصی خیانت کرده است.

غادة عویس خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز خطاب به سازشکاران عرب نوشت: چگونه توانستید به این ننگ تن بدهید و با رژیم جنایتکاری که وحشیانه کودکان و زنان را هدف قرار می دهد سازش کنید؟،  شرم بر شما...
عبدالله اطریجی عضو مجلس امت (پارلمان) کویت نیز با هشتک قدس و مسجد الاقصی در حمایت از فلسطین نوشت: قدس در قلب مسلمانان است و این عادی سازی نمی تواند آن را از قلوب ما خارج کند. هر کسی با اسرائیل متحد شود به خدا و رسول او خیانت کرده است و بدانید که عواقب سختی در انتظار صهیونیست ها و هم پیمانان آنهاست و خداوند بر هر چیزی قادر و توانست.

بیشترین خطاب کاربرانی که در کارزار بر ضد سازشکاران مشارکت کرده اند، امارات و بحرین هستند که سال گذشته روابط خود را با اسرائیل علنی کردند و نیز دولت سعودی که براساس گزارش های بسیاری روابط پنهانی خود را با تل آویو حفظ کرده و در جنگ جاری در غزه سیاست سکوت را پیشه کرده است. با این حال ازمحتوای پیام ها اینگونه بر می آید که جوانان جوامع اسلامی و عربی، هنوز به پیوستن این کشورها به صف حامیان ملت فلسطین و توقف همکاری ها با تل آویو امیدوارند، هرچند سخت به نظر می آید.


  


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها