در پی خودسوزی یک جوان کرد ایرانی تبار مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در اربیل عراق؛ هیاتی از سرکنسولگری ایران در این شهر با حضور در بیمارستان از مصدوم عیات کرد.
کد خبر: ۱۳۱۶۴۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا؛ در همین پیوند سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تأسف از حادثه پیش آمده در مقابل دفتر سازمان ملل در این شهر که منجر به سوختگی هم وطن ایرانی بهزاد محمودی شد؛ اعلام کرد: حمایت کنسولی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داده است.
 بر اساس این بیانیه که در اختیار دفتر ایرنا در بغداد قرار گرفت؛ در همین راستا، کارشناسان کنسولگری با حضور بر بالین مصدوم و گفتگو با پزشک معالج آمادگی حمایت کنسولی را برای مداوای نامبرده و ارائه هرگونه کمک و یا انتقال به ایران اعلام کرد. 

این بیانیه حاکیست؛ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل انتظار دارد وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق ضمن بررسی موضوع، در خصوص اهمال صورت گرفته و روشن شدن دلایل حادثه اقدام لازم را به عمل آورده و با مسببین آن برخورد جدی نماید.

همچنین نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل طی گفتگوی کوتاهی با ایرنا ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش آمده و با تاکید بر ضرورت پیگیری و بررسی بیشتر موضوع مخصوصا با توجه به نوع رخداد؛ گفت: مقدمات انتقال پدر و مادر فرد مصدوم به اربیل برای حضور بر بالین فرزندشان و پیگیریهای بعدی فراهم شده است. 

گفتنی است سه شنبه گذشته یک جوان کرد پس از بیان اعتراض و گلایه هایی در حالیکه روی خود بنزین ریخته و سرگرم جرقه زدن به فندک برای خودسوزی بود ، چند دوربین و خبرنگار بدون اینکه واکنش خاصی نشان دهند صرفا به فیلم گرفتن و تصویر برداری مشغول شدند هرچند لحظاتی پس از شعله ور شدن این جوان؛ یکی از خبرنگاران سعی در کمک دیرهنگام داشت. 

گفته شده این جوان از سختی شرایط زندگی و محدودیت هایش گلایه داشته و با اعتراض به بی تفاوتی نمایندگی سازمان ملل نسبت به مشکلاتش علیرغم مراجعات مکرر به دفتر این نهاد بین المللی؛ اقدام به خودسوزی کرده است.   

نوع این خودسوزی و آنچه که از زبان مسوولان و رسانه های عراقی "بی تفاوتی و اقدام هدفمند خبرنگاران حاضر در صحنه" نامیده شد؛ بازخورد منفی در این کشور داشت بطوریکه برخی اتحادیه های صنفی خبرنگاران و نیز مقامات محلی اقلیم کردستان خواستار پیگیری موضوع و برخورد قانونی با تیم خبری حاضر در صحنه شدند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها