امام جمعه کرج گفت: امروز وضعیت کودک کشان صهیونیست به گونه ای شده که اگر تحرکی داشته باشند صدها موشک کوچک و بزرگ از سمت گروهها و کشورهای مقاومت بر سر او فرود خواهد آمد. حوادث تل آویو و حیفا نشان داد که جبهه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۸۱
امام جمعه کرج گفت: امروز وضعیت کودک کشان صهیونیست به گونه ای شده که اگر تحرکی داشته باشند صدها موشک کوچک و بزرگ از سمت گروهها و کشورهای مقاومت بر سر او فرود خواهد آمد. حوادث تل آویو و حیفا نشان داد که جبهه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود.
 
به گزارش جام جم آنلاین البرز، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با بیان اینکه فرقه منحوس وهابیت با تخریب قبور اهل بیت و آثار مسلمین باعث از بین رفتن این میراث و بی احترانی به بزرگان اسلام می شود ، بیان داشت: نزدیک ۱۰۰ سال پیش در ۸ ماه شوال فرقه ای منحوس و پلید و ساخته دست استعمارگران اقدام به تخریب قبور اهل بیت (ع) در قبرستان بقیع کردند و قلب مسلمین جهان و بخصوص شیعیان را جریحه دار کردند و تا امروز تا توانسته اند به خاطر افکار انحرافی که دارند و به اسم شرک، آثار اسلامی را در سراسر دنیا و بویژه عربستان تخریب و از بین برده اند.

حسینی همدانی با بیان اینکه وهابیت مانند خوارج در صدر اسلام می مانند،بیان داشت:کنار قبور اهل بیت رفتن را شرک میدانند اما خودشان کرنش در برابر آمریکا و اسرائیل و این مظاهر پلیدی دارند و این را شرک نمی دانند و به آن احترام و افتخار می کنند. این فرقه ی بی بصیرت درست مثل خوارج در صدر اسلام از روی جهل و نادانی عمل می کنند و همیشه آلت دست دشمنان بوده اند.

وی در ادمه افزود:امیرالمومنین (ع) درباره خوارج فرمود: «ثمَّ انْتُمْ شِرارُ النّاس» شما بدترین مردم هستید. با اینکه ظاهری مقدس مآب داشتند با این حال مولا به اینها می گوید شِرارُ النّاس ، چرا؟ خیلی از اینها غیر از نماز شب حافظ کل قرآن بودند و سجده های طولانی داشتند.

امام جمعه کرج با اشاره به خطبه ای از امیر المومنین (ع) ،بیان داشت: علت را خود حضرت در خطبه ۱۲۷ بیان فرمودند که: چون شما تیرهائی هستید در دست شیطان ها. یعنی بالاخره شیطان برای اینکه صیدش را بزند باید تیر در چله کمان قرار دهد، از شما (خوارج) برای فریب و تخریب و بدی ها استفاده می کند و این جمود فکری و بی بصیرتی تا امروز در یک عده ادامه داشته و در این دوران خلف آن ها وهابیون هستند.

حسینی همدانی با اشاره به جنایات سلفی و تکفیری ها،بیان داشت: یعنی این دوده را ادامه دهیم میرسیم به همین سلفی ها و تکفیری ها با همان تفکر و با جنایاتی به مراتب هولناک تر از سلف خود. خوارج یک موقع زن حامله ای را دیدند، شکمش را پاره کردند و بچه اش را درآوردند. و شما ببینید سلفی ها و تکفیری های امروز را که چگونه جنایت میکنند؛ هولناک و سفاکانه.

وی با اشاره به مظلومیت مردم یمن و ظلم عرستان به آنها،بیان داشت:یمن مظلوم را ببینید که چگونه زیر بمباران است. خود عربستان را ببینید که چگونه اسیر دست وهابی هاست. در طول تاریخِ اسلام، تفکر اشعری که با تعقل مخالف است ضربات بزرگی به اسلام زد تا رسید به دوران معاصر و ابن تیمیه که فرقه ضد عقل و تعقل وهابیت را پایه ریزی کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ،بیان داشت:در این جا خوب است این را عرض کنم، بیانی مولانا امیرالمومنین (ع) دارند که فرمودند: گواهی می‏دهم که پیامبر راستگو از روح الامین و او از پروردگار جهانیان، مرا خبر داد که تا روز قیامت، هیچ گروهی از شما خوارج، خواه کم شمار و خواه پرشمار، بر ما نمی‏شورد، مگر آن که خداوند خونش را به دست ما بریزد. همانا جهاد با شما، برترین جهاد است، و والاترینِ شهیدان، شهیدان در پیکار با شما، و برترینِ مجاهدان، پیکارگران باشما هستند.

حسینی همدانی در ادامه افزود:حضرت دو مطلب مهم را اینجا فرمودند: اول اینکه این جریان هرگز به اهدافش نخواهد رسید . هستند و دائما وجود دارند اما به اهدافشان نخواهند رسید. و پیروزی بر این ها را خداوند از قبل مقدر کرده است که دست اهل ایمان است. و دوم اینکه جهاد و مبارزه با این ها از بالاترین درجات برخوردار است و شهدا این مسیر بالاترین فضیلت را دارند. و امروز با این تعبیر امیرالمومنین شهدا مدافع حرم از بالاترین فضیلت برخوردارند.

وی با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین ،بیان داشت:حملاتی که بر علیه غزه و مناطق مختلف فلسطین و توقیف محله شیخ جراح اسرائیلی ها داشتند که خیلی دیدید در این روزها که ددمنشانه محل تاخت و تاز شد که حالا دستور رفع توقف را هم داده اند  برای جبران شکست هائی است که از مقاومت در این سالها خورده اند. تلاش می کنند بن بست های سیاسی اجتماعی که در آن افتاده اند با این حرکت ها جبران کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پوشاندن بی هویتی خود و ایجاد وحدت بین خودشان مردم فلسطین را هدف قرار می دهند،بیان داشت: وقتی مردک نمی تواند کابینه اش را تشکیل بدهد اوضاع را بحرانی می کند که شاید برای بی هویتی خودشان وحدتی درست کند. اما آنچه که خیلی مهم است این است که مردم قدس و کرانه غربی رود اردن رویکرد مبارزه مسلحانه را انتخاب کرده اند و این نشان می دهد که صبوری راهبردی که از قبل داشتند را کنار گذاشته اند و بنا دارند اقدامات اساسی انجام دهند.

حسینی همدانی با اشاره به ضعف و ناتوانی گنبد آهنین در برابر موشک های فلسطینی،بیان داشت: آن‌هم درست در زمانی که اسرائیل عملیاتی به نام حمله در میانه جنگ را سازمان دهی می کرد و تلاش داشت که فعالیت گروه های مقاومت در سوریه و لبنان و عراق را محدود کند تا ایران نتواند پایگاههای استراتژیک خود را مدیریت کند. موشکباران های این چند روز نشان داد که گنبد آهنین اسرائیل ترک خورده و دیگر آرام بخشی برای غاصبان ندارد.

وی با بیان اینکه مقاومت به روز های پیروزی خود نزدیک می شود بیان داشت:امروز وضعیت کودک کشان صهیونیست به گونه ای شده که اگر تحرکی داشته باشند صدها موشک کوچک و بزرگ از سمت گروهها و کشورهای مقاومت بر سر او فرود خواهد آمد. فرار به سمت پناهگاه ها و صدای غرش موشک ها و انفجار در تل آویو و حیفا نشان داد که جبهه مقاومت به روزهای پیروزی خود نزدیک می شود و همه ما به زودی شاهد زوال رژیم منحوس صهیونیستی خواهیم بود ان شاء الله.

رئیس شورای امور مساجد استان البرز با بیان اینکه ایران هنوز واکنشی نسبت به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی انجام نداده ،بیان داشت:البته هنوز ایران اقدامی در مقابله با اقدامات تروریستی صهیونیست ها که چند ماه اخیر داشته اند نکرده است از ماجرای ترور کردن شهید فخری زاده تا موارد دیگر. جا دارد اینجا خاطره شهید بزرگوار تهرانی مقدم را گرامی بداریم که این قدرت موشکی منطقه و خوار شدن صهیونیست ها به واسطه تلاشهای این شهید بزرگوار و همکاران عزیزش هست. خداوند بر درجات او و دیگر شهدای این مسیر افزوده بگرداند.

حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات وین، بیان داشت: در مذاکرات وین ولو آمریکا در آن حضور ندارد اما نظراتش را جهت برجام دو و سه و چهار توسط اروپائی‌ها که دشمنی‌شان کمتر از آمریکا نیست القاء می‌کند. ایران چون تعهدات خودش را انجام داده عجله‌ای ندارد، اما دستگاه دیپلماسی باید به تذکر رهبری توجه تام داشته باشد که نباید اجازه دهد مذاکرات این دوره فرسایشی شود و آن‌ها بهانه‌تراشی کنند، چون نتیجه حداقلی خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: تقاضای جدی ما این است که دولت مذاکرات را به انتخابات پیش رو گره نزند لذا همه باید به این موضوع توجه داشته باشند و دولت هم مواظب این مسئله باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر گفتگوهای ایران و عربستان در عراق به گوش رسید و چند روز بعد تائید شد، اظهار داشت: بالاخره امروز عربستان باآن‌همه ثروت و وابستگی به قدرت‌های دیگر سیادتی برجهان عرب و قدرتی در منطقه ندارد یعنی درواقع کلاه او پشم ندارد.
حسینی همدانی در ادامه افزود: امروز مظلومیت یمن دامن او را گرفته و گرفتارش کرده به‌طوری‌که نجات خودش را و لو تاکتیکی در تعامل با ایران می‌بیند. و ایران هم به‌عنوان قدرت برتر منطقه و غرب آسیا که به‌واسطه مقاومت اسلامی و ایثار مدافعان حرم و خون پاکانی چون حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست آورده از مذاکره استقبال می‌کند و ان‌شاءالله افرادی که به مذاکره رفتند مواظب همه جهات هستند و خواهند بود که منافع ایران از بین نرود.

وی در ادامه با اشاره سی‌ام اردیبهشت‌ماه روز ملی جمعیت، بیان داشت: در سی‌ام اردیبهشت سال ۹۳ رهبری سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند و به روز ملی جمعیت نام‌گذاری شد. که متأسفانه تا امروز به‌دقت انجام‌نشده و هنوز نگرانی کمبود و پیری جمعیت در آینده باقی است و این معضلی است که دوستان باید با دقت به آن توجه کنند.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت که دشمنان با آن مقابله می‌کنند و هر کس هم از آن حرف بزند و یا تبلیغ کند مورد هجمه قرار می‌دهند هم از داخل هم از خارج، جمعیت است، یادآور شد: چند جلسه قبل من سه جلسه راجع به جمعیت صحبت کردم که عین هر سه هفته هم داخلی‌ها هم خارجی‌ها گفتند این‌همه مسئله مهم وجود دارد حالا مگر وقت گفتن درباره جمعیت است؟

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه جمعیت یک بحث طراحی‌شده و استراتژیک است، تصریح کرد: مثلاً ما الآن این‌همه راجع به موشک حرف می‌زنیم. فرض کنید ۳۰ سال دیگر جوانی نباشد. چه کسی می‌خواهد دکمه موشک را بزند؟ پیرمردهای نفس‌بریده که نمی‌توانند این کار را بکنند. باید این کار با توانمندی انجام شود. وقتی جوان در کشور نباشد توسعه و تولید می‌خوابد. توان دفاعی کم می‌شود. آن‌ها دارند استراتژیک فکر می‌کنند. تا کسی درباره زیادشدن جمعیت صحبت می‌کند زود به او هجمه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار ملی و پیشرفت کشور رابطه مستقیم با جمعیت دارد، ادامه داد: اگر یک‌وقت طبیب نداشتیم از خارج می‌آوریم. اما جمعیت را که نمی‌شود از خارج وارد کنیم. نباید این مسئله را ساده دید، لازم است باور عمومی نسبت به مقوله جمعت تغییر کند و گفتمان جدیدی در این رابطه راه بیفتد. دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی باید روی این موضوع جدی کار کنند. همین الآن سیاست‌هایی که آقا فرمودند انجام نمی‌شود. با یک لطایفی از آن می‌گذرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: من این را بارها اینجا عرض کردم که خود کشورهای غربی در مقالاتشان هست که خانم‌ها در سن ۴۵ سالگی برای آخرین بار باردار شوند که پوکی استخوان آن‌ها تا ۲۰ سال یا ۱۵ سال عقب بیافتد. بعد در ایران میگویند اگر خانمی در۳۰، ۳۵ سالگی باردار شود بچه‌اش منگول می‌شود. و غربالگری‌هایی که محل بحث است را چند بار انجام می‌دهند که افراد اصلاً رغبت نکنند که به این سمت حرکت کنند. این‌ها توطئه‌هایی است که انجام می‌گیرد. به هر جهت در بحث تبلیغ و فرهنگ‌سازی باید کار بیشتری صورت بگیرد.

حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه یکی دیگر از هشدارهای رهبر معظم انقلاب که کمتر به آن توجه شده و آثار این بی‌توجهی در آینده معلوم خواهد شد تذکرهای متعدد ایشان به حفظ زبان فارسی از گزند است، افزود: ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی بود عرض کردم که متأسفانه دیده می‌شود گاهی صداوسیما با هزینه بیت‌المال برنامه‌هایی را تولید می‌کند که زبان فارسی را له می‌کند و زبان دیگران را تقویت می‌کند متأسفانه. زبان فارسی‌، زبان شیرین و گویا و پرمحتوایی است باید بیشتر توسعه پیدا کند و تقویت شود.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به نکته استانی بیان داشت: نکته استانی تذکری به رسانه‌ها و فضای مجازی و کسانی است که مشغول تهیه مطلب برای گفتمان سازی و ایجاد شور انتخاباتی هستند و آن اینکه تقوا داشته باشید و خدا را در نظر بگیرید و مواظب باشید که به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنید.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه آبروی دیگران را حراج نکنید که سنت خدا این است که در همین دنیا مفتضح خواهید شد که ما این سنت را با چشم خودمان مکرر دیده‌ایم، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: «اَللهُ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا» خدا به دفاع برمی‌خیزد برای کسی که او را بی‌آبرو می‌کنند. آن‌وقت کسی می‌تواند در مقابل خدا بایستد؟ بعضی وقت‌ها در ستونی یا پیامی کسی را کلاً ساقط می‌کنند. باید مواظب این مسئله بود.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا، اظهار داشت: توجه داشته باشید که شورای شهر باید مجموعه‌ای از افراد با کارایی‌های مختلف که به درد مدیریت شهری بخورند باشد لذا به سابقه کاری و رشته تحصیلی و توانائی‌های افراد در این زمینه‌ها توجه داشته باشید و الا فرد خوبی باشد اما از عمران و شهرسازی و شهرداری اطلاعی نداشته باشد که ضرر خواهد زد. به‌راحتی سرش کلاه می‌گذراند. فقط آدم خوبی بودن که ملاک نیست.

وی با اشاره به خطبه‌های امیرالمؤمنین، تصریح کرد: کمیل را حضرت فرماندار منطقه‌ای کردند و در مدت فرمانداری او دشمن آنجا را غارت کرد و اسلحه‌خانه را پاک کردند و رفتند. در آن خطبه امیرالمؤمنین خیلی به کمیل عتاب کردند. به تعبیر استاد ما عصاره‌اش این می‌شود که کمیل تو فقط به درد دعای کمیل می‌خوری. به درد منطقه داشتن نمی‌خوری. آدم خوبی بودن که فقط کفایت نمی‌کند. باید کارایی‌های لازم را داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: البته افرادی که در مسائل فرهنگی و اجتماعی توانمند هستند هم باید در مجموعه باشند و ما به آن‌ها هم احتیاج داریم. همه افراد را نباید از یک سنخ انتخاب کرد. در هر شهری هر تعدادی که نیاز است باید از توانمندی مختلف در آن مجموعه‌ها قرار بگیرد.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه عکس گرفتن و عکس داشتن باکسی دلیل بر تائید او نیست، گفت: دیدم بعضی‌ها عکسی را که با من داشتند نشر دادند و نوشتند مثلاً کاندیدای… کأن می‌خواهد بگوید که من دارم او را تائید می‌کنم. یادتان باشد هرکس از عکس این استفاده را خواست بکند قطعاً من او را تائید نمی‌کنم. یعنی قطعاً به آن شخص رأی ندهید. کسی که از یک عکس این‌طور سوءاستفاده می‌کند قطعاً به درد هیچ کاری نمی‌خورد.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه مواظب باشید به اسم وحدت و ائتلاف و وحدت ائتلاف و ائتلاف وحدت و از این‌جور اسامی موجبات تفرقه به وجود نیاید، گفت: دوستان واقعاً این اسامی را بی‌مسما نکنند. اگر می‌خواهید کاری کنید دورهم جمع شوید و باهم کاری را انجام دهید. تشقیق شقوق و انشقاق ثمری ندارد. بالاخره تضارب آرا بکنید به یک جمع‌بندی برسید. اسم درست کردن و هرکدام ۵۰ نفر دنبال خودمان بکشیم ثمره آن‌چنانی برای مردم ندارد.

خطیب نماز جمعه کرج در پایان گفت: آدم‌های پای‌کار درست‌وحسابی و سیاسی -نه به معنای بد کلمه- که توانمند هستند این‌ها را جمع کنید. همه هم اتفاق داشته باشید. بیایید شهر و استان را نجات دهید. من این را مربوط به‌کل استان عرض می‌کنم. ما مشکلات فراوانی داریم. ثروت زیادی هم داریم. این منطقه ثروتمند است. بی‌پول نیست؛ اما بدی مدیریت و افکاری که می‌بینید هست باعث می‌شود که سرمایه‌ها هدر برود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها