پرسپولیس با تک‌گل آل کثیر استقلال را برد و به صدر رفت

حال کثیر

یک هیچ تمام. فرار عیسی آل‌کثیر از آفساید، اشتباه کاپیتان وریا غفوری در آفسایدگیری، توپی که علی شجاعی از روی خط دروازه پرسپولیس در آورد و در نهایت صعود تیم یحیی گل‌محمدی به صدر جدول.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۳۵

به گزارش جام جم آنلاین ، استقلال دربی را باخت تا یک فصل دیگر قید قهرمانی را بزند. این چند مورد در کنار کلی هیاهو و جنجال و البته درگیری، خلاصه‌ای بود از دربی نسبتا بی‌کیفیت پایتخت که حساسیت، همه چیزش را تحت تاثیر قرار‌داده‌بود.

دربی 95 برخلاف سه شهرآورد قبلی که پر بود از موقعیت و گل، حتی موقعیت‌های گلزنی زیادی هم نداشت برای تماشا. به قول یحیی گل‌محمدی در روزی که هر دو تیم در کار دفاعی موفق بودند فرصت‌طلبی عیسی آل‌کثیر در یک ریباند، نتیجه را به نفع قرمزها عوض کرد.

یحیی گل‌محمدی که شب گذشته برای شادی برد، بیشتر از هر پرسپولیسی دیگری استرس کشید در پایان بازی گفت: «دربی همیشه حساسیت‌های خودش را دارد. این بازی هم برای هر دو تیم سنگین بود و درگیری‌های فیزیکی باعث شد دو تیم به هم فضا ندهند. به همین دلیل هم موقعیت‌های زیادی در این بازی دیده‌نشد. در واقع هر دو تیم در کار دفاعی خوب بودند و خوشحالیم که توانستیم از یکی از معدود موقعیت‌های بازی استفاده کنیم و دربی را ببریم. تبریک می‌گویم به بچه‌ها و خسته‌نباشید می‌گویم که در این شرایط پرفشار و سخت برنده شدند. امیدوارم همان‌طور که بچه‌ها دارند از جان مایه می‌گذارند، مسؤولان تیم هم برای حل مشکلات تیم تلاش کنند.»

یحیی در این بازی چهار تعویض داشت که یکی از آنها طلایی بود. علی شجاعی درست چند ثانیه پس از ورود به زمین در دقیقه 83، توپ را از روی خط دروازه پرسپولیس بیرون کشید تا ضربه سر سیاوش یزدانی راهی به دروازه پیدا نکند و جدی‌ترین موقعیت استقلال برای رسیدن به گل از دست برود. آن گل و این موقعیت در کنار دو شوت از مهدی ترابی و شیخ‌دیاباته که فضای بالای دروازه را شکافت، همه صحنه‌های قابل بحث این بازی پرهیاهو بودند. به این ترتیب پرسپولیس با پیروزی در دربی 45‌امتیازی شد و به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد. از امروز به بعد همه نگاه‌ها به کورس جذاب دو تیم پرسپولیس و سپاهان است که با تعداد بازی برابر، امتیازات برابری دارند و هر تیمی که زودتر اشتباه کند، شانس خود را برای قهرمانی کمتر خواهدکرد.

استقلال هم با این شکست حالا دیگر باید پرونده لیگ‌بیستم را ببندد. دو باخت متوالی مقابل ذوب آهن و پرسپولیس باعث شد آبی‌ها کاملا از کورس قهرمانی فاصله بگیرند و با توجه به نتایج سایر بازی‌های دیروز، به رده پنجم جدول سقوط کنند. حالا فرهاد مجیدی باید همه تمرکزش را  روی جام‌حذفی و ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بگذارد آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس هم مثل استقلال در این دو جام یکی از مدعیان است.

رضا پورعالی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها