کد خبر: ۱۳۱۴۲۲۱
 روز قدس یعنی کانون الهام‌بخش و محور مسائل انسانی، قدس یعنی پیروزی حق بر باطل که امام خمینی (ره) به خوبی متوجه آن شدند و با نامگذاری روز قدس سنت حسنه‌ای را پایه‌گذاری کردند.
 
این روز موجب زنده نگهداشتن موضوع فلسطین و یادآور این بوده که چگونه قدس تحت سلطه اشغالگران است و نیز این‌که چگونه اشغالگران به قدس و مسجدالاقصی حمله کرده و تحت حمایت ارتش صهیونیستی وارد این مسجد می‌شوند. صهیونیست‌ها مذبوحانه تلاش کردند ورود به محوطه مسجد‌الاقصی را به لحاظ مکانی و زمانی تقسیم‌بندی کنند و مانع از حضور مستمر نمازگزاران و نگهبانان شوند. صهیونیست‌ها همچنین بسیاری از اهالی بیت‌المقدس را کوچاندند تا به گمان خود بافت جمعیتی این شهر را به سود خود تعییر دهند. این روزها نیز اقدام به تخریب منازل کوی شیخ جراح وکوچاندن اهالی این منطقه کردند.

تلاش‌های صهیونیست‌ها در حالی انجام می‌شود که دولت‌های عربی و اسلامی دچار جمود و خمود شده وگرفتار تفرقه هستند. البته درد تنها این نیست بلکه برخی به جای تنبیه و مجازات صهیونیست‌ها عاشق سینه‌چاک آنها شده‌اند و به جای این‌که فرصتی برای پیروزشدن بر این دشمن نابکاری که دو سال غرق در بحران تشکیل کابینه است باشد مشاهده می‌کنیم که بعضی از نخبگان سیاسی حکومتی ارزش‌های دینی، اخلاقی و فرهنگی را زیر پا گذاشته و اقدام به عادی‌سازی روابط با این رژیم می‌کنند.

استکبار نمی‌خواهد که آزادگان منطقه سرنوشت خود را به دست گیرند یا مستقل باشند، بلکه می‌خواهد ما عقب مانده و دچار تفرقه باشیم. امروز در برابر چالش جدی قرار گرفته‌ایم زیرا دولت جدید آمریکا دست به هیچ اقدام قابل ذکری در پرونده فلسطین و حتی در بسیاری از پرونده‌های منطقه نزده است که بشود آن را تغییر یا عدول از سیاست‌های قلدرمآبانه دولت پیشین تلقی کرد. دولتمردان جدید آمریکا در اظهار نظرهای سیاسی خود به طور کامل جانب رژیم صهیونیستی را می‌گیرند.

دولت جدیدآمریکا نه از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی کرد و نه سفارت خود را به تل‌آویو برگرداند.
بنابراین با توجه به شرایط موجود چاره‌ای جز کنارگذاشتن اختلافات جانبی - چه طایفه‌ای یا قومیتی- در سطح منطقه نداریم تا بتوانیم به مقابله با دشمن اول و آخر امت یعنی رژیم صهیونیستی بپردازیم.
مقاومت فلسطین به مسیر جهادی خویش علیه ظلم و جور رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، چرا که به عدالت آرمان خویش ایمان دارد و در این راه به پشتیبانی آحاد امت اسلامی و آزادگان جهان امیدوار است.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها