بازی برگشت فولاد و السد با کل‌کل ژاوی و نکونام به پایان رسید

ژاوی از جواد توقع نداشت!

فرزاد آشوبی، پیشکسوت سابق استقلال و پرسپولیس چنین تحلیلی درباره فولاد می‌کند: «آینده روشنی در انتظار فولاد است. آنها تیم منسجمی هستند. فراموش نکنید این اولین تجربه نکونام و تیمش بود. به لحاظ مهره، آنها قابل قیاس با تیم‌های داخلی هم نبودند ولی دیدید که مقابل تیم‌های قدرتمندی چون الاهلی و السد چقدر خوب کار کردند.»
کد خبر: ۱۳۱۳۳۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ؛ فولاد مقابل السد قطر و النصر عربستان مستحق شکست نبود و می‌توانست در هر دو مسابقه رفت و برگشت، برنده باشد اگر موقعیت‌های خود را تبدیل به گل می‌کرد. این تیم در بازی برگشت مقابل السد، ژاوی معروف را کلافه کرده‌بود به شکلی که حتی نکونام و او که از دوستان نزدیک و قدیمی هم هستند، اواخر مسابقه چیزهایی به هم بگویند. ماجرا از جایی شروع می‌شود که السد در نیمه اول بازی هر چه می‌زند به سازمان دفاعی قوی فولاد می‌خورد.

ژاوی که کلافه می‌شود خطاب به جواد نکونام می‌گوید چرا تیمش به این سبک بازی می‌کند؟ سرمربی فولاد هم در جواب او می‌گوید: «حتما توقع داری تیم من باز ،بازی کند و سه چهار گل از السد بخورد؟ نگاه کن چه مهره‌هایی در ترکیب تیمت داری.»

بعد از گلزنی السد، اتفاق عکس می‌افتد. بعد از دقیقه 65، السد بیشتر به لاک دفاعی می‌رود و فولاد حمله می‌کند. نکونام با کنایه به ژاوی می‌گوید چرا تیمش با این سبک بازی می‌کند.

اواخر بازی هم هر دو چیزهایی به هم می‌گویند. ژاوی که تصور می‌کرد در بازی رفت و برگشت السد با اختلاف فولاد را ببرد، در هر دو مسابقه غافلگیر شد؛ با این‌که حتی مسابقه دوم را بردند. یکی از اعضای کادر فنی فولاد در این باره به جام‌جم می‌گوید: «ژاوی توقع داشت ما برای حمله مقابل آنها برویم ولی اگر نفر به نفر مقایسه کنید اصلا مهره‌های ما قابل قیاس با آنها نبود. تیم النصر عربستان هم به لحاظ مهره‌ای برتر از ما بود. هزینه‌هایی که برای یکی دو بازیکن خود کرده‌بودند حتی از هزینه سالانه ما بیشتر بود. بنابراین طبیعی بود ما بخواهیم منسجم‌ و با برنامه دقیق‌تری مقابل آنها بازی کنیم.»

جواد نکونام، سرمربی فولاد هم با صدایی گرفته در گفت‌وگویی کوتاه به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «باید از همه کسانی که در این مدت از ما حمایت کردند، تشکر کنم. متاسفانه در گروه بسیار سختی قرار گرفتیم. السد و النصر هر دو از تیم‌های قدرتمند هستند. حتی الوحدات هم با قدرت به مسابقات آمده‌بود.

نهایت تلاش خود را کردیم. موقعیت‌های زیادی از دست دادیم که در فوتبال طبیعی است. همین که توانستیم این‌قدر موقعیت خلق کنیم، نشان می‌دهد کار تیمی را خوب انجام دادیم و فقط در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم.»

قاطی کردن نکونام برای آبشک

جواد نکونام، سرمربی فولاد به صورت فیزیکی با محمد آبشک، هافبک دفاعی و طراح حملات این تیم برخورد کرد! در بازی الوحدات وقتی این بازیکن نتوانست تاکتیک‌های مورد نظر سرمربی فولاد را پیاده کند، نکونام هم با نوک انگشتان خود ضربه‌ای به صورت این بازیکن زد تا به خود بیاید و در زمین عملکرد بهتری داشته‌باشد. این صحنه انعکاس زیادی در رسانه‌ها داشت.

سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها