بازی برگشت فولاد و السد با کل‌کل ژاوی و نکونام به پایان رسید

ژاوی از جواد توقع نداشت!

هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس به دنبال صدرنشینی / تراکتور در جستجو راهی برای صعود

سه نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا امشب به مصاف حریفانشان می‌روند.
کد خبر: ۱۳۱۳۰۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، امشب (پنجشنبه) سه نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در آخرین بازی‌شان در دور گروهی به مصاف حریفان می‌روند.

از این سه تیم یعنی پرسپولیس، تراکتور و فولاد، اولی برای صدرنشینی و دومی برای صعود تلاش می‌کند. فولاد هم تنها نماینده ایران است که تا اینجا با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرده است.

پرسپولیس - الریان، ساعت ۱۹

پرسپولیس که در چهار بازی اولش در گروه E موفق به کسب چهار پیروزی شد و همه تصور می‌کردند به عنوان تیم اول از این گروه صعود می‌کند با شکست برابر الوحده کارش کمی گره خورد البته پرسپولیس صعودش را از این گروه قطعی کرده اما برای اینکه به عنوان تیم اول از این گروه صعود کند مطمئن‌ترین راه بردن الریان است.

این در حالی است که با افزایش تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات نحوه برخورد تیم‌ها در دور حذفی نسبت به فصول گذشته فرق کرده و حتی ممکن است دو تیم صدرنشین گروه‌ها در دور حذفی مقابل هم قرار بگیرند. این مساله باعث شده حتی شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تمایل پرسپولیس به صعود به عنوان تیم دوم از این گروه مطرح شود.

با توجه به اینکه پرسپولیس ۱۲ امتیازی است و الوحده ۱۰ امتیاز دارد و بازی آخر این دو تیم به ترتیب برابر الریان و گواست، اگر پرسپولیس برنده شود قطعا به عنوان تیم اول صعود می‌کند.

اگر پرسپولیس بازنده شود الوحده می‌تواند با پیروزی برابر گوا تیم اول گروه شود اما موضوع زمانی جالب می‌شود که پرسپولیس مساوی کند و الوحده گوا را ببرد.

در این صورت هر دو تیم ۱۳ امتیازی می‌شوند. در این صورت چه تیمی اول و چه تیمی دوم می‌شود؟ با توجه به قوانین AFC اگر دو تیم در یک گروه در پایان هم امتیاز شوند ابتدا به تفاضل گل‌ آن‌ها در بازی‌های رودررو و سپس به گل زده آن‌ها در بازی‌های رودررو توجه می‌شود.

با توجه به اینکه یک بار پرسپولیس الوحده را با نتیجه یک بر صفر بده و یک بار هم با همین نتیجه به این تیم باخته است، مورد بعدی‌ که به آن توجه می‌شود تفاضل گل کلی در گروه است.

در حال حاضر تفاضل گل پرسپولیس مثبت ۷ و تفاضل الوحده مثبت ۲ است. اگر پرسپولیس برابر الریان مساوی کند، الوحده برای اینکه به عنوان تیم اول صعود کند باید حداقل با اختلاف شش گل گوا را ببرد. نباید فراموش کنیم که فرضیه تمایل این دو تیم به صعود به عنوان تیم دوم نمی‌تواند خیلی هم دور از ذهن باشد. از طرفی بازی الوحده بعد از بازی پرسپولیس انجام می‌شود و بازی‌ها هم‌زمان نیستند.

تراکتور - شارجه، ساعت ۲۲:۳۰

طبق قوانین این فصل لیگ قهرمانان آسیا از هر منطقه (شرق و غرب) سه تیم دوم برتر به همراه تیم‌های اول به دور بعدی صعود می‌کنند.

در حال حاضر و پیش از انجام بازی‌های آخر دور گروهی، سه تیم الهلال، الوحده و النصر سه تیم دوم برتر منطقه غرب هستند و الدحیل و تراکتور هم بین تیم‌های دوم هر گروه، چهارم و پنجم هستند.

تراکتور برای صعود به مرحله بعدی کار سختی دارد چون علاوه بر کسب پیروزی باید چشم به بازی‌های دیگر گروه‌ها هم داشته باشد.

تراکتور در صورتی به مرحله بعدی صعود می‌کند که حریفش را ببرد و ۱۰ امتیازی شود، الهلال و الوحده بازنده شوند و النصر و الدحیل هم در دیدارهای خود برنده نشوند؛ اتفاقی که غیرممکن نیست اما احتمال رخ دادنش کم است.

الوحدات - فولاد، ساعت ۲۲:۳۰

فولاد در حال حاضر با پنج امتیاز در رده سوم گروه D قرار دارد. از آن‌جایی که ملاک AFC برابر سنجش تیم‌های صعود کننده در صورت برابر بودن امتیازات، بازی‌های رودررو است باید گفت که فولاد از لیگ قهرمانان حذف شده است چون آن‌ها حتی اگر در بازی آخر الوحدات را ببرند و هشت امتیازی شوند در صورت شکست النصر برابر السد با نماینده عربستان هم‌امتیاز می‌شوند.

با توجه به قوانین AFC در این صورت النصر تیم دوم این گروه می‌شود چون در بازی‌های رودررو برابر فولاد بهتر عمل کرده است. پس بازی آخر برای شاگردان نکونام یک بازی تشریفاتی است و آن‌ها برای اعاده حیثیت به زمین می‌روند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها