آژانس فضایی اروپا در گزارشی که منتشر کرد مدعی شد فضای بیرونی خورشید که به شکل غیرقابل تصوری داغ است به دلیل آتش سوزی های مکرر  در سطح خورشید می تواند به دمای سرسام آور 1.7 میلیون درجه فارنهایت برسد.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۸۴

 به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل،  در ژوئن سال گذشته ، آژانس فضایی اروپا نزدیکترین تصاویر گرفته شده از خورشید را توسط «سولار اوربیتر» منتشر کرد که برای اولین بار آتش سوزی هایی را در سطح آن نشان داد.

این تصاویر حدود هزار و 500 روشنی کوچک و چشمک زن را نشان می دهد که بین 10 تا 200 ثانیه طول می کشد و طول آن بین 248 تا 6500 مایل است.

داده های جدید آژانس فضایی اروپا نشان می دهد که این آتش سوزی ها توسط فرایندی هدایت می شوند که ممکن است به گرم شدن جو خارجی خورشید یا تاج کمک کرده و باعث ایجاد دمای 1.7 میلیون فارنهایت شوند.

تاج خورشید حدود 300 برابر از لایه های زیرین داغ تر است؛ پدیده ای که دانشمندان را متحیر کرده و یکی از بزرگترین رازهای فیزیک خورشید به شمار می رود.

شراره های خورشیدی در واقع فوران های کوتاه تابش پرانرژی از سطح خورشید است که می تواند باعث ایجاد اختلالات رادیویی و مغناطیسی در زمین شود.

جدا از کمک به گشودن رمز و رازهای گرم شدن تاج ، مدارگرد خورشیدی همچنین به دانشمندان کمک خواهد کرد تا لایه های جوی خورشید را با هم جمع کنند و باد خورشیدی ، جریان ذرات بسیار انرژی ساطع شده از ستاره را تجزیه و تحلیل کنند.

شناخت بیشتر در مورد فعالیت خورشیدی همچنین می تواند دانشمندان را در پیش بینی وقایع آب و هوایی فضا یاری کند. این امر می تواند به ماهواره ها آسیب برساند و زیرساخت های زمینی را که  تلفن های همراه ، حمل و نقل ، سیگنال های GPS و شبکه های برق به آنها متکی هستند ، مختل کند.

محققان هشدار می دهند که کار آنها هنوز در مراحل اولیه است و برای تأیید یافته های خود نیاز به مشاهدات بیشتر دارد. مدارگرد خورشیدی در حال حاضر در مرحله آزمایش هستند؛ در این مرحله تمام ابزارهای علمی کالیبره می شود. این مدارگرد مشاهدات هماهنگ را از نوامبر سال جاری آغاز خواهد کرد.

کریس کاستلی ، مدیر برنامه های آژانس فضایی انگلستان ، گفت: 'جامعه فضایی انگلیس می تواند افتخار کند که این کار ما را یک قدم به پاسخ دادن به بزرگترین سیستم منظومه شمسی نزدیک می کند.

حقایقی جدید درباره خورشید (عکس)

حقایقی جدید درباره خورشید (عکس)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها