نگاهی به مربیان و بازیکنان آماده‌ای که باواریایی‌ها شکار کردند

بایرن حاضری‌ خور

گواردیولا و پوچتینو باز هم در لیگ قهرمانان به هم رسیدند

نبرد مغزها

من‌سیتی و پاری‌سن ژرمن در سال‌های اخیر به هر افتخار و جامی که در فوتبال انگلیس و فرانسه بود، رسیدند.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۱۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  از حدود یک دهه پیش که پای شاهزاده‌های اماراتی و قطری به این دو تیم باز شد، خرید بازیکنان گرانقیمت و کسب قهرمانی به روندی عادی برای هواداران این دو تیم تبدیل گردید. اما در این میان یک موضوع برای هر دو تیم هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است. سیتیزن‌ها و پاریسی‌ها هنوز در حسرت قهرمانی در اروپا هستند و حالا با این وضعیت در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان به هم رسیده‌اند و از بین آنها یکی می‌تواند رویای قهرمانی در سرش داشته باشد.

آنها در حالی به این مرحله رسیدند که هر دوی‌شان در مرحله یک چهارم نهایی توانستند تیم‌های آلمانی را شکست دهند. PSG در مرحله قبل توانست بایرن‌مونیخ را شکست دهد و انتقام فینال سال قبل را از باواریایی‌ها بگیرد. از آن طرف من‌سیتی در دو بازی رفت و برگشت توانست دورتموند را شکست داده و به این مرحله برسد. در آستانه بازی امشب که بدون‌شک جذاب‌ترین بازی این فصل UCL است، بد نیست نگاهی به آمار و ارقام این دیدار بیاندازیم:

امباپه در این فصل از لیگ قهرمانان 8 گل به ثمر رسانده و بعد از ارلینگ هالند با 10 گل، در رده دوم قرار دارد. امباپه تمام این گل‌ها را در‌ پنج بازی قبلی‌اش به ثمر رسانده است.

این سومین حضور پاریسی‌ها در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است. در دو دفعه قبلی یک  پیروزی و یک شکست در کارنامه‌اش ثبت شده است.

پاریس در 11 بازی قبلی‌اش مقابل تیم‌های انگلیسی سه بار شکست خورده و در چهار بازی پیروز شده است.

این دومین حضور من‌سیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان است که دفعه قبلی و در فصل 16-2015 نتوانستند از سد رئال‌مادرید عبور کنند.

شاگردان پپ در 23 بازی قبلی اروپایی موفق به زدن 56 گل شده‌اند. به طور کلی این تیم در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان، 22 پیروزی، چهار تساوی و فقط سه باخت داشته است. این تیم در این مدت یاد شده 72گل زده و 24 گل هم دریافت کرده است.

تیم گواردیولا در 16 بازی قبلی خارج از خانه‌اش در اروپا، شش برد به دست آورده و فقط دو بازی را باخته است. آخرین باخت خارج از خانه این تیم در بازی‌های گروهی فصل 18-2017 بود که با نتیجه 2 بر یک به شاختار باختند.

من‌سیتی تاکنون 10 بار مقابل تیم‌های فرانسوی بازی کرده که نتیجه‌اش چهار پیروزی و سه شکست بوده است.

پوچتینو و گواردیولا تاکنون 18 بار در تیم‌های مختلف مقابل هم قرار گرفته‌اند که مربی آرژانتینی فقط سه برد به دست آورده و در مقابل تیم‌های پپ 10 بار به پیروزی رسیده‌اند.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها