استاندار قم گفت: روند ابتلا به کرونا در قم همچنان افزایشی است اما در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تشدید کنترل‌ها می‌توان امیدوار بود که طی یک هفته تا ۱۰ روز دیگر بتوانیم این موج را مهار کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۲۴۰۴

به گزارش جام جم آنلاین قم، بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه شده وضعیت بیماری کرونا در ۲۵ استان همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: این بیماری در هفت استان بسیار شدید و در ۱۸ استان از جمله قم به نسبت شدید است و بقیه استان‌ها نیز کم و بیش در حال عبور از پیک چهارم هستند.

استاندار قم با اشاره به وجود ویروس جهش یافته هندی که نظام سلامت این کشور را به چالش کشیده است و احتمال ورود آن از مرزهای شرقی، خاطرنشان کرد: مقرر شد یک تدابیر سختگیرانه برای مرزهای شرقی کشور اندیشیده شود و قرارگاه عملیاتی کرونا نیز تصمیم گیری کند و در استان‌های مختلف نیز باید این آمادگی وجود داشته باشد که به موج جدیدی برنخوریم و در این رابطه نظارت‌ها و مراقبت‌ها تشدید خواهد شد.

سرمست همچنین با اشاره به تاکید رئیس جمهوری به اولویت داشتن تسریع در فرایند خرید و تولید واکسن کرونا گفت: در قم نیز این موضوع با مراقبت و نظارت جدی در حال انجام است امیدواریم با تامین واکسن، گروه‌های هدف مورد واکسیناسیون قرار بگیرند و زمان آن نیز به خرید به صورت انبوه و همچنین تحقق تولید داخل بستگی دارد.

وی با اشاره به پابرجا بودن محدودیت‌های مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی یادآور شد: این محدودیت‌ها تا هفته آینده نیز تمدید شد و در ارتباط با لیالی قدر هم مقرر شد که این مراسم به مدت ۲ ساعت و با رعایت مسائل بهداشتی در فضای باز برگزار شود.

استاندار قم در ادامه افزود: محدودیت‌های تردد در شب‌های قدر به منظور رفت و آمد نمازگزاران و برگزارکنندگان مراسم برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا نماز عید فطر نیز با تعداد محدودی از افراد اقامه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها