معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماری کرونا در استان تحت کنترل و رو به کاهش است

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران:

واکسیناسیون کادر درمان تا چند روز آینده کامل می‌شود

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن هشدار درباره وضعیت کرونا درخصوص تزریق واکسن به کادر درمان نیز پیش بینی کرد تا چهار روز آینده کل کادر درمان واکسینه شوند.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۹۰

به گزارش جام جم آنلاین مازندران قاسم اویس با باین اینکه متأسفانه آن گونه که انتظار می‌رفت میزان بستری‌ها و بیماران سرپایی کرونایی در استان کاهش نیافته است، افزود: هرچند در وضعیت باثباتی به سر می بریم اما انتظار داشتیم به سمت کاهش شدن پیش رویم.

 

وی با اظهار اینکه در وضعیت با ثبات به سمت بالا از نظر بیماری کرونا هستیم، درباره دلایل روند صعودی بیماری کرونا افزود: باید رعایت پروتکل‌های بهداشت به ۹۰ تا ۹۵ درصد برسد و مردم، واحدهای صنفی و ادارات باید به این مسئله توجه کنند.

 

وی با انتقاد از پایین بودن استفاده ماسک، میزان استفاده از ماسک را زیر ۷۰ درصد ذکر کرد و گفت: همچنین برخی مشاغل گروه دو تا چهار که باید تعطیل باشند، همچنان نیمه باز فعالیت می‌کنند.

 

اویس با عنوان از مجموع شهرستان‌های استان ۱۹ شهرستان قرمز و نارنجی هستند، یادآور شد: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان زیر ۶۰ درصد است و فاصله گذاری در بسیاری از مراکز تجمعی رعایت نمی‌شود.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید براینکه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، درباره واکسن کرونا گفت: قرار است در استان به شکل داوطلبانه سه هزار نفر به صورت داوطلبانه واکسن فاز سوم پاستور تزریق شوند.

 

وی از مردم شهرستان ساری خواست تا در کارآزمایی بالینی واکسن ثبت نام و شرکت کنند، از طراحی تیم‌های فوریت‌های بهداشتی برای پیگیری عوارض واکسن و آزمایش‌ها پیگیری خواهند کرد.

 

اویس درباره وضعیت تزریق واکسن به کادر درمان یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا چهار روز آینده کل کادر درمان واکسینه شوند.

 

در حال حاضر بیش از هزار و ۶۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها