اگر قصد شما از انجام فعالیت بدنی فقط این است وضعیت کلی سلامت خود را ارتقا دهید، پس نیازی به رفتن به باشگاه های ورزشی تخصصی ندارید. برخی از بهترین فعالیت های فیزیکی را بدون نیاز به حضور در این مکان ها می توانید برای حفظ تندرستی انجام دهید.
کد خبر: ۱۳۱۰۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، گروهی از تمرینات ورزشی که ساده نیز به نظر می رسند، می تواند برای حفظ سلامت شما شگفت انگیز باشند، وزن شما را کنترل کنند، منجر به بهبود تعادل و دامنه حرکت شوند، منجر به تقویت استخوان و حفاظت از مفاصل شده و از مشکلات مثانه و از دست دادن حافظه جلوگیری کنند.

مهم نیست که در چه سنی باشید و یا سطح تناسب اندامتان چقدر باشد، چون در اینجا ۵ نوع فعالیت بدنی معرفی شده که به شما کمک می کند بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان روده بزرگ و ... را از خود دور کنید:

پیاده روی: پیاده روی، ساده اما قدرتمند است. این ورزش به شما برای کاهش سطح کلسترول، تقویت استخوان ها، حفظ فشار خون، افزایش خلق و خو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت بسیار کمک می کند. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که این ورزش منجر به بهبود حافظه و مقاومت در برابر از دست دادن حافظه مرتبط با سن نیز می شود.

تمرینات کگل: این تمرینات منجر به تقویت عضلات کف لگن و مثانه می شود و یک راه طولانی برای پیشگیری از بی اختیاری ادرار است. این ورزش ‌ها به بهبود بسیاری از مشکلات پس از زایمان کمک می ‌کنند. تحقیقات نشان داده است که زنانی که در طول حاملگی به‌طور مرتب این ورزش ‌ها را انجام می‌ دهند بهتر می ‌توانند پس از زایمان بی ‌اختیاری را کنترل کنند. حتی در صورتی که این ورزش‌ ها در زمان حاملگی انجام نشوند ولی به فاصلی کوتاهی پس از زایمان شروع شوند، باز هم می ‌توانند در کاهش بی اختیاری کمک کننده باشند.

شنا کردن: شناور بودن در آب برای از بین بردن درد مفاصل بهترین تمرین ورزشی محسوب می شود. شنا برای افراد مبتلا به ورم مفاصل نیز مفید است. تحقیقات نشان داده که این ورزش وضعیت روانی را نیز بهبود می بخشد و خلق و خو را افزایش می دهد. ایروبیک در آب نیز یکی دیگر از گزینه های ورزش در آب است که منجر به سوخت کالری بیشتر می شود.

تای چی: این هنر رزمی چینی ورزشی برای آرامش ذهن و بدن است و مراقبه در حال حرکت نیز نامیده می شود. تای چی شامل یک سری از حرکات ظریف و در دسترس است که منجر به حفظ تناسب اندام در تمامی سنین می شود. این ورزش بخصوص برای افراد مسن مفید است زیرا منجر به حفظ تعادل می شود.

آموزش قدرت: بلند کردن وزنه برای حفظ عملکرد عضلات و ماهیچه ها بسیار مفید است ضمن این که منجر به سوزاندن کالری بیشتر و حفظ وزن مناسب می شود.

به گفته کارشناسان ورزشی، انجام این ورزش ها به حفظ عملکرد مغز در سالهای بعد زندگی کمک می کند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها