معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرکرد عنوان کرد

اختصاص ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب آشامیدنی و بحران خشکسالی

همزمان با اولین روزهای بهاری 1400

هم اندیشی مجمع نمایندگان استان چهار محال و بختیاری و خوزستان در خصوص مسائل آبی و انتقال آب

بدنبال مشکلات آبی و حفر تونل بهشت آباد و انتقال آب از طریق حفر تونل بهاستان همجوار مجمع نمایندگان 2 استان چهار محال و خوزستان در نشستی مشترک به هم اندیشی و بررسی معضلات و مشکلات این طرح پرذاختند.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۶۰

به گزارش جام جم آنلاین از چهار محال و بختیاری، در اولین روزهای سال 1400 مجمع نمایندگان استان چهار محال و خوزستان روز پنچشنبه در نشستی مشترک در سالن اجتماعات تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مسائل و معضلات آبی بین دو حوضه چهار محال و خوزستان را مورد بررسی قرار داده و در این خصوص  هم اندیشی نمودند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان استان چهار محال ضمن خوش آمد گوئی به نمایندگان استان خوزستان و اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: امروز کشور با بحران بی آبی و کمبود آب مواجه است و این بحران در 2 استان خوزستان و چهار محال بدلیل پروژه انتقال آب بهشت آباد شدیدتر که این ناشی از تصمیم غلط مسئولان اجرائی و وزارت نیرو می باشد که باعث تنش بین استانهای همجوار چهار محال گردیده است.

انتقال آب باید بر مبنای عدالت و اصول علمی باشد

در ادامه جعفری بروجنی، با بیان اینکه انتقال آب بین‌حوزه‌ای باید بر مبنای عدالت و اصول علمی و زیست‌محیطی باشدتاکید کرد: در حال حاضر از هشت دشت چهارمحال و بختیاری چهار دشت آن ممنوعه بحرانی و 6 دشت ممنوعه است و تعداد زیادی از روستاهای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند در صورتی که در نزدیکی آب هستند.

سپس سید کریم حسینی دبیر محمع نمایندگان استان خوزستان گفت: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم به دنبال برگزاری نشست‌هایی با نمایندگان سایر استان‌ها به ویژه استان‌های همجوار با هدف همکاری و همراهی و هم‌افزایی بودیم و می‌خواستیم فراکسیون نانوشته‌ای را داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات و امور مشترک حوزه‌های خود را در مجلس دنبال کنیم اما با محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا مواجه شدیم.

قرابت و موضوعات فرهنگی باعث پیوندی عمیق بین دو استان چهار محال و خوزستان گردیده است

وی با اشاره به مشترکات خوزستان با چهارمحال و بختیاری در زمینه فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی، ادامه داد: به دلیل این قرابت‌ها همچنین به دلیل دردهای مشترک و منافع مشترک این دو استان، مقرر شد که نخستین نشست با نمایندگان چهارمحال و بختیاری برگزار شود.

بازدید از سرشاخه کارون و زاینده رود و جلوگیری از طرح های غیر کارشناسی

در ادامه قدرت الله حمزء شلمزاری نماینده مردم شهرستانهای اردل،فارسان،کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: یکی از مهمترین اهداف این نشست را بازدید از سرشاخه رود کارون در بهشت آباد و جلوگیری از طرح‌های غیرکارشناسی و غیرعلمی انتقال آب عنوان کرد و افزود: با توجه به دغدغه‌های مردم، یکی از برنامه‌های این سفر بازدید مشترک از سرشاخه‌های کارون در بهشت آباد و استفاده از گزارش کارشناسان بوده است.

وی اظهار داشت: اجرای گذرگاه ایذه- لردگان و بهسازی جاده مسجدسلیمان- چهارمحال و اجرای پروژه بر زمین مانده راه آهن اهواز- شهرکرد از دیگر مسائل مورد توافق در این نشست بوده است، راه‌های مواصلاتی نقش مهمی در در توسعه اقتصادی و گردشگری استان دارند.

حمزء افزود: با توجه به اینکه خوزستان قطب کشاورزی کشور و در زمینه تجاری فعال است، بخش‌های کشاورزی و تجاری نیز از دیگر موارد مورد بحث در این سفر بوده است.

تاکید نمایندگان مجلس بر نظارت در حوزه تقنینی

وی تاکید کرد: مجامع نمایندگان این ۲ استان در چارچوب وظایف نماینده‌های مجلس، می‌توانند در حوزه تقنینی و نظارتی، چالش‌ها و مشکلات را پیگیری کنند که مساله انتقال آب در ردیف وظایف نظارتی نمایندگان بوده است.

پروژه مخرب و ویرانگر انتقال  آب بهشت آباد باید متوقف شود

احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد،بن و سامان  با اشاره به ویدیوهایی که در فضای مجازی از فعالیت طرح بهشت آباد منتشر شده، گفت: 50 کیلومتر از 65 کیلومتر تونل بهشت آباد در حوزه جغرافیایی استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد که در حوزه این استان تاکنون هیچگونه عملیات اجرایی انجام نشده است.

وی افزود: از طرح بهشت آباد حدود 400 متر در حوزه استان اصفهان حفاری شده که اکنون متوقف است بنابراین عملا کاری از پیش نرفته است، البته هدف و پیگیری ما در راستای توقف کامل و همیشگی همه پروژه‌های انتقال آب از سرشاخه‌های چهار محال خواهد بود.

شایان ذکر است به منظور وحدت رویه بین نمایندگان استان چهار محال و خوزستان روز پنچشنبه تعداد 10 نفر از نمایندگان محلس و اعضاء خانه مطبوعات خوزستان با سفر به شهرکرد با مجمع نمایندگان استان چهار محال و بختیاری و فعالان رسانه و مطبوعات استان چهار محال به تبادل نظر و پیشگیری از طرح های مخرب و غیر کارشناسی پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها