دشت لاله های واژگون کوهرنگ جایی بکر و رویایی در استان چهار محال و بختیاری که با داشتن گل‌های لاله واژگون روح را تازه کرده و خستگی روزگار را از دل می رباید، این طبیعت سرسبز در حومه‌ شهر چلگرد قرار دارد و با آب و هوای تمیز و سبک خود چنان حس خوبی به جان ها و دلها می بخشد.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۶۲

به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری، دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ رویشگاه اصلی گونه‌ی گیاهی لاله واژگون در ایران به‌شمار می‌رود و در نزدیکی چلگرد، در منطقه کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

این دشت 4000 هکتار وسعت دارد و محدوده‌ای از آن به‌عنوان اثر طبیعی ملی لاله واژگون تحت حفاظت سازمان محیط زیست ایران قرار گرفته است، رویش لاله‌های واژگون در این منطقه از دهم فروردین آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد. 

دشت لاله های واژگون کوهرنگ بهشت رویایی اردیبهشت ماه ایران

بی شک می‌توان یکی از جلوه‌های محشر طبیعت ایران را در دشت لاله های واژگون کوهرنگ به نظاره نشت، چرا که گل‌های لاله با واژگون بودنشان منظره‌ای خاص به این ناحیه بخشیده‌اند و با قرمزیشان شور و هیجانی معرکه را به این منطقه آورده‌اند.

لاله های واژگون نقاشی ممتاز خالق هستی

به همین دلیل شاید بتوان آن را نقاشی ممتاز خالق هستی دانست که به زیبایی هرچه تمام‌تر دست به قلم شده و زمین را آراسته است. 

دشت لاله های واژگون کوهرنگ در 120 کیلومتری شهرکرد  مرکز استان چهار محال و بختیاری قرار گرفته ، تصور گل‌هایی قرمز در دل یک زمین وسیع و رقصشان در باد بهاری در زیر آسمان آبی هر بیننده ای را به تحسین خالق بی همتا می اندازد.

زیباترین جاذبه گردشگری در رشته کوه های زاگرس

اغراق نیست اگر بگوییم که دشت لاله های واژگون کوهرنگ یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران و حتی جهان است که در فروردین ماه روزهای آغازین  بهارپر از لاله های قرمز و زرد واژگون می شود و شکوه عجیبی به این منطقه می دهد.

گل لاله واژگون، یکی از گیاهان منحصر بفرد و خاص ایران است، به این معنی که این گل فقط در ایران رشد می کند، نام دیگر این گل در بعضی از مناطق «گل گریان» و اشک مریم است و دلیل آن هم پایین بودن قسمت بالای این گل است، علاوه بر این، گل لاله واژگون با شرایط خاصی فقط در مناطق صخره ای و سنگلاخی رشد می کند.

شایان ذکر است گل لاله واژگون به دلیل داشتن ماده ای به نام آلکالوئیدهای ایمپریسین و فرتیسین به عنوان مسکن درد هم استفاده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها