یک شب با عوامل «آدم‌های خوب شهر»

اجتماع آدم‌ها زیر پوست شهر

از قدیم‌ترها که رادیو همراه همیشگی هر خانواده بود و نوید نو شدن سال را به مردم می‌داد تا امروز که شبکه‌های مختلفی متولد شده‌اند، همیشه این رسانه بوده که کنار مردم و مخاطبانش، این عید را به شکلی اعلام می‌کند و برایش جشن می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۰۷۹۶۸
امسال هم این قصه ادامه دارد و شبکه‌های دنیای صدا و تصویر باز هم دست به کار شده‌اند و برنامه‌های گوناگونی را تدارک دیده‌اند. البته امسال هم مثل عید قبلی همچنان سایه کرونا مستدام است و برنامه‌ها نیز با همین حال و هوا که دیگر برایمان تا حدی عادی شده است، روی آنتن می‌روند.
در این میان چند شبکه اصلی‌تر با اجرای چهره‌هایی که خیلی از آنها را می‌شناسید، قرار است اتفاقات تازه‌ای را برای لحظه سال تحویل رقم بزنند. در ادامه بعضی از این برنامه‌ها را معرفی کردیم که می‌توانید برای باخبر شدن از جزئیات آنها، به این گزارش نگاهی بیندازید.
میزبانان جشن نوروزی سیما
یک تبریک «فرمول یکی»
علی ضیا از ۲۸ اسفند ویژه‌برنامه تحویل سال ۱۴۰۰ شبکه یک را با آیتم‌های مختلف و حضور چهره‌های گوناگون اجرا می‌کند. «فرمول ۱۴۰۰» یکی از آیتم‌های نوستالژیک برنامه است که در آن خوانندگانی چون مجید اخشابی، فریدون آسرایی، امیر تاجیک و حمید حامی آهنگ‌های قدیمی‌شان را در فضایی بازسازی شده خوانده‌اند.
در آیتم «دهه هشتادی دهه هفتادی» با جوان‌ها گفت‌وگو شده و از آنجا که عید امسال با میلاد امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) مصادف شده، آیتم‌های برادرانه‌ای برای پخش در برنامه تولید شده؛ مثلا چهره‌ای چون میثم درویشان‌پور با برادرش مهمان «فرمول یک» شده‌اند.
در آیتمی دیگر علی ضیا با فوتبالیست‌های مطرحی چون علیرضا جهانبخش و شجاع خلیل‌زاده به صورت تصویری گفت‌وگو کرده است. همچنین با حضور حامد همایون، قطعه‌ای از این خواننده با لب‌خوانی فوتبالیست‌های قدیمی اجرا و ضبط شده است.
«فرمول کمدی» که یکی از آیتم‌های محبوب دوره جدید فرمول یک به حساب می‌آید همچنان در ویژه‌برنامه تحویل سال نیز با حضور کمدین‌ها، فضای شادی برای مخاطبان رقم می‌زند. فریبا نادری، محمد نادری و سیما تیرانداز نیز از چهره‌هایی هستند که استندآپ کمدی اجرا می‌کنند.
در کنار این بخش‌ها، ضیا نیز روی آنتن زنده برنامه میزبان چهره‌های مختلف هنری و ورزشی است و البته از حضور چهره‌های مردمی تاثیرگذار هم بهره خواهد برد.
خلاصه آن‌که این برنامه در سه قسمت شب‌های ۲۸ و ۲۹اسفند در ساعت ۲۲و۱۵دقیقه و روز ۳۰ اسفند از ساعاتی پیش از تحویل سال به صورت زنده پخش می‌شود.

دورهمی نوروزی در «صبح فروردین»
ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه دو با نام «صبح فروردین» با حضور چهره‌های گوناگون و بخش‌های شاد نوروزی روز شنبه ۳۰ اسفند از ساعت ۱۰ تا ۱۶ به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر روانه آنتن می‌شود.
محمد سلوکی و نجمه جودکی، سکان هدایت این دورهمی را به عهده دارند و تا لحظه سال تحویل همراه مهمانان مختلفی که در استودیو حاضر می‌شوند، به استقبال بهار جدید می‌روند. این چهره‌ها از حوزه‌های مختلف اعم از چهره‌های هنری، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، خانواده کادر درمان و شهدای مدافع سلامت در این برنامه حضور خواهند داشت.
همچنین از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده برای این برنامه، اجرای موسیقی زنده با حضور خوانندگان مختلف و پرداختن به آیین‌های نوروزی در اقوام ایرانی و نوروز در کشورهای دیگر به‌ویژه تاجیکستان و افغانستان خواهد بود.

«عصر جدید»ی‌ها بهاری می‌شوند
در شبکه سه هم مثل سال‌های قبل، احسان علیخانی اجرای برنامه نوروز را به عهده دارد. البته با این تفاوت که او را در قالب ویژه‌برنامه تازه‌ای نمی‌بینیم بلکه قرار است در همان برنامه عصر جدید، شاهد برگزاری جشن نوروز باشیم.
این برنامه با حال وهوای بهاری روزهای پنجشنبه ۲۸اسفند و جمعه ۲۹اسفند از ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود. ویژه برنامه سال جدید هم شنبه ۳۰اسفند از ساعت ۱۰صبح شروع می‌شود و تا لحظه تحویل سال مخاطبانش را همراهی می‌کند. در این ویژه‌برنامه، برندگان نهایی این فصل از مسابقه عصر جدید اعلام خواهند شد.

ویژه‌برنامه‌ای از شبکه ۴
شبکه چهار که همیشه مخاطبان و طرفداران خودش را دارد، برنامه‌ای را ویژه سال تحویل تدارک دیده است. قبل از گفتن از آن جا دارد بگوییم جدول پخش این شبکه از ۲۸اسفند ماه بهاری می‌شود و با پخش سینمایی‌های جدیدی که نظر مخاطبان را خیلی وقت‌ها به خود جلب کرده است، به استقبال سال جدید می‌رود.
و اما ویژه‌برنامه این شبکه، برنامه «عطر نرگس، رقص باد» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار است که با اجرای مشترک سیدمهرداد ضیائی و سیدمصطفی امامی شنبه ۳۰اسفند از ساعت ۱۰صبح به مدت چهار ساعت روی آنتن می‌رود و بهار ۱۴۰۰ را جشن می‌گیرد.
«نوروزترین نوروز» با قصه‌هایی از ایران
ویژه‌برنامه «نوروزترین نوروز»، از ۲۶اسفند تا ۱۳ فروردین‌ ۱۴۰۰ هر شب ساعت ۲۱ به صورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.
 
 

شبکه اولمیزبانان جشن نوروزی سیما
نام برنامه: ایرانگرد ۴
راوی: جواد قارایی
زمان پخش: از اول فروردین/ساعت ۲۴(باکس اصلی) ساعت ۱۷ (بازپخش)
توضیحات: جواد قارایی با اشاره به این‌که برای این فصل از ایرانگرد سراغ بیش از ۳۰ لوکیشن رفته، می‌گوید: هر شب سراغ یکی از مناطق بکر از طبیعت ایران رفته‌ایم تا بتوانیم یکی از لوکیشن‌های بکر را معرفی کنیم. ما در این فصل از ایرانگرد به استان‌های هرمزگان، اردبیل، خوزستان، لرستان، سمنان و کرمان می‌رویم و بینندگان را با دریاچه مخرگه، کوچ بزرگ عشایر بختیاری، دامنه‌های بکر سبلان و... آشنا می‌کنیم. مستند «ایرانگرد» به تهیه‌کنندگی و اجرای جواد قارایی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که همزمان با نوروز ۱۴۰۰ در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود.
نام برنامه: سریالیست
مجری: پدرام کریمی
زمان پخش: از ۳۰ اسفند/ ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه
توضیحات: این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی به تحلیل آثار نمایشی که سال ۹۹ از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده‌اند، اختصاص دارد و به گفته باریکانی ۲۹ سریال امسال تولید شده و قرار است همین تعداد هم به نظرسنجی گذاشته شود که از دو طریق سایت تلوبیون و پیامک مردمی انجام می‌شود. امکان جدیدی قرار است روی سایت تلوبیون قرار بگیرد که همزمان با پخش برنامه افتتاح می‌شود و همان سامانه رای‌گیری و نظرسنجی در تلوبیون است.در این نظرسنجی سریال‌های تلویزیونی براساس مرکز افکارسنجی سازمان و رده‌بندی مخاطبان در چند گروه قرار می‌گیرند و بعد «بهترین سریال» به رای گذاشته می‌شود. طی شب‌های پخش برنامه، عوامل و بازیگران این سریال‌ها به تدریج در برنامه حضور پیدا می‌کنند و درباره سریال خود تبلیغ می‌کنند. به نوعی با این برنامه جشنواره‌ای برگزار می‌شود که جشن سریال‌سازی تلویزیونی است و از همه این دوستان تقدیر و در پایان سه سریال منتخب اعلام می‌شود.
نام برنامه: مسابقه ایران
مجری:سعید شیخ‌زاده
زمان پخش: از اول فروردین/ ساعت ۲۰
توضیحات: به گفته هاشم رضایت، تهیه‌کننده، مسابقه ایران با حال و هوایی شاد و عیدانه و مناسب با ایام نوروز ساخته شده است. هدف این مسابقه آشنایی بیشتر مخاطبان با دیدنی‌های کشورمان و ظرفیت‌های این مرز و بوم است.
شبکه یک سیما در ایام نوروز سری جدید دستپخت را با اجرای سیدوحید حسینی و با حضور شرکت‌کنندگان جدید، هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌کند. همچنین مناجات شعبانیه هر شب ساعت ۱ بامداد با حضور مداحان چهره همچون سعید حدادیان، مهدی سماواتی و... روی آنتن این شبکه می‌رود. برنامه اخلاق خوبان قبل از اذان مغرب با سخنرانی شیخ‌حسین انصاریان، سخنرانی آیت ا... مهدوی‌کنی قبل از خبر ساعت ۱۴ و شعار سال بعد از اذان ظهر و با محوریت بررسی نکات شعار از دیگر برنامه‌های شبکه یک برای نوروز است. این شبکه سریال نون خ۳ را هم ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه پخش می‌کند.

شبکه دومیزبانان جشن نوروزی سیما
نام برنامه: کلبه عموپورنگ
مجری: داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)
زمان پخش: از اول فروردین/ ساعت ۱۹
توضیحات: این برنامه به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده و کارگردانی احمد درویشعلی‌پور با رویکرد تحکیم روابط کودکان و خانواده و پرداختن به مفاهیم سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تشویق به حفظ محیط زیست و رعایت مسائل شهری و احترام به قوانین تولید شده و عموپورنگ که در هر برنامه لباس محلی یکی از اقوام ایرانی را به تن دارد، برای فرار از شلوغی و آلودگی هوای شهر از محل سکونت خود به مزرعه یکی از دوستانش بنام مرد کهن نقل مکان کرده است تا در آنجا به آرامش روحی و ذهنی برسد.
نام برنامه: مسابقه محاکات
مجری: منصور ضابطیان، فلورا سام، رسول نجفیان و سوگل مشایخی
زمان پخش: از اول فروردین/ ساعت ۲۳
توضیحات: این مسابقه به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی مسابقه‌ای بزرگ برای روایت داستان‌های زندگی افراد مختلف و یک چالش دوست‌داشتنی و صمیمی از حکایت‌هایی است که روایتگر آن خود مردم هستند.
نام برنامه: خاله شادونه در کلبه کوهستان
مجری: ملیکا زارعی
زمان پخش: از اول فروردین/ساعت ۱۰
توضیحات: این برنامه کاری از امید نجیب‌زاده و با حضور ملیکا زارعی و عروسک‌های مختلف است که لحظاتی مفرح و شاد برای کودکان فراهم می‌آورد.
شبکه دو برای این ایام برنامه‌های دیگری هم در نظر دارد که شامل مسابقه تلفنی دو در دو با محوریت سنجش اطلاعات عمومی، هوش و استعدادیابی که هر شب ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه پخش می‌شود. برنامه شبکه کوچک هر روز ساعت ۱۵، برنامه کافه بازی با معرفی بازی‌های رایانه‌ای به‌روز برای نوجوانان هر روز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه، آسمانی‌ها با معرفی شهدای مدافع سلامت و بیان خاطرات از زبان خانواده‌ها، برنامه چشمه زندگی با موضوع مناجات و شعرخوانی آیینی روزهای فرد ساعت ۱۳ هم روانه آنتن می‌شود. از دیگر برنامه‌ها می‌توان با هم برای هم قبل از شروع سریال، خوشمزه هر روز ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه، مجله تصویری تازه شو روزهای فرد ساعت ۹ و ۳۰دقیقه، نمادو هر شب ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه، مجموعه مستند پارسین با معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم هر روز ساعت ۸، گلچین کلاه قرمزی هر شب ساعت یک بامداد و نغمه‌های آشنا با محوریت موسیقی‌های خاطره‌انگیز سریال‌های قدیمی ساعت ۹ و ۳۰دقیقه اشاره کرد. این شبکه سریال هم بازی را هم هر شب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پخش می‌کند.

شبکه سهمیزبانان جشن نوروزی سیما
نام برنامه: سیم آخر
مجری: رضا رشیدپور
توضیحات: سیم‌آخر با ساختاری کاملا جدید و متفاوت فصل جدید را آغاز می‌کند. در این مسابقه دو گروه همزمان در ساختار جدید با هم رقابت می‌کنند.
نام برنامه: زوجی نو
مجری: باربد بابایی
زمان پخش: از ۳۰ اسفند/ ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه
توضیحات: در این مسابقه زوجین با هم رقابت می‌کنند و شامل بخش‌های متنوع است. در این برنامه به زوجین آموزش داده می‌شود که نسبت به هم ابراز احساسات داشته باشند.
نام برنامه: شوخی‌شوخی
مجری: عبدا... روا
زمان پخش: از ۳۰ اسفند/ ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه
توضیحات: در این برنامه مجری در کنار عروسک‌ها به مفاهیم متفاوتی می‌پردازد و زبان آن شوخی و طنز است.شبکه سه برای این ایام برنامه ستاره‌ساز  را هم از ۳۰ اسفند هر شب از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه با اجرای حسین اسدی و عباس قانعی و با داوران این مسابقه، آقایان خداداد عزیزی، فیروز کریمی، سیروس دین‌محمدی و رضا شاهرودی به تصویر می‌کشد. همچنین برنامه سمت خدا هر روز ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه با حضور کارشناسان برنامه میزبان مخاطبان خود است. شبکه سه برای این ایام سریال لوتی را ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه پخش می‌کند.

شبکه چهارمیزبانان جشن نوروزی سیما
نام برنامه: نغمه‌های بهار
تهیه‌کننده: حبیب‌ا... ذوالفقاری
زمان پخش: از ۲۹ اسفند/ ساعت ۱۴
توضیحات: مجله هنری موسیقایی «نغمه‌های بهار» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار میزبان اساتید بنام و برجسته موسیقی فاخر و اصیل ایرانی همچون استاد علیرضا امینی، استاد سیدجلال‌الدین محمدیان، استاد کیوان ساکت، استاد بزرگ‌لشگری، استاد رضا شاکری، استاد اکبر آزاد، استاد رضا رضایی‌پایور و محمدحسین فرامرزی (از بزرگ‌ترین مجموعه‌داران موسیقی کشور) و... است.
نام برنامه: کتاب خوب
مجری: ایرج نوذری
زمان پخش: از اول فروردین/ ساعت ۱۷
توضیحات: این برنامه میزبان چهره‌های مختلفی است و گفت‌وگوی جذابی را تقدیم مخاطبان می‌کند. بهروز رضوی، خسرو معتضد، مجید قناد، جهانگیر الماسی و ارشا اقدسی ازجمله مهمان‌های او در این برنامه هستند.
نام برنامه: ایبکر
مجری: بهرام عظیمی
زمان پخش: از اول فروردین/ ساعت ۲۳
توضیحات: ایبکر قرار است در ۱۳ روز داستان افرادی را بیان کند که از ایده به عمل رسیده‌اند و مسیر راهی را که آنها از ابتدا پیموده‌اند و منجر به موفقیت یا شکست شده‌اند را به تصویر بکشاند.
مستندهای جذاب و جدید و بکر برنامه «چهارسوی علم» برنامه دیگری است که به همت تامین برنامه شبکه چهار برای پخش در ایام نوروز تولید و تدارک دیده شده است. چهارسوی علم هر روز ساعت ۱۵ پخش و ساعت ۱۰ صبح روز بعد بازپخش می‌شود. (لازم به ذکر است این برنامه نیز از ۲۹ اسفند پخشش آغاز می‌شود.)
این شبکه برای این ایام مستندهای باغ‌های بهشت، مناطق شکارگران آفریقا و مستند شهرها: حیات‌وحش جدید طبیعت هم پخش می‌کنند. همچنین برنامه معرفت با محوریت ارائه مباحث فلسفه اسلامی و با اجرای دکتر اسماعیل منصوری‌لاریجانی هر روز ساعت ۱۶، سریال خارجی و جدید باغ‌وحش هر روز ساعت ۱۸ و برنامه چرخ با محوریت گفت‌وگو با چهره‌های دنیای علم و فناوری هر روز ساعت ۱۹ از دیگر تولیدات شبکه چهار برای نوروز است.

شبکه پنجمیزبانان جشن نوروزی سیما
نام برنامه: شهرآرا
مجری: امین نبی‌الهی
زمان پخش: از ۲۹ اسفند/ ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه
توضیحات: این مستند سعی دارد در قالب سفرنامه‌ای متنوع، ضمن سفر به شهرهای مختلف استان تهران به بیان ظرفیت‌ها، پتانسیل‌های آن، دغدغه‌ها، انتظارات مردم و معیارهای انتخاب‌شان را مطرح کند. این مستند با بخش‌های مختلف نخبگان، دوربین مخفی و... در ۳۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.
این شبکه تلویزیونی برای ایام نوروز سریال نوروز رنگی را آماده پخش کرده است.
نام برنامه: پنج ستاره
مجری: ابوالفضل آقاخانی
زمان پخش: شب‌های نوروز، بعد از خبر ساعت ۲۴
توضیحات: پنج ستاره ویژه نوروز ۱۴۰۰ با هنرمندان سریال‌های نوروزی همراه است. این مسابقه به تهیه‌کنندگی محمد قنبری در تعطیلات نوروزی میزبان هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خواهد بود تا شب‌های شادی را برای مخاطبانش فراهم کند. مسابقه «پنج ستاره» با حفظ سبک خود و ایجاد آیتم‌های تازه و شاد سعی در به چالش کشیدن شرکت‌کنندگان دارد.
نام برنامه: تهران‌گرد
مجری: ساسان گلستانه
زمان پخش: ایام نوروز هرروز، ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه
توضیحات: این برنامه با شهرزاد کمالزاده به نقاط مختلف پایتخت می‌رود و جاذبه‌های گردشگری کلانشهر تهران را مقابل دیدگان مخاطبان قرار می‌دهد. همچنین معرفی روستاهای تهران که در این فصل زیبایی‌های بصری خاصی دارند از دیگر بخش‌های تهرانگرد است. دوچرخه‌سواران هم در ایام نوروز در کوچه پس کوچه‌های تهران رکاب خواهند زد تا ضمن اشاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری جاذبه‌های این شهر را همراه با دوربین تهرانگرد به تصویر بکشند. «تهرانگرد» نوروزی کاری از گروه تهران و شهروندی به تهیه‌کنندگی سجاد مشحون است.

شبکه هفتمیزبانان جشن نوروزی سیما
نام برنامه: مسابقه ۷۷ ساعت
مجری: شهرزاد کمال‌زاده و کاوه خداشناس
زمان پخش: هر روز
توضیحات: در هر مسابقه سه گروه سه نفره در ۷۷ ساعت پیوسته با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در هر مسابقه یک بازیگر به عنوان مربی و همراه گروه‌ها حضور دارد. مجید افشاری، ارسلان قاسمی، سپند امیرسلیمانی، شیدا یوسفی، سولماز حصاری، نگین معتضدی و آرام جعفری چهره‌هایی هستند که سرگروهی تیم‌های مختلف شرکت‌کنندگان را برعهده دارند. در پایان مسابقه و انتخاب گروه برتر، بازیگر همراه به اتفاق گروه منتخب به مرحله بعدی صعود می‌کند. داوران متشکل از لیلا اوتادی و رامتین خداپناهی در کنار دو کارشناس دانشگاهی؛ دکتر عجمی و مهندس اسماعیلی مسابقه‌ها را داوری کرده و نهایتا شش گروه را برای نیمه‌نهایی انتخاب می‌کنند.
نام برنامه: قوی‌شو
تهیه‌کنندگان: میلاد معتمدی‌فر و حانیه‌السادات آجودانی
زمان پخش: هر روز
توضیحات: این برنامه با رویکرد ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب مستند روایی تولید شده است. این برنامه در حقیقت یک برنامه انگیزشی است که با سفر به استان‌های مختلف با به تصویر کشیدن زندگی افراد موفق و کارآفرین به فرهنگ بومی، گویش و حتی گردشگری که متاسفانه در حال فراموش شدن است نیز می‌پردازد. تنوع در لوکیشن به لحاظ رنگ‌آمیزی بصری و ایجاد یک برنامه آموزشی مهارتی در کنار فضای مفرح از ویژگی‌های این برنامه قلمداد می‌شود. نگاه به خانواده، زندگی ایرانی- اسلامی، انگیزه و امید از خصوصیاتی است که در برنامه «قوی‌شو» مورد توجه قرار گرفته است.
 
منبع: فاطمه شهدوست - رسانه / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها