۲۰۰ هزار دقیقه برنامه از افطار تا سحر
برنامه‌های رسانه ملی در آستانه ماه مبارک رمضان معرفی و تبیین شدند

۲۰۰ هزار دقیقه برنامه از افطار تا سحر

معاون سیمای رسانه ملی گفت: در سال ۹۹ بیش از ۸۰۰ قسمت سریال در قالب ۲۹ سریال و ۵ هزار فیلم سینمایی از ۱۷ شبکه سراسری ملی روی آنتن رفت.
کد خبر: ۱۳۰۷۴۱۷

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حمید شاه آبادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ با یادی از درگذشتگان بیماری کرونا به ویژه فعالان سیما افزود: ۴ یا ۵ ماهی است که در معاونت سیما هستم و در اولین نشست رسانه‌ای از آقای میر باقری تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم کار‌های خوبی را که دوستان در گذشته شروع کردند ادامه دهیم.

وی ادامه داد: از روز‌های آغازین سال ۹۹ درگیر مسئله کرونا شدیم. به مسائل اقتصادی و جهش تولید توجه ویژه داشتیم و ماه رمضان که اوج مواسات و همدلی بود پشت سر گذاشتیم.

شاه آبادی افزود: اگر همت و دینداری مردم نبود هیچ دولتی نمی‌توانست این ایام را سپری کند.

وی گفت: در محرم بیش از ۱۰ هزار کلاس درس از آنتن رسانه ملی پخش شد. در اولین سالگرد شهادت قهرمان ملی و مرد میدان تلاش کردیم افتخارات پاس داشته شود و ده‌ها اقدام کوچک و بزرگ دیگر انجام دادیم.

شاه آبادی افزود: بیش از ۸۰۰ قسمت سریال در قالب ۲۹ سریال تولید و پخش شد. در این حوزه فراز و فرود زیادی داشتیم و امیدواریم شاهد تلاش جدی‌تر برای سال پیش رو داشته باشیم. همچنین بیش از ۵۰۰۰ فیلم روی آنتن رفت. تلاش شد کمتر از فیلم‌های آمریکایی استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۶۰ مستند روی آنتن رفت.

تدارک بیش از ۲۳ هزار دقیقه برنامه جدید برای نوروز ۱۴۰۰

معاون سیمای رسانه ملی گفت: چهار مجموعه تلویزیونی جدید تولیدی و برنامه‌های متنوع ترکیبی مسابقه و مستند، مهمان نوروزی سیما می‌شوند.

شاه آبادی در نشست خبری تشریح برنامه‌ های نوروز ۱۴۰۰ افزود: در سال ۱۴۰۰، سال پایانی قرن، انتخابات را پیش رو داریم. این سال با میلاد مهدی موعود (عج) آغاز می‌شود و یک سالِ مهدوی است.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌ های انتخاباتی هم از عید شروع می‌شوند، گفت: در این سال ماه مبارک رمضان را هم در پیش داریم.

شاه آبادی افزود: سعی می‌کنیم در همه بخش‌ها نوروز را جذاب سپری کنیم. بحث نیازسنجی مهم‌ترین کاری بود که انجام داده ایم. گزارش‌های بسیار خوبی به دست آمد که در اختیار برنامه سازان قرار دادیم.

معاون سیما با بیان اینکه برای تحویل سال ۵ ویژه برنامه داریم، درباره سریال‌ های نوروزی گفت: «نون خ ۳» از شبکه یک سیما، هم بازی از شبکه ۲، لوتی از شبکه ۳ و نوروز رنگی از شبکه ۵ سیما به نمایش در می‌آید. دو قسمت پایانی پایتخت ۶ هم در روز‌های پایانی امسال به نمایش درمی آید.

وی درباره ویژه برنامه‌های عید سیما افزود: ده‌ها برنامه در نظر گرفته شده است که خندوانه و دست انداز از شبکه نسیم و عمو پورنگ از شبکه دو از جمله آن‌ها است. هزاران دقیقه مستند هم روی آنتن خواهد رفت و بیش از ۱۴۴ فیلم سینمایی و ۲۰پویانمایی از جمله شکرستان نیز در نظر گرفته شده است.

شاه آبادی ادامه داد: مسابقات زیادی هم برای نوروز در نظر گرفته شده است که در شبکه یک ایران و دستپخت، شبکه دو محاکات و ستاره ساز، شبکه سه ستاره ساز و زوجینو از جمله آنهاست.

معاون سیما رسانه ملی افزود: ململ و دورت بگردم ایران هم از برنامه‌های کودک ماست. همچنین در حوزه برنامه‌های ترکیبی، معارفی و ورزشی هم ده‌ها برنامه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ سریال در دست تولید است، گفت: بیش از ۱۰۰مجموعه نمایشی در گونه‌های مختلف در دست تولید قرار دارد.

«پایتخت ۷» در راه تولید

معاون سیمای رسانه ملی گفت: تصمیم داریم «پایتخت ۷» را با توجه ویژه به محتوا، تولید کنیم.

شاه آبادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ افزود:تصمیم ما برای تولید «پایتخت ۷» جدی است. البته باید روی محتوا دقت شود و برای جلوگیری از شتابزدگی پایتخت ۷ را در نوروز امسال نداشتیم.

وی ادامه داد: پایتخت با موضوعات خانوادگی از سرمایه‌های ماست و سعی می‌کنیم آن را حفظ کنیم. البته باید مانند «پایتخت ۵» تاثیر گذار باشد.

معاون سیمای رسانه ملی همچنین درباره حضور سلبریتی هایی، چون امیر مهدی ژوله در تلویزیون گفت: نگاه ما، نگاه کریمانه است.

«برنامه ۹۰» به زمان نیاز دارد

معاون سیمای رسانه ملی گفت: تصمیم گیری درباره «برنامه ۹۰» به زمان نیاز دارد.

شاه آبادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احیای برندها، درباره ۹۰ افزود: برنامه ۹۰ برنامه خوبی بوده و تمایل داریم که باشد، اما انتخاب مجری و موضوعات در اختیار مدیر شبکه است که پیش از من تصمیماتی گرفته شده است.

وی همچنین گفت: فصل جدید دورهمی هم از عید فطر روی آنتن می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها