معاون دادگستری کل استان کرمان خبر داد:

جلب همکاری 25 سمن فعال در حوزه محیط زیست

اجرای طرح ابتکاری مسجددرطراز اسلام در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از عملیاتی شدن اجرای طرح مسجد در  طراز اسلام به منظور کاهش آسیب های اجتماعی برای اولین بار  در استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۷۷۳۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان، سید مهدی قویدل، در دیدار با حجت الاسلام تویسرکانی امام جمعه شهرستان راور گفت :این طرح ابتکاری باهمکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و با هدف پیشگیری از وقوع جرم،ترویج فرهنگ صلح وسازش،شناسایی آسیب ها به صورت محله محور،تقویت مشارکت های مردمی و در نهایت اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین در مساجد شهر کرمان کلید خورده است.

وی  با بیان اینکه محور اصلی این طرح مساجد می باشند افزود: در این طرح از ظرفیت علماء،روحانیون،فرهیختگان،متنفذین،هیات های مذهبی و در نهایت از توان خود مردم استفاده خواهد شد.

 وی افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مساجد پایگاهی برای رتق وفتق امور مسلمین و مکانی  برای انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی می باشند؛ لذا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب این طرح در کرمان اجرایی شده است.

قویدل تصریح می کند: مسجد از مهمترین نهاد های جامعه اسلامی با کارکردی جامع و چند منظوره به شمار می آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقش بنیادین و محوری در شکل گیری تمدن اسلامی و پیشرفت جامعه ایفا نموده است.

وی ادامه می دهد: در همین راستا و جلب مشارکت های مردمی و در اعتلای جایگاه مسجد،  پیشگیری در‌ جرائم و آسیب های اجتماعی و کاهش معضلات خانواده و طلاق، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل تبلیغات اسلامی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها