مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین

خروج واحد شماره چهارگازی نیروگاه از مدار تولیدبرق

واحد شماره چهارگازی نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار تولید خارج شد.
واحد شماره چهارگازی نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار تولید خارج شد.
کد خبر: ۱۳۰۶۶۰۶
به گزارش جام جم آنلاین قزوین، عباس کاکاوند مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح این خبر گفت:  به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان، واحد شماره چهار گازی  این نیروگاه برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل ، از شبکه سراسری تولید خارج شد.

کاکاوند در ادامه به مهم ترین برنامه های این دوره از تعمیرات اشاره کرد و افزود: تعمیرات این واحد در 3 حوزه مکانیک، ابزاردقیق و الکتریک انجام می شود که در حوزه مکانیک  بازدید از نازل های سوخت و تعویض قطعات آسیب دیده ، بازدید لاینر های محفظه احتراق و سگمنت های نازل مرحله  اول ، دمونتاژتراس فایر تیوب ، بازدید از ژنراتور و  بازدید و انجام تست NDT  بر روی پره های ژنراتور و انواع تست های غیر  مخرب بر روی قطعات نازل سوخت محفظه  احتراق انجام می شود.

کاکاوند افزود : در حوزه الکتریک نیز بازدید از تجهیزات الکتریکی، بررسی وضعیت عملکرد مربوط به تجهیزات بریکرتحریک و بریکر های6/6 کیلو ولت ، بازدید از مجموعه ترانس اصلی ،  بازدید و سرویس  استارتر الکترو موتور و پمپ های آب خنک کاری و بازدید از بریکر هایMCC اتاق فرمان محلی نیز در حال انجام است .

عباس کاکاوند در خصوص فعالیت های  حوزه ابزار دقیق نیز افزود : تست وکالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیقی ، تست و نصب ترموکوپل های ویل اسپیس وتست وتنظیم سیستم اطفای حریق و سیستمCO2، تنظیم الکتروموتور سیستم راه انداز واحد گازی،  بازدید و تست ونصب جرقه زن و آشکار ساز شعله و تنظیم الکترو موتورها ، از اقداماتی است که از سوی متخصصان این حوزه  به انجام خواهید رسید.

هر ساله ، فصل تعمیرات واحد ها در نیروگاه شهید رجایی با پایان پیک تابستان ، آغاز و تا پایان اردیبهشت ساله آینده ادامه دارد.


 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها