گونه جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا در نیویورک به سرعت در حال گسترش است و متخصصان حوزه سلامت در آمریکا از شیوع این ویروس ابراز نگرانی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۵۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، گفته می‌شود ۱۳ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در نیویورک به این گونه جهش‌یافته مربوط می‌شود.

از نخستین باری که نمونه‌ای از این ویروس در نیویورک مشاهده شد، چند ماه می‌گذرد. اما آنچه باعث نگرانی پزشکان و مسئولان نیویورک شده است، شتاب همه‌گیری این گونه جهش‌ یافته از ویروس کرونا است.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک مردم را به حفظ آرامش فراخوانده و گفته است، در حال حاضر دلیلی برای سراسیمگی عمومی وجود ندارد. او در عین حال تاکید کرد که نگرانی مردم برای او قابل درک است.

نخستین بار در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ بود که این گونه جهش‌ یافته ویروس کرونا در نیویورک مشاهده شد. گونه‌ای که دانشمندان از آن به عنوان «B.1.526» یاد می‌کنند.

در ماه دسامبر، این نمونه جهش‌یافته در نیویورک به سرعت گسترش یافت. اکنون گفته می‌شود که ۱۳ درصد کل موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک به این نوع جهش‌یافته برمی‌گردد.

متخصصان هنوز اطلاعات کافی درباره این نوع جهش‌ یافته از ویروس کرونا در اختیار ندارند. افزون بر آن میزان تاثیر واکسن‌ های کرونا روی این گونه جهش‌یافته نیز نامشخص است.

پیش‌بینی می‌شود که ویروس‌شناسان طی چند هفته آینده اطلاعات بیشتری پیرامون این گونه از ویروس کرونا گردآوری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها