تکلیف ما در برابر جلسه شورای حکام صرف‌ نظر از هر نتیجه‌ای که داشته باشد، مشخص است. ما در مجلس شورای اسلامی قانونی تحت عنوان اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تصویب کردیم.
کد خبر: ۱۳۰۵۸۸۴

هدف از تصویب این قانون، هدایت مذاکرات هسته‌ای در مسیر درست بوده است. به این عنوان که دیگر نباید مسیر یک‌طرفه امتیازدهی از سوی ایران و امتیاز ندادن از سوی اروپایی‌ها ادامه پیدا کند بلکه ازاین‌پس غرب و اروپا باید به تعهدات خود عمل کنند.

آنچه از رفتار طرف‌های مقابل ایران درمی‌یابیم چیزی جز زیاده‌خواهی نیست و این روند غیرقابل‌قبول و ناصحیح است.

همچنین جای تعجب است که آقای گروسی، دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در سفر اخیر خود به ایران به تفاهماتی رسیده اکنون چرا این مسیر را ادامه نمی‌دهد.

باید به آژانس گوشزد کرد در مسیر وظایف قانونی خود حرکت کند و از سیاسی‌کاری بپرهیزد. اگر انتظار غربی‌ها این است که مثل گذشته فقط ایران به تعهدات خود عمل کند و هیچ توقعی از طرف‌های مقابل خود نداشته باشد، باید گفت چنین معادله‌ای ازاین‌پس برقرار نخواهد بود و فقط تفاهم قابل‌قبول برای ایران پایبندی در برابر پایبندی است.

در صورت صدور قطعنامه علیه ایران در این نشست مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران بالطبع راه‌های دیگری برای صیانت از حقوق ملت بازخواهند کرد و اگر روند ماجرا به آن سمت‌وسو کشیده شود طبعا به نفع طرف‌های غربی نخواهد بود. ما تاکنون نشان داده‌ایم اهل گفت‌وگو و تعامل هستیم اما مذاکره‌ای که صرفا حافظ منافع ملی ایران باشد.

عباس گلرو - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها