اتوبان‌ های آلمان مخصوص افرادی هستند که به دنبال تست حداکثر سرعت خودروی خود می‌باشند. بخش‌هایی از اتوبان‌های مشهور این کشور فاقد محدودیت سرعت بوده و بنابراین خودروهای اسپورت و پرقدرت فرصت خوبی برای نمایش توانایی‌های خود خواهند داشت؛ اما فقط خودروهای مدرن نیستند که اقدام به انجام چنین تست‌هایی می‌کنند بلکه یک نیسان ۳۵۰Z قدیمی هم می‌تواند مجال خودنمایی پیدا کند!
کد خبر: ۱۳۰۵۴۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، این خودروی ۱۷ ساله مشخصات احساس‌برانگیزی دارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری نیسان قدرت خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ های عقب می‌فرستد. این نیروگاه آهنین قدرت ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۳۶۲ نیوتون متری دارد.

در این ویدئو می‌بینیم که راننده چندین تست شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را انجام داده و زمان متوسط ۱۸.۴ ثانیه را به دست می‌آورد. همچنین ۳۵۰Z به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا می‌کند.

در این ویدئو شاهد مقایسه عملکرد نیسان ۳۵۰Z با برخی دیگر از خودروها هستیم و به‌طور مثال ولوو ۸۵۰ T-5R شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۸.۹ ثانیه‌ای داشته و این رکورد برای آئودی S5 V8 برابر با ۱۴.۸ ثانیه بوده است.

فورد موستانگ عملکرد برجسته ۱۱.۹ ثانیه‌ای داشته که به‌طور قابل‌توجهی بهتر از نیسان است. البته خب نیسان خودرویی ۱۷ ساله بوده و انتظار زیادی از آن نداریم.

ژاپنی‌ها از ۳۵۰Z به ۳۷۰Z رسیدند هرچند جایگزین این مدل نیز در راه است. هنوز جزئیات زیادی از Z جدید به دست نیامده اما می‌دانیم که در دل این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو قرار خواهد گرفت.

اگرچه نیسان این خبر را تایید نکرده اما در برخی تصاویر شاهد نصب این پیشرانه ۳ لیتری متعلق به اینفینیتی Q60 رد اسپورت در Z جدید بوده‌ایم.

این پیشرانه در اینفینیتی ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد که اگرچه خیلی احساس‌برانگیز نیست اما با توجه به وزن کمتر Z جدید در مقایسه با برخی رقبا همچون فورد موستانگ و شورولت کامارو می‌تواند چابکی بالایی را ایجاد کند.

وقتی دود از کنده بلند می‌شود! (+فیلم و عکس)

وقتی دود از کنده بلند می‌شود! (+فیلم و عکس)

 

تعداد بازدید : 84

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها