چطور هوای پدرهایمان را کمی بیشتر از همیشه داشته باشیم؟

به هوای تو

راهنمای خرید هدیه‌هایی برای سلامت جسم و روان عزیزانمان در آستانه روز پدر و عیدنوروز

سلامت پدر، آرزوی قلبی من (+اینفوگرافیک)

در آستانه میلاد مولای متقیان، حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر می‌رسیم به بحث شیرین هدیه‌دادن و هدیه‌گرفتن پدرها! در همین روزهایی که خریدرفتن به دلیل همه‌گیری کرونا سخت و جیب‌ها اکثرا خالی است، مناسبت‌ها و اعیاد کم نیستند؛ از تولد عزیزانی که آخر سال به دنیا آمده یا می‌آیند و ما را خوشحال می‌کنند تا در پیش بودن نوروز و هزار و یک مناسبت دیگر.
در آستانه میلاد مولای متقیان، حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر می‌رسیم به بحث شیرین هدیه‌دادن و هدیه‌گرفتن پدرها! در همین روزهایی که خریدرفتن به دلیل همه‌گیری کرونا سخت و جیب‌ها اکثرا خالی است، مناسبت‌ها و اعیاد کم نیستند؛ از تولد عزیزانی که آخر سال به دنیا آمده یا می‌آیند و ما را خوشحال می‌کنند تا در پیش بودن نوروز و هزار و یک مناسبت دیگر.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۸۸

اگر از آنهایی باشید که از هدیه‌دادن بیش از هدیه‌گرفتن خوشحال می‌شوید، حتما برای مناسبت‌ها و افراد مختلف ایده‌های بسیاری دارید.

چون هدیه‌دادن برای شما کار مهمی است و به همین دلیل همیشه به دنبال انتخاب بهترین هستید. هیچ وقت در بین انتخاب‌ها، به هدیه «سلامت» فکر کرده‌اید؟ این‌که هدیه‌ای را انتخاب کنید که به سلامت طرف مقابل هم کمک کنید! با هم چند ایده برای هدیه سلامت را مرور می‌کنیم.

بهتر است هدیه‌ها کاربردی باشند. هدیه نباید باعث ناراحتی هدیه‌گیرنده شود. علاوه‌بر این که نباید به او آسیب برساند. اگر می‌خواهید برای کسی هدیه سلامت بخرید، نباید چاقی، لاغری یا هر موردی را که برای فرد موردنظر حساسیت‌زاست، هدف قرار دهد. بنابراین به پیشنهادهایی که در پی می‌آیند دقت کنید.

گروه اول؛ ورزشی‌ها

وسایل ورزشی از هدیه‌هایی است که می‌تواند فرد را به ورزش و تندرستی تشویق کند. برای خرید هدیه ورزشی این نکته‌ها مهم است.

متناسب با او: اگر کسی ورزشکار حرفه‌ای است، برای او ابزار همان ورزشی را که در آن حرفه‌ای است، بخرید. برای مثال اگر دونده است، می‌توانید کفش، دستکش، هدبند، لباس ورزشی، ساق‌بند و.. بخرید.

کیفیت مناسب: هرچند هزینه‌ها بسیار بالاست، اما با هر هزینه‌ای که درنظر گرفته‌اید، سعی کنید با کیفیت‌ترین هدیه را بخرید.

اندازه او: حتما اندازه‌های او را مدنظر قرار دهید. چون وسایل ورزش کاملا باید اندازه شخص موردنظر باشد تا درحین ورزش به او آسیب نرسد.

فقط برای او: هزینه بعضی وسایل ورزشی بالاست، اما اگر دست شما برای خرید باز است، برای او هدیه‌ای را بخرید که فقط مختص اوست و همه خانواده از آن استفاده نکنند.

نکته: اگر می‌دانید کسی که برای او می‌خواهید هدیه بخرید، مدتی است در پی خرید وسیله‌ای است؛ اگر در توان شماست، حتما همان هدیه را برای او بخرید.

گروه دوم؛ بازی‌ها

یکی از راهکارهای حفظ سلامت روان به‌ویژه در دوران فاصله‌گذاری‌اجتماعی کرونا، بازی‌ها هستند. بازی‌های فکری و همچنین ورزشی‌ای که بتوان در منزل انجام داد، مانند دارت از جمله هدیه‌های مناسب است. بازی‌های رایانه‌ای از دیگر گزینه‌ها است. درباره انتخاب این نوع هدیه، دقت کنید تکراری نباشد و متناسب با سن فرد باشد.

گروه سوم؛ فیلم و موسیقی

چه هدیه‌ای بهتر از این‌که آرشیو فیلم یا موسیقی کسی را کامل کنید. در این باره به این موارد دقت کنید:

آنهایی که ندارد: برای مثال می‌دانید فرد موردنظر به فیلم‌های کارگردان خاصی علاقه دارد. به دنبال فیلم‌های همان کارگردان به‌ویژه آنهایی که ندارد، بگردید. این موضوع درباره موسیقی هم صادق است.

پیشنهاد تازه: در سبکی که فرد موردنظر می‌پسندد، می‌توانید فیلم یا موسیقی‌های تازه‌ای پیشنهاد کنید.

متناسب با سلیقه او: هدیه، فرصتی برای تغییر ذائقه کسی نیست! بنابراین حتما فیلم یا موسیقی‌ هایی را انتخاب کنید که او آنها را می‌پسندد. برای پیشنهاد سبک‌های دیگر، فرصت دیگری را درنظر بگیرید.

گروه چهارم؛ کتاب‌ها

اگر سلیقه شخص موردنظر را بدانید، دست شما در این بخش هم باز است و می‌توانید از بین کتاب‌های مختلف در سبک موردعلاقه او، کتاب بخرید. درباره خرید کتاب هم به چند مورد توجه کنید. اگر سلیقه او را نمی‌دانید و نمی‌توانید بپرسید، معمولا کتاب‌های نفیس گزینه خوبی است؛ برای مثال دیوان اشعار. به این نکته مهم توجه کنید اگر کتابی را چند مترجم و چند ناشر منتشر کرده‌اند، از کتابفروش کمک بگیرید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید. علاوه‌بر این اگر سلیقه فرد موردنظر را نمی‌دانید از خرید نمایشنامه‌ها، کتاب‌های سبک خاص مثل سوررئال یا فلسفی یا مجموعه‌های شعر سپید خودداری کنید. این کتاب‌ها، خواننده‌های خاص خود را دارد.

گروه پنجم؛ بلیت‌ها و عضویت‌ها

درحال حاضر امکان خرید بلیت‌تئاتر، کنسرت، فیلم و... یا عضویت باشگاه‌های ورزشی و... وجود ندارد. بعد از پایان همه‌گیری کرونا، برای خرید هدیه، این موارد هم گزینه‌های خوبی است. در این باره نیز بهتر است علاقه شخص موردنظر را درنظر بگیرید و براساس علاقه خودتان هدیه نخرید!

گروه ششم؛ اشتراک‌ها

از ساده‌ترین اشتراک، برای مثال سایت‌های نمایش فیلم داخلی تا خاص‌ترین آنها مانند اشتراک مجله‌های داخلی و خارجی، می‌توانند خوراک- هدیه‌های فرهنگی خوبی باشند. در این مورد هم مسلما باید به علاقه شخص موردنظر، میزان توانایی او در مطالعه کتاب یا مجله (تسلط به زبان) را مدنظر داشته‌باشید.

گروه هفتم؛ آنهایی که می‌دانید

بعضی وقت‌ها در بین صحبت‌ها و نظرهای دوستان یا عزیزان‌تان متوجه می‌شوید وسیله‌ای را دوست دارند. آن را به ذهن بسپارید و به‌عنوان هدیه برای او بخرید. این کار حتما او را خوشحال خواهدکرد. پس دقت کنید و این نکته را از بین حرف‌های آنها پیدا کنید.

اینها را هدیه ندهید!

برای خرید هدیه این چهار نکته را به خاطر بسپارید:

وسیله خانه هدیه نیست: اگر روز مادر یا پدر است، برای خرید هدیه، وسایل خانه را انتخاب نکنید. این کار توهینی به آنهاست. مسلما قابلمه هدیه خوبی برای روز مادر نیست!

در شأن او باشد: برای خرید هدیه، حتما به شأن طرف مقابل دقت کنید. منظور خرید هدیه گران‌قیمت نیست؛ هدیه‌ای بخرید که متناسب با شخصیت و موقعیت فرد موردنظر باشد.

بسته‌ بندی مهم است: حتما هدیه را به شکل زیبایی بیارایید. این نشان‌دهنده شخصیت شما و احترامی است که برای هدیه‌گیرنده قائل شده‌اید.

پول هدیه نیست: به بعضی افراد اصلا نباید پول هدیه بدهید. اما اگر شخص موردنظر به شما خیلی نزدیک است و مشکلی از این بابت ندارید، کارت هدیه بهترین گزینه است. کارت هدیه را هم در بسته‌بندی مناسب همراه با مثلا یک شاخه گل به شخص موردنظر هدیه دهید.

۴هدیه با طعم سلامتی

لطف هدیه، به ملحقات آن است! مثلا چند عدد شکلات داخل بسته هدیه بگذارید. علاوه بر این شاید از افرادی باشید که جایی دست خالی نمی‌روند و می‌دانند میزبان، اهل خوراکی است.

برای این‌که هدیه‌ای برای بهبود سلامت هدیه‌گیرنده را انتخاب کنید، به این موارد توجه کنید:

۱. شکلات سالم: به جای انتخاب شکلات شیری، انواع کمی تلخ را انتخاب کنید. راهکار دیگر انتخاب شکلات با طیف طعم‌تلخ تا معمولی است. برای مثال اگر شکلات باز می‌خرید، شیری و تلخ را درهم بخرید.

۲. بیسکویت سالم: به جای انواع کرم‌دار، ساده یا انواع حاوی شکلات تلخ را بخرید. بیسکویت‌های رژیمی که ورزشکارها از آن استفاده می‌کنند هم گزینه خوبی است.

۳. نوشیدنی: به جای آبمیوه‌های صنعتی معمولی، انواع بدون قند یا شیرقهوه و شیرکاکائو بخرید. به جای همه اینها می‌توانید قهوه یا نسکافه را انتخاب کنید.

۴. سالم‌ها را بخرید: هله‌هوله از دیگر بخش‌های دوست‌داشتنی سوپرمارکت‌ها هستند. اما بهتر است انواع سالم آنها مانند ذرت بوداده، لواشک، آلوچه و... و البته انواع بسته‌بندی شده را بخرید.

جهت مشاهده تصویر اصلی بر روی عکس زیر کلیک کنید.

 

سلامت پدر، آرزوی قلبی من (+اینفوگرافیک)

مهتاب خسروشاهی - سلامت روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها