حدود 120 میلیون نفر دیگر در سال 2020 به فقر شدید کشانده شدند ، این تعداد ممکن است در سال جاری یعنی 2021 به 150 میلیون نفر برسد. در واقع 150  میلیون فقیر جدید در جهان.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۷۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، تخمین زده می شود 250 میلیون شغل در سراسر جهان به دلیل پاندمی کرونا از دست رفته باشد. همچنین تعداد افرادی که تحت تأثیر ناامنی حاد غذایی قرار دارند در پایان سال 2020 به 272 میلیون نفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش یک دهه پیشرفت اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان از دست رفت.

بُعد انسانی شرایط جهان نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. بیش از یک میلیارد کودک در طی همه گیری کرونا در خانه ماندند و به مدارس نرفتند. در این میان دانش آموزان زیادی که بسیاری از آنها دختر هستند هرگز دیگر به مدرسه برنمی گردند.

این بچه ها نه تنها یادگیری را از دست می دهند بلکه در آینده کمتر فرصت شغلی نصیب آنها می شود و توانایی بالقوه آنها نیز از بین می رود. بر اساس گزارش گاردین، برای متوقف کردن تخریب زندگی و معیشت ، جامعه جهانی باید سریعاً برای تسریع حمایت از کشورها اقدام کند تا آنها بتوانند بهبود پایدار داشته باشند و آینده بهتری را برای مردم خود تأمین کنند.

در شش ماه گذشته ، بسیاری از کشورها اقداماتی را برای کاهش تأثیرات اجتماعی و اقتصادی همه گیری در نظر گرفته اند. کشورهای صنعتی تا 20 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف بسته های محرک کرده اند. اما برای فقیرترین کشورها این رقم کمتر از 2 درصد است.

برای کشورها بسیار مهم است که برای بهبود اوضاع خود سرمایه گذاری کنند ، اما اگر رویکرد گسترده تری اتخاذ نشود خطر گسترش شکاف بین کشورهای فقیر و ثروتمند بیش از پیش فراهم می شود.

بانک جهانی در حال افزایش دسترسی به منابع از انجمن توسعه بین المللی ، صندوق برای فقیرترین کشورها است و در تلاش است تا 55 میلیارد دلار (40 میلیارد پوند) به فقیرترین کشورها بدهد. .

انتقال مهم در سیستم های انرژی ، سیستم های غذایی و سیستم های حمل و نقل و شهری نیز بر اساس گزارش های متعدد و تحقیقات جامع ضروری به نظر می رسد.

بر اساس گزارش ها فعلا نمی توان کنترل مناسبی بر روی افزایش جمعمیت فقرای جهان داشت. پیش بینی می شود تعداد فقیران دنیا همچنان با روند کنونی عدد فزاینده ای داشته باشد که جلوگیری از آن کار بسیار سخت کشورهای توسعه یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها