آشفتگی اجتماعی نصیب کدام کشورها شد؟

جهانی که آشفته شد

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد؛

اخراج نگهبان سابق ۹۵ ساله اردوگاه نازی‌ها از آمریکا (+عکس)

وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه اعلام کرد، ایالات متحده مرد ۹۵ ساله‌ای را پس از تحقیقات فدرال که نشان داد وی حین جنگ جهانی دوم به عنوان نگهبان در یک اردوگاه کار اجباری نازی‌ ها کار می‌کرده، به آلمان اخراج کرده است.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۶۷

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، آژانس‌های فدرال گفتند «فردریش کارل برگر»، شهروند آلمانی، حین خدمت به عنوان نگهبان در سیستم اردوگاه اجباری نوئنگام در شمال آلمان، در آزار و اذیت سال ۱۹۴۵ از سوی نازی‌ ها مشارکت داشته است.

«تائه جانسون»، مدیر اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: ما متعهد به تضمین آن هستیم که آمریکا پناهگاهی برای ناقضان حقوق بشر و جنایتکاران جنگی نخواهد بود. ما هیچ زمان تعقیب کسانی که دیگران را آزار داده‌اند، متوقف نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این پرونده، مثالی از فداکاری ثابت‌ قدم اعمال مهاجرت و گمرک و وزارت دادگستری ایالات متحده در تعقیب عدالت و شکار بی‌وقفه کسانی است که در یکی از بزرگ‌ترین قساوت‌های تاریخ شرکت داشته‌اند.

پس از محاکمه‌ای دوروزه در فوریه ۲۰۲۰، یک قاضی دریافت برگر که از سال ۱۹۵۹ در آمریکا زندگی کرده بود، تحت قانون اصلاحیه قانون مهاجرت و ملیت ۱۹۷۸ هولتزمن، قابل اخراج از کشور است زیرا خدمت او به عنوان یک نگهبان اردوگاه اجباری، شامل کمک به آزار مورد حمایت نازی‌ها بوده است.

در آن زمان برگر به واشنگتن‌پست گفت: نمی‌توانم درک کنم چطور چنین امری در کشوری مثل آمریکا اتفاق می‌افتد. شما دارید مرا از خانه‌ام بیرون می‌کنید.

اخراج نگهبان سابق ۹۵ ساله اردوگاه نازی‌ها از آمریکا (+عکس)

وزارت دادگستری آمریکا گفت برگر، هفتادمین آزارگر نازی است که از آمریکا به آلمان اخراج می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها