نگاهی به برنامه "فرمول یک"

متنوع تر و مفرح تر از همیشه

برنامه "فرمول یک"، شبهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه پس از پخش سریال "روزهای ابدی"، به روی آنتن شبکه یک سیما می رود تا ساعات خوشی را برای بینندگان تلویزیونی رقم بزند. بینندگانی که در این روزهای سرشار از تنش و اضطراب کرونایی، بیش از پیش به تماشای چنین برنامه های متنوع و مفرحی نیاز دارند.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۴۲
"فرمول یک" این بار به صورت ضبط شده پخش می شود و خبری از پخش زنده آن نیست. مساله ای که می تواند هم منفی باشد و هم مثبت. منفی از آن جهت که طبیعتاً برنامه های زنده بیش از برنامه های تولیدی، کنجکاوی مخاطب پر توقع امروزی را بر می انگیزند و مثبت از آن رو که به نظر می رسد این مساله باعث شده آیتم های مختلف "فرمول یک" در سری جدید، با دقت بیشتر و کیفیت بهتری ساخته شده و به روی آنتن بروند. با این وجود همچنان اصلی ترین بخش فرمول یک، به مونولوگ ها و گفت و گوهای علی ضیا با مدعوین برنامه اختصاص دارد.
مدعوینی که هر کدام به واسطه ی یک ویژگی یا مناسبتی خاص، به برنامه آمده و فرصت کافی برای بیان درد دل ها و طرح موضوعات مدنظر، در اختیار ایشان قرار می گیرد. علی ضیاء نیز با بهره جستن از تجربیات سال های گذشته آشکارا اجرایی پخته تر، راحت تر و البته حرفه ای تر را ارائه داده و موفق می شود بیننده را با خود و برنامه همراه کند.
با این وجود زمان اختصاص داده شده به این گفت و گوها گاه از حد معمول خارج شده و ممکن است خستگی مخاطب را موجب شود. به همین منظور آیتم های برنامه به موقع در دستور کار قرار گرفته و حال و هوای برنامه را عوض می کنند.  آیتم هایی نظیر فرمول پلاس، فرمولوژی، فرمولیجات، فرمول کمدی و... که فضایی مفرح تر و سرگرم کننده تر از فصول قبلی را برای برنامه رقم می زنند.
در آیتم فرمول کمدی که در واقع شامل اجرای استند آپ کمدی می شود، حضور امیر کربلایی زاده غنیمت است. کمدینی که با اجرای موفق استند آپ کمدی در برنامه ی "خندوانه" به شهرت رسید و به نظر می رسد حالا به نوعی پختگی در این زمینه دست پیدا کرده است. حالا او و گروه استند آپ کمدی برنامه، با دستمایه قراردادن سوژه های روز اجتماعی و خانوادگی، فضایی شاد و دلپذیر را برای مخاطبان "فرمول یک" رقم می زنند. دیگر آیتم جالب توجه برنامه، بخش گفت و گوی سپند امیر سلیمانی با مهمانان برنامه است.
گفتگوهایی که غالباً با چاشنی طنز همراه می شوند تا این قسمت برنامه نیز به واسطه ی طنازی های سپند امیرسلیمانی و نحوه ی مواجهه اش با مهمانان به دل بنشیند.
همچنین بد نیست به آیتم آشپزی برنامه با عنوان فرمولیجات اشاره کنیم که با حضور دختربچه ای بامزه به نام آرتا اجرا می شود و ناخوداگاه توجه طیف های مختلف سنی به خصوص کوچکترها را بر می انگیزد با تمام این اوصاف باید تولید و پخش برنامه هایی نظیر "فرمول یک" را به فال نیک گرفت. برنامه هایی که دست اندرکاران آن ها به اصطلاح کم نمی گذارند و سعی می کنند با دستی پر، مهمان شبانه ی مخاطبان تلویزیونی شوند.
 
فرهاد خالدی نیک / روزنامه نگار
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها