واحد مرکزی خبر: وزیر نیرو اعلام کرد مهمترین هدف این وزارتخانه در سال 86 ارتقای کیفی خدمات صنعت اب و برق است تا مشترکان ، برق مطمئن و اب سالم دریافت کنند.
کد خبر: ۱۳۰۳۴۰

سید پرویز فتاح با اشاره به اینکه بیشتر مناطق کشور از خدمات شبکه های اب و برق برخوردارند اما در برخی مناطق به کیفیت اب و نو سانات برق معترضند ، افزود: امسال تلاش می کنیم کیفیت این خدمات را بالا ببریم.
فتاح اضافه کرد: امسال 5 هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده می شود و با راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر این رقم به 6 هزار مگاوات خواهد رسید.
وزیر نیرو تاکید کرد: امسال در صنعت اب شیرین کن تحول عظیمی ایجاد خواهد شد و این موضوع در بودجه امسال به قانون تبدیل شده است.
اقای فتاح اجرای سیاست های اصل 44 را یکی دیگر از برنامه های مهم این وزارت خانه درسال 86 ذکر و تصریح کرد امسال دولت براساس تبصره ای به وزارت نیرو اجازه داده است 500 میلیون دلار برای احداث و واگذاری نیروگاهها به بخش غیردولتی اختصاص دهد.
وی افزود براساس تبصره دیگری اجازه داریم از اعتبارات عمرانی یارانه اب به بخش خصوصی و غیر دولتی پرداخت کنیم که تحولی در صنعت اب وبرق کشور ایجاد خواهد کرد.
اقای فتاح درباره میزان صادرات برق به کشورهای همسایه نیز گفت تلاش می کنیم امسال مبادلات برق را با کشورهای همسایه افزایش دهیم.
وزیر نیرو درباره میزان صادرات برق به کشورهای ارمنستان و جمهوری اذربایجان گفت: در پایان هر سال تراز صادرات و واردات برق با این دو کشور صفر می شود و به همان میزان که صادر می کنیم در مواقع نیاز ازاین کشور ها برق وارد می شود.
اقای فتاح درباره صدور برق به عراق گفت درحال توسعه خطوط برق هستیم و خط 400 کیلو ولت ابادان به شلمچه اماده شده است و تا چند ماه اینده به شهر حارثه می رسد که ازاین طریق می توانیم 300 مگاوات برق صادر کنیم.
وی افزود: عراقیها نیز درمرز کشورمان برای اماده کردن خطوط انتقال با مشکل مواجه شدند که درحال کمک به انها هستیم.
وزیر نیرو صادرات برق به افغانستان رانیز 150 مگاوات اعلام کرد و افزود: به دلیل مشکلات خطوط انتقال این مقدار برق به روستاها و شهرهای مرزی افغانستان می رسد.
میزان صادارت برق به پاکستان نیز هم اکنون 100 مگاوات است که براساس درخواست مقامات این کشور به هزار مگاوات خواهد رسید.
اقای فتاح افزود: ازطریق خطوط انتقال برق جمهوری اذربایجان هزار مگاوات به روسیه برق صادر خواهیم کرد همچنین به سوریه و گرجستان نیز از طریق کشورهای رابط برق صادر می کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها