برنامه «کافه رادیو» با محور جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روی آنتن رادیو جوان می رود.
برنامه «کافه رادیو» با محور جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روی آنتن رادیو جوان می رود.
کد خبر: ۱۳۰۳۳۹۶

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط‌عمومی رادیو جوان، هم‌زمان با سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، «کافه رادیو»ی رادیو جوان در محل برج میلاد تهران برپا می‌شود و هر روز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در میزهای مختلف به اتفاقات روز جشنواره فیلم و تئاتر فجر می‌پردازد.

میز ویژه «کافه رادیو» امسال با اجرای زهره عبدالرحیم است که با هنرمندان و سینماگرانی که فیلم شان در جشنواره فجر حضور دارد، ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی گفتگو می‌کند.

عبدالرحیم روز جمعه هفدهم بهمن ماه با نرگس آبیار درباره‌ استفاده از نمادها و نشانه‌ها در فیلم «ابلق» گفتگو کرده‌ است.

آبیار به رادیو جوان گفت: از ابتدا در فیلم‌هایم از نماد استفاده کرده‌ام که این اتفاق در فیلم ابلق بیشتر رخ داده چون داستان و روایت فیلم می‌طلبید و من با کمک نمادها، تلاش کردم تا فضای عجیب و غریبی را که دوست داشتم، نشان بدهم.

کامبیز دیرباز، بازیگر نقش شهید عبدالرسول زرین در فیلم «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری در گفتگو با عبدالرحیم گفت: سینمای ما چند سالی است از سینمای قهرمان محور فاصله گرفته‌است؛ البته و خوشبختانه من توانستم این شانس را روی هوا بزنم تا در این فیلم بازی کنم چرا که بازی در نقش یک قهرمان و سینمای قهرمان محور را دوست دارم.

وی ادامه داد: وقتی در سالن سینما می‌نشینی و فیلم را تماشا می‌کنی، اگر بازیگر نقش را به خوبی ایفا کرده باشد، در رویاهایت خودت را جای آن قهرمان می‌گذاری؛ تفاوت قهرمان در این فیلم این است که قهرمانش، واقعی و ایرانی است و همه تلاش ما این بوده تا به نسل جوان نشان دهیم که ما در مملکت‌مان این‌چنین قهرمان‌هایی داریم.

بهروز افخمی در پاسخ به این سوال که بعد از سی و نه دوره برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر، در حال حاضر سینمای ایران در چه وضعیتی است، به رادیوجوان گفت: سینما در ده یا پانزده سال گذشته در سراشیبی افت از رونق قرار داشته و در پنج سال اخیر از این سرعت کاسته شد اما متاسفانه با کرونا دوباره شدت گرفت! باید بگویم که سینمای ایران مسائل مردم ایران را منعکس نکرده است و قصه‌ها تکراری است.

ملیسا ذاکری، بازیگر «ستاره بازی» هاتف علیمردانی هم مهمان میز ویژه «کافه رادیو» بود و به سوال عبدالرحیم پیرامون نقش خود در فیلم گفت: نقش من در این فیلم هم درون گرا بود و هم برون گرا و وقتی دو نقش را بخواهیم در یک فیلم بازی کنیم بسیار سخت است!

ذاکری با اشاره به پیچیدگی‌های نقش خود بیان کرد: از سختی کار نمی‌توانم چیزی بگویم! یکی از پیچیدگی‌های نقشی که بازی کردم این بود که مثلا دو زبانه بود، اعتیاد داشت و ... و همه این‌ها کار من را سخت تر می کرد.

وحید رَهبانی بازیگر «شیشلیک» و «مصلحت نظام» در پاسخ به سوال رادیوجوان که چرا در دو فیلم سیاسی حضور داشته‌است گفت: از نظر من هر فیلمی که برای من موجب بالا رفتن آدرنالین شود، در آن بازی می‌کنم.

برنامه هنری فرهنگی «کافه رادیو» کاری از گروه اندیشه رادیوجوان به تهیه‌کنندگی مهدی شاهرضایی و سیروس رجبی و اجرای علی‌رضا کنگرلو و زهره عبدالرحیم، از کاخ جشنواره فجر هر روز ساعت ۱۵ به مدت ۴۵ از شبکه رادیویی جوان روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز به صورت زنده پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها