استقلال با تیم‌های شناخته‌شده‌ای در یک گروه قرار گرفته اما وضعیت کنونی این تیم‌ها بهتر از استقلال نیست و آبی‌پوشان تهرانی تنها صدرنشین حاضر در گروه سوم به شمار می‌روند.
کد خبر: ۱۳۰۲۵۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، قرعه‌کشی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ انجام شد و تیم فوتبال استقلال ایران در گروه سوم باید با تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق دیدار کند. ۲ تیم عربستانی و عراقی فصل گذشته هم با این نماینده کشورمان در یک گروه قرار داشتند.

استقلال برای سیزدهمین بار مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و این بار به ظاهر در سخت‌ترین گروه ممکن نسبت به الباقی تیم‌های ایرانی قرار گرفته است اما در ادامه ببینیم شاگردان محمود فکری دقیقا با چه تیم‌هایی روبرو خواهند شد.

الدحیل قطر:

تیم شناخته شده و متمول قطری در حال حاضر در لیگ ستارگان قطر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

با ذکر این نکته که فاصله دحیل با السد صدرنشین ۱۳ امتیاز است و علنا نباید شانسی را برای قهرمانی این تیم در لیگ ستارگان قائل باشیم.

گروه استقلال؛ نه‌چندان مرگ با کریمی و اوساگونا (+عکس)

شوالیه‌های سرخ به تازگی صبری لاموشی را به عنوان سرمربی خود برگزیده‌اند. این سرمربی فرانسوی سابقه بازی در تیم‌های موناکو، مارسی، پارما، اینتر و ... را دارد و در دوره مربیگری هم با ساحل عاج به جام جهانی ۲۰۱۴ رفت و تیم‌های رن فرانسه، ناتینگهام فارست انگلیس و الجیش قطر را هم هدایت کرده است.

در حال حاضر تیم قطری بازیکنان خارجی خوبی را در اختیار دارد. بعد از رفتن رامین رضاییان، حالا علی کریمی مهره ایرانی این تیم پرستاره است.

جدال کریمی با تیم سابقش می‌تواندحساسیت‌های این بازی را ۲ چندان کند. به جز او مهدی بن‌عطیه مراکشی همچنان در قلب خط دفاعی دحیل حضور دارد.

او سابقه گلزنی به استقلال را هم در کارنامه‌اش دارد. ادمیلسون جونیور بلژیکی و خوش تکنیک همچنان در خط حمله برای تیم الدحیل مشغول است.

در کنار این نفرات مایکل اولانگای کنیایی و دودوی برزیلی هم هستند. اولانگا سابقه بازی در خیرونای اسپانیا را دارد و دودو هم با سابقه سه بازی ملی و حضور در تیم‌ها معتبر برزیلی به مصاف استقلال خواهد رفت.

الدحیل در سال ۲۰۱۹ با استقلال در یک گروه قرار گرفت. ماحصل ۲ بازی این تیم‌ها یک برد سه بر صفر برای نماینده قطر و یک تساوی بود.

آنها فصل قبل هم موفق شدند تنها باخت تیم یحیی تا فینال را رقم بزنند. معز علی زننده تک گل بازی بود.

این مهاجم ملی‌پوش در کنار لوییز جونیور، کریم بوضیاف، آسیم مادیبو، علی عفیف و ... جزو مهره‌های خوب داخلی دحیل به شمار می‌روند.

الاهلی عربستان:

نایب قهرمان فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ لیگ قهرمانان آسیا برای سومین بار با استقلال در یک گروه قرار گرفت. تیمی که در برابر نمایندگان ایران ۱۱ برد، چهار تساوی و هفت باخت را تجربه کرد است البته که آبی‌پوشان تهرانی در برابر آنها سه پیروزی و یک باخت را داشته‌اند.

فصل قبل الاهلی بازی رفت را ۲ بر یک برد اما در دیدار برگشت شاگردان مجید نامجو مطلق موفق به کسب برد سه بر صفر شدند.

الاهلی چندین مهره خارجی دارد که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید برخی از آنها را کنار بگذارد. لوکاس لیمای برزیلی با ۲۹ سال در خط دفاع این تیم مشغول است.

گروه استقلال؛ نه‌چندان مرگ با کریمی و اوساگونا (+عکس)

او سابقه حضور در نانت فرانسه را هم دارد. عمر السومه همچنان ستاره اصلی و امید اول گلزنی الاهلی است.

او در خط حمله بازی می‌کند و حضورش قطعی است. مارکو مارین آلمانی و ۳۱ ساله هم همچنان مهندس حملات نماینده عربستان خواهد بود.

او با سابقه حضور در تیم‌های چلسی، سویا، فیورنتینا، وردربرمن و ... به مصاف تیم محمود فکری خواهد آمد.

عثمان یحیی الحاج حسن عربستانی و دریس فتوحی مراکشی ۲ بازیکنی هستند که احتمالا در لیست آسیایی اهلی جایی ندارند.

در نهایت به آلکساندر میتریتای رومانیایی می‌رسیم. بازیکنی ۲۵ ساله که در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند و ۱۴ بازی ملی هم دارد. او برای تیم‌های پسکارای ایتالیا، استوا بخارست رومانی، نیویورک سیتی آمریکا و ... فعالیت داشته است.

سرمربی الاهلی هم ولادان میلویویچ است. این سرمربی ۵۰ ساله و صربستانی در پانیونیوس یونان حضور داشته و سرمربیگری ستاره سرخ را هم عهده‌دار بوده است.

این سرمربی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سرمربی سال کشورش شد و حالا چند ماهی است که به عربستان آمده است.

الاهلی هم‌اکنون تیم سوم عربستان است و با الهلال صدرنشین تنها یک امتیاز فاصله دارد. مهمترین ضعف این تیم عربستانی همچنان خط دفاعش است که جزو بدترین تیم‌های لیگ حرفه‌ای عربستان تا به اینجا بوده است.

الشرطه عراق:

تیم چهارم عراق است اما با صدر جدول فقط یک امتیاز فاصله دارد. الشرطه همیشه جزو مدعیان فوتبال عراق بوده و حالا هم رقابت سختی با دیگر مدعیان برای بردن جامی دیگر دارد.

این تیم ۲ بازیکن خارجی در تیمش دارد. کریستین اوساگونای نیجریه‌ای که نام آشناست. او با سابقه بازی برای ذوب‌آهن و پرسپولیس به مصاف استقلال می‌رود.

پنالتی‌اش در بازی جام حذفی هنوز از یادها نرفته است. دنیل هرناندز کلمبیایی نیز در خط دفاع بازی خواهد کرد.

این بازیکن ۳۰ سال به تازگی اضافه شده و برای تیم‌های آرژانتینی هوراکان و سن‌لورنز سابقه عضویت دارد.

گروه استقلال؛ نه‌چندان مرگ با کریمی و اوساگونا (+عکس)

آلکساندر ایلیچ صربستانی و ۵۱ ساله سرمربی این تیم عراقی است. او ۲ بار سرمربی الاهلی عربستان بوده و برای دومین بار هدایت الشرطه را قبول کرده است.

این سرمربی موفق شد در سال ۲۰۱۹ قهرمان لیگ عراق شود. البته که هشت سال قبل در صربستان نیز او با تیم رادینستکی قهرمانی را تجربه کرد.

استقلال فصل مقابل این تیم عراقی ۲ بار به تساوی رسید و حالا باید بازهم با حضور همان بازیکنان بومی خطناک مقل مازن فیاض، امجد اطوان و ... مقابل این تیم قرار بگیرد.

استقلال در حال حاضر تنها تیم این گروه است که در لیگ کشورش صدر را در اختیار دارد. آبی‌پوشان تهرانی شاید قرعه دشواری نصیبشان شده باشد اما وقتی با جزییات به درون رقبا نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در حال حاضر آنها هم اوضاع فوق‌العاده‌ای ندارند. باید دید تا زمان شروع مسابقات چه تغییراتی در این تیم‌ها به وجود می‌آید.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها