آنچه متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان در کامرانیه باید بدانند:

کامرانیه محله ای مرفه نشین، با دیرینه ای اصیل

در شرایط فعلی اقتصاد که تورم با سرعت زیادی در حال رشد است، انتخاب و انجام معاملات مسکن در زمان کم، می تواند منافع زیادی برای متقاضیان به همراه بی آورد. یکی از مهم ترین عوامل این کاهش زمان انجام معاملات و افزایش قدرت تصمیم گیری، درج قیمت در آگهی های ملکی است که علاوه بر تسریع در امر انتخاب، شفافیت و مبارزه با سوداگری را هم به همراه دارد.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۰۸
کامرانیه محله ای مرفه نشین، با دیرینه ای اصیل
خوشبختانه مدتی است، پس از 8 ماه ممنوعیت اعلام قیمت در آگهی های ملکی، دوباره این عامل مهم در تسریع انتخاب و کوتاه شدن فرآیند انجام معاملات ملکی، به سایتها و سامانه های ملکی بازگشته است.
 
گفتنی است این سیاست بازدارنده، علاوه برکارا نبودن، مشکل صعود بیش از حد قیمت مسکن را هم تشدید کرد. چراکه پیش از انجام معامله، نظارت گسترده ای به اعلام قیمت ها نمیشد و این امر بستری برای ماهیگیری سوداگران از آب گلالود فراهم می کرد.
 

اطلاعات معاملات، مهم ترین عامل توسعه بازار مسکن

شایان ذکر است یکی از مهم ترین مزایا و اهداف اعلام قیمت در آگهی های مسکن، شفافیت و جمع آوری اطلاعات واقعی و جامع از روند قیمت گذاری و معاملات انجام شده است. از سوی دیگر، کارشناسان و متولیان سیاستگذاری در بخش مسکن نیز می توانند با دسترسی آزادانه و گسترده به این اطلاعات، تحلیل های کارشناسی و تصمیم های مبنتی بر دیتاهای روز انجام دهند.
 
لازم به ذکر است این مهم در شرایط فعلی که بروزترین تکنولوژی جمع آوری، پردازش و ابزارسازی اطلاعات، در کشور موجود است، مزایا و کاربردهای بسیار گسترده تری خواهد داشت. این تکنولوژی توسط شرکت های دانش بنیانی همچون مجموعه اینپین، در کشور راه اندازی شد و به این صورت هوش مصنوعی یا همان یادگیری ماشینی، بخش املاک را هم بروزرسانی کرد. به طوری که هم اکنون هزاران مشاور و آژانس املاک شهر تهران، از بسترهوشمند ملکی اینپین استفاده می کنند و مردم را به اهداف ملکی خود می رسانند.
 
کامرانیه محله ای مرفه نشین، با دیرینه ای اصیل
 
سرعت در انتخاب، قیمت نهایی را هم کاهش می دهد
 
گفتنی است در کنار شفافیت، تسریع در انتخاب نیز در شرایط فعلی اقتصاد ضروری است، چراکه املاک شمال شهر، با قیمت های نجومی خرید و فروش می شوند و با در نظر گرفتن درصد افزایش قیمت در یکسال اخیر، تعلل در انجام معامله، گاهی زیان های مالی زیادی به همراه خواهد داشت. از این رو اعلام قیمت در آگهی های ملکی، می تواند پروسه جستجو، تصمیم گیری و انجام مذاکرات اولیه را کاهش داده و مانع رسیدن زیان احتمالی به مردم شود. همچنین یکی دیگر از راهکارهای تسریع در انجام معاملات، آگاهی مردم نسبت به مشخصات محله های مختلف است. از این رو به بررسی  یکی از پرمتقاضی ترین محله های تهران پرداخته ایم که در ادامه آن را می خوانید:
 
کامرانیه، محله ای با قدمت دیرینه و شاه نشین؛
 
یکی از نخستین وجوه تمایز محله کامرانیه نسبت به مناطق مجاورش، ساختمان های متعدد و مدرن موجود در آن است که هر کدام به سبکی خاص، در رشته کوه های البرز احداث شده اند. همچنین به واسطه بزرگ بودن خانه ها، جمعیت کمتری نسبت به محله های مجاور در آن رفت و آمد می کنند و اکثر ساکنین آن را نیز افراد پردرآمد جامعه تشکیل داده اند.
 
گفتنی است کامرانیه یکی از محله های با اصالت و قدیمی تهران است که از گذشته نیز به عنوان محل سکونت افراد سرشناس جامعه مورد استفاده قرار می گرفت. نامگذاری کامرانیه نیز به واسطه مالکیت بخش عمده ای از این منطقه توسط پسر ارشد ناصرالدین شاه، یعنی کامران میزرا صورت گرفته است.
 
نکته قابل توجه ایجاد نخستین ارتباط تلفنی ایران در کامرانیه است که این مهم را ناصرالدین شاه در تماسی با قزاقخانه تهران ثبت کرد.
 
نکته قابل توجه در پیشینه این محله، لوکس گرایی و توجه بسیار زیاد مالکان باغ ها و خانه های موجود در کامرانیه از زمان گذشته است. به طوری که باغ کامرانیه که یکی از بزرگترین عمارتهای تهران بوده، توسط بهترین باغبان ها و مهمانداران اتریشی اداره می شد. اما تاریخ و قدمت یک محله، تاثیر بسیار کمی در انتخاب و خرید آپارتمان در کامرانیه دارد و نکته ای که حائز اهمیت است، میزان رفاه، آرامش و امنیت این محله در شرایط فعلی است.
 
کامرانیه محله ای مرفه نشین، با دیرینه ای اصیل
 
سطح عالی مولفه های سکونت، با چاشنی لوکس گرایی
 
لازم به ذکر است کامرانیه تمام مولفه های سکونت آرام و امن را در خود جای داده و به عنوان یکی از بهترین محله ها، برای سکونت به شمار می رود. این آسایش به واسطه تقسیم بندی زمین های کامرانیه به قسمت های بزرگ متراژ بوده که باعث شده تعداد ساکنین این محله، زیاد نشوند. از سوی دیگر، قیمت زیاد خرید آپارتمان در کامرانیه، شرایطی ایجاد کرده تا اکثر ساکنین آن را افراد ثروتمند جامعه تشکیل دهند و سطح اجتماعی تمام افراد ساکن در این محله را در شرایط مطلوبی قرار دهد.
 
گفتنی است کامرانیه به دوبخش جنوبی و شمالی تقسیم می شود که ضلع جنوبی آن از بزرگراه صدر آغاز و تا چهار راه کامرانیه ادامه دارد. این چهار راه، خیابان شهید اندرزگو و فرمانیه را به هم متصل می کند. از سوی دیگر از این چهارراه تا میدان نیاوران را کامرانیه شمالی می نامند.
 
گفتنی است مسیرهای دسترسی با خودروی شخصی به کامرانیه، صرفا از طریق بزرگراه صدر امکان پذیر است. از سوی دیگر تردد با وسایط حمل و نقل عمومی به این محله آسان بوده و دو خط متروی نوبنیاد و شهید باهنر رفتن به مناطق مختلف شهر را آسان می کند.
 
قیمت خرید و اجاره آپارتمان در کامرانیه
 
لازم به ذکر است قیمت خرید آپارتمان در کامرانیه نیز در یکسال اخیر، با 67 درصد افزایش از 29 میلیون تومان در هر متر به 50 میلیون تومان رسیده است. این درصد افزایش در سه سال اخیر با شدت بیشتری همراه بوده و تغییرات قیمت خرید آپارتمان در کامرانیه طی 3 سال 357 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.
 
کامرانیه محله ای مرفه نشین، با دیرینه ای اصیل
 
اجاره آپارتمان در کامرانیه
 
همانطور که می دانید بخش عمده ای از میزان اجاره بها را قیمت مسکن مشخص می کند. این امر در مناطق شمالی شهر تهران، کمی متفاوت است. چرا که هر ساختمان با متریال و نوع خاصی ساخته شده و بر مبنای نوع، امکانات جانبی و هزینه ساخت آن ملک، قیمت نهایی اجاره بها تعیین می شود. به این صورت نمی توان نرخ مشخصی برای اجاره آپارتمان در کامرانیه یا حتی محله های مجاورش مشخص کرد.
 
لازم به ذکر است در کامرانیه دو مرکز خرید بیشتر وجود ندارد و این امر، تردد در سطح محله را تا حد قابل توجهی کاهش داده است. از این رو ساکنین کامرانیه خریدهای خود را از مجتمع های تجاری اطراف خود در تجریش، فرمانیه و نیاوران انجام می دهند. منتها از نظر مراکز آموزشی و ورزشی، ساکنین کامرانیه هیچ دغدغه ای نخواهند داشت.
 
شایان ذکر است خرید یا اجاره آپارتمان در کامرانیه، نیاز به توجه و بررسی زیادی دارد. چرا که قیمت بالای املاک این محله، احتمال وجود سوداگران را افزایش داده است. پیشنهاد می شود برای انجام یک معامله ملکی موفق و راهنمایی مشاورین املاک معتبر این محله، با وارد شدن به سامانه اینپین، با انبوهی از مشاوراملاک و فایل آماده عرضه توسط آنها روبرو شوید. برای این امر کافی است واژه "inpin" را وارد نوار ابزار موتور جستجوی خود کرده یا اپلیکیشن اینپین را از بسترهای ارائه برنامه دریافت کنید.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها